دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





منبع: تبیان
 
اولین فردی که متوجه اختلالات غذا خوردن می شود، دندانپزشک می باشد.
 
پوکی استخوان، بر همه استخوان های بدن و از جمله استخوان های فک اثر دارد و می تواند باعث از دست دادن دندان ها گردد.
افزایش قند خون، احتمال پیشرفت بیماری های لثه را زیاد می کند و بیماری لثه نیز باعث ایجاد مشکل در میزان قند خون می گردد.
 
1- بیماری لثه و قلب
 
برخی تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای بیماری های لثه می باشند، نسبت به افرادی که لثه سالم دارند، بیشتر دچار بیماری های قلبی می شوند.
 
محققان دلیل این امر را هنوز نمی دانند، اما می توان گفت مراقبت از سلامت دهان باعث سلامتی قلب می گردد.
 
2- بیماری لثه و دیابت
 
بیماری دیابت می تواند مقاومت بدن در برابر بیماری ها را کاهش دهد.
 
افزایش قند خون، احتمال پیشرفت بیماری های لثه ای را زیاد می کند و بیماری لثه نیز باعث ایجاد مشکل در میزان قند خون می گردد.  لذا از سلامت لثه خود با حفظ قند خون در حد طبیعی، محافظت کنید.
 
بعد از غذا خوردن، مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. و حداقل سالی یک بار نزد دندانپزشک بروید.
 
3- خشکی دهان و خرابی دندان
 
بیشتر افراد مبتلا به سندرم شوگرن، دچار مشکلات دهانی می شوند. در این سندرم، سیستم ایمنی بدن اشتباها به مجاری اشک و غدد بزاقی حمله می کند و باعث خشکی شدید چشم و دهان می گردد.
 
بزاق از دندان ها و لثه ها در برابر میکروب ها محافظت می کند. بنابراین خشکی دهان و کاهش بزاق دهان باعث پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه می شود.
 
داروهای آنتی هیستامین، دکونژستان، مسکن ها و داروهای ضدافسردگی باعث خشکی دهان می شوند.
 
با پزشک و یا دندانپزشک راجع به داروهایی که مصرف می کنید، صحبت کنید چراکه ممکن است آن داروها موجب خشکی دهان شما شده باشند.
 
4- استرس و دندان قروچه
 
اگر استرس دارید، عصبی و یا افسرده هستید، بدانید در معرض خطر بیماری های دهانی قرار دارید.
 
هنگام استرس، بدن مقدار زیادی هورمون کورتیزول تولید می کند که لثه ها را خراب می کند.
 
همچنین استرس باعث کاهش مراقبت از دهان می گردد، افرادی که استرس دارند، به طور مرتب مسواک نمی زنند و از نخ دندان استفاده نمی کنند.
 
سایر عادات وابسته به استرس که برای سلامت دهان مضرند، عبارتند از: سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و دندان قروچه کردن.
 
5- لثه بی رنگ و کم خونی
 
اگر دچار کم خونی باشید، دهانتان زخمی و رنگ پریده و زبان تان متورم و بدون پرز (گلوسیت) می شود.
 
هنگامی که کم خون هستید، بدن به مقدار کافی گلبول های قرمز ندارد و یا گلبول های قرمز حاوی مقدار کافی هموگلوبین نمی باشند، درنتیجه بدن دارای مقدار کافی اکسیژن نمی باشد.
 
انواع مختلف کم خونی وجود دارد. با پزشک راجع به نوع کم خونی و درمان مخصوص به آن صحبت کنید.
 
6- پوکی استخوان و از دست دادن دندان
 
پوکی استخوان، بر همه استخوان های بدن و از جمله استخوان های فک اثر دارد و می تواند باعث از دست دادن دندان ها گردد.
 
پریودونیت (بیماری لثه ای شدید) می تواند باعث شکستن استخوان های فک گردد.
 
یکی از داروهای پوکی استخوان (بیسفونات ها) ممکن است باعث افزایش ابتلا به یک بیماری نادر به نام استئونکروز شود. این بیماری موجب از بین رفتن استخوان های فک می گردد.
 
اگر داروی بیسفونات مصرف می کنید، به دندانپزشک خود بگویید.
 
7- اختلالات غذا خوردن و ساییدگی مینای دندان
 
اولین فردی که متوجه اختلالات غذا خوردن می شود، دندانپزشک می باشد.
 
در این اختلالات، استفراغ عمدی مکرر باعث اثر اسید معده بر مینای دندان و فرسایش آن می شود.
 
تورم در دهان، گلو و غدد بزاقی و همینطور بوی بد دهان در اثر استفراغ عمدی و مصرف مسهل ها ایجاد می شود.
 
8- برفک دهان و ایدز
 
افرادی که مبتلا به ایدز می باشند، دچار برفک دهان، زگیل، تبخال، زخم دهان و لکوپلاکیای مومی می شوند.
 
تکه های سفید و یا خاکستری رنگ روی زبان و داخل گونه، لکوپلاکیای مومی را تشکیل می دهد.
 
ضعف سیستم ایمنی بدن و عدم توانایی در دفع عفونت ها در این بیماران مشاهده می شود.
 
بیماران ایدزی دچار خشکی دهان می شوند که باعث پوسیدگی دندان ها و بروز مشکلاتی در جویدن غذا، قورت دادن آن و صحبت کردن می شود.
 
9- آرتریت روماتوئید و بیماری لثه
 
احتمال بروز بیماری های لثه در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، هشت برابر دیگران است.
 
از آنجا که مفاصل انگشتان دست در این بیماران آسیب می بیند، موقع مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دچار مشکل می شوند.
 
باید گفت درمان التهاب و عفونت های لثه ای باعث کاهش التهاب و درد مفاصل می شود.
 
10- از دست دادن دندان ها و بیماری کلیه
 
بزرگسالان بدون دندان بیشتر از بزرگسالان دارای دندان، در معرض خطر بیماری مزمن کلیه قرار دارند.  بنابراین مراقبت از دندان ها و لثه ها می تواند خطر بیماری های مزمن کلیوی را کم کند.
 
11- بیماری لثه و تولد زودرس
 
اگر باردار هستید و بیماری لثه ای دارید، منتظر تولد یک نوزاد نارس و کوچک باشید.  عفونت و التهاب لثه باعث تولد نوزاد نارس و کاهش وزن هنگام تولد می گردد.
 
بارداری و تغییرات هورمونی وابسته به آن، می تواند بیماری لثه را بدتر کند.  با پزشک متخصص زنان و یا دندانپزشک برای محافظت از خود و نوزادتان صحبت کنید.
 
چه لثه ای سالم است؟
 
لثه سالم، صورتی رنگ و محکم است، ولی لثه بیمار قرمز و بادکرده است و در اثر مسواک زدن دچار خونریزی می شود.
 
برای حفاظت از سلامت لثه، بهداشت دهان را رعایت کنید.
 
حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید، مرتب نزد دندانپزشک روید و از سیگار کشیدن و جویدن تنباکو خودداری کنید.
 
به گفته وی، هپاتیت A، بیماری التهاب کبد است که در افرادی که واکسینه نیستند یا تاکنون به این بیماری مبتلا نشده‌اند ورود پیدا می‌کند.
 
رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، گفت: هپاتیت A سالانه حدود 1.4 میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند.
 
"ناصر خسروی" در همایش یک روزه بیماری‌های منتقله از آب، اظهار کرد: هپاتیت A یک بیماری ویروسی است که سالانه حدود 1.4 میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری، افزود: این بیماری از طریق غذا و آب آلوده منتقل می‌شود که می‌توان با اقداماتی چون اصلاح بهداشت جامعه از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.
 
به گفته وی، هپاتیت A، بیماری التهاب کبد است که در افرادی که واکسینه نیستند یا تاکنون به این بیماری مبتلا نشده‌اند ورود پیدا می‌کند.
 
وی زمان بروز علایم این بیماری را از 14 تا 28 روز از زمان ورود ویروس به بدن بیمار دانست و تصریح کرد: تب، بی حالی، تهوع، درد شکم، کاهش اشتها و تغییر رنگ ادرار و مدفوع از علایم این بیماری در افراد مبتلا است.
 
خسروی با بیان اینکه هپاتیت A در کشورهای در حال توسعه بیشترین شیوع را دارد، خاطرنشان کرد: 90 درصد کودکان زیر یک سال در کشورهای در حال توسعه به این نوع بیماری مبتلا می‌شوند.
 
وی علایم هپاتیت A را در افراد سنین بالا بیش از کودکان دانست و اظهار کرد: هرچند نمونه‌هایی از واکسن هپاتیت A تهیه شده اما هیچ واکسنی برای کودکان زیر یک سال تهیه نشده است.
 
او بر ضرورت آگاهی بخشی به جامعه در خصوص واکسیناسیون، تأکید کرد: کسانی که به بیماری مزمن کبدی چون هپاتیت B و سیروز کبدی مبتلا هستند باید برای دریافت واکسن هپاتیت A در اسرع وقت اقدام کنند.
 
6 ورزش ضدآرتروز

درمان جراحي براي اين بيماري وجود ندارد ولي با تدابيري مي‌توانيد مانع پيشرفت آرتروز شويد که از مهم‌ترين تدابير مورد بحث، ورزش‌هاي خاص است.

 

به گزارش بي باك، بيماري مزمن و پيشرونده‌اي است که با تحليل رفتن غضروفي که بخش انتهايي استخوان‌ها را در مفاصل مي‌پوشاند، مشخص مي‌شود. نتيجه اين بيماري، درد و سفتي در مفصل و عضلات و رباط‌هايي است که آن را احاطه مي‌کنند...
 
درمان جراحي براي اين بيماري وجود ندارد ولي با تدابيري مي‌توانيد مانع پيشرفت آرتروز شويد که از مهم‌ترين تدابير مورد بحث، ورزش‌هاي خاص است.
 
آرتروز يکي از علل اصلي معلوليت و ناتواني است. هم مردان و هم زنان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند اما زنان معمولا پس از 55 سالگي، حدود 10 سال ديرتر از مردان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. اين بيماري اغلب مفاصل لگن، زانوها، ستون فقرات و دست‌ها را گرفتار مي‌کند.
 
از آنجايي که اغلب افراد مبتلا به آرتروز سالمند هستند (حدود نيمي از افراد بالاي 65 سال درجاتي از آرتروز را دارند) مدت‌ها تصور مي‌شد که اين بيماري بخش طبيعي پيري است که بيانگر فرسودگي غضروف مفصل در طول عمر است اما کارشناسان اکنون مي‌دانند که عوامل بسياري علاوه بر سن در ايجاد آرتروز دخيل هستند.
 
خطر ابتلا به آرتروز ممکن است به ارث برسد. آسيب‌ها يا بيماري‌ها نيز ممکن است تخريب غضروف مفصل را شدت بخشند. سرعت پيشرفت آرتروز به ژنتيک، نيروهاي بيومکانيکي و فرآيندهاي زيستي و شيميايي بستگي دارد که همه آنها از فردي به فرد ديگر متفاوت است.
 
افزايش وزن به شدت با آرتروز ارتباط دارد زيرا وزن اضافه فشار وارد بر زانوها، لگن و ستون فقرات را افزايش مي‌دهد. بررسي مداوم افرادي که در فرامينگهام ماساچوست زندگي مي‌کنند، نشان داده است افراد داراي اضافه وزن در دهه 20 زندگي، در دهه 30 و در دهه 40 زندگي ميزان بالاتر آرتروز دارند. سنگين‌‌ترين زنان در مقايسه با لاغرترين زنان دو بار با احتمال بيشتر دچار آرتروز مي‌شوند و احتمال آرتروز زانو در آنها سه برابر است.
 
در «بررسي سلامت پرستاران» در آمريکا نشان داده شد که زناني که در 18 سالگي بيشترين وزن را داشتند، نسبت به زنان با کمترين وزن 7 بار بيشتر در معرض خطر آرتروز مفصل لگن بوده‌اند.
 

ورزش جزيي از درمان آرتروز است
 
علاجي براي آرتروز وجود ندارد اما شما مي‌توانيد کارهايي را انجام دهيد که پيشرفت آن را کندتر کند، درد را کاهش دهد و کارکرد مفصل را حفظ کند يا بهبود بخشد. اگر اضافه وزن داريد يا چاق هستيد، کاهش وزن به خصوص مفيد است. اغلب مي‌توانيد با مسکن‌هاي معمول مانند استامينوفن يا ايبوپروفن و آسپيرين درد را تسکين دهيد. استفاده از عصاها، اسپلينت‌ها يا بريس‌ها ممکن است براي حفاظت مفصل از آسيب بيشتر ضروري باشد اما يک شيوه درماني وجود دارد که افراد مبتلا به آرتروز بايد هر روز استفاده کنند: ورزش.
 
ورزش مرتب، عضلات را تقويت مي‌کند و انعطاف‌‌پذيري و توان حفظ تعادل را بهبود مي‌بخشد. ورزش نه تنها به تسکين درد و سفتي مفاصل کمک مي‌کند، بلکه سطح سلامت عمومي فرد را نيز ارتقا مي‌دهد. همچنين ورزش به عنوان وسيله‌اي براي بهبود خلق و خو و براي پيشگيري از ساير بيماري‌هاي شايع در سالمندي مفيد است.
 
جامعه طب سالمندي آمريکا در سال 2001 توصيه کرد که ورزش بخش ثابتي در درمان آرتروز در افراد 65 ساله و بالاتر باشد. اين انجمن همچنين پس از بررسي شواهد نتيجه کرد که ورزش در حد متوسط، بر خلاف نگراني برخي از افراد، خطر آرتروز را افزايش نمي‌دهد؛ گرچه فعاليت جسمي شديد يا شرکت در ورزش‌هاي رقابتي در طول زندگي ممکن است چنين اثري داشته باشد. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که زنان سالمند مي‌توانند با انجام يک يا دو ساعت فعاليت جسمي با شدت متوسط در هر هفته از درد ناشي از آرتروز جلوگيري کنند.
 
ورزش نکردن ممکن است به طور مستقيم در آرتروز نقش داشته باشد؛ به خصوص به علت تحليل رفتن عضلات حمايت‌کننده و جاذب ضربه، مثل عضلات اطراف زانو. اجزاي اصلي برنامه ورزشي که براي مبتلايان به آرتروز توصيه مي‌شود، فعاليت‌هايي است که انعطاف‌پذيري، قدرت عضلاني و استقامت را افزايش مي‌دهند.
 
برنامه ورزشي بايد براي هر فرد به طور جداگانه طرح‌ريزي شود تا از آسيب و تشديد آرتروز جلوگيري کند. اين امر به معناي آن است که بايد پزشک، فيزيوتراپيست يا ساير متخصصان پزشکي باتجربه در درمان آرتروز در ابتدا فرد را ارزيابي کنند.
 
فعاليت‌هايي که پزشک شما توصيه مي‌کند و اينکه چه اندازه و با چه فواصل زماني ورزش کنيد، به عوامل گوناگون بستگي خواهد داشت؛ از جمله اينکه کدام مفاصل درگير آرتروز هستند، شدت درد در چه حدي است، ميزان تناسب اندام شما چه‌قدر است و اينکه شما به چه بيمار‌ي‌هاي ديگري مبتلا هستيد؟
 
 
ورزش‌هاي استقامتي يا هوازي
 
ورزش‌هاي هوازي کم‌شدت مي‌تواند کارکرد قلبي عروقي و کلي بدن را بهبود بخشد، احساس سلامت در فرد ايجاد کند، به کنترل وزن کمک کند و در عين محافظت از مفاصل به تقويت عضلات کمک کند. گزينه‌هاي مناسب شامل پياده‌روي، شناکردن و پاروزني و استفاده از دستگاه ورزشي اليپتيکال است.
 
از فعاليت‌هايي که فشار بيش از حدي روي زانو مي‌آورد (مانند دويدن) و ورزش‌هايي که شامل پرش، پيچش سريع يا توقف ناگهاني است (مانند تنيس و بسکتبال) خودداري کنيد. شنا و ورزش‌هاي درون استخر براي افراد مبتلا به آرتروز منافع متعددي دارند. آب گرم براي عضلات و مفاصل تسکين دهنده است. اثر شناوري آب فشار وارد بر مفاصل شما را کاهش مي‌دهد و آب مقاومتي را فراهم مي‌کند که به قدرت عضلات مي‌افزايد. سعي کنيد که ورزش‌هاي هوازي کم‌شدت را دست کم چهار بار در هفته حداکثر تا 30 دقيقه در روز انجام دهيد.

نکته آخر
 
دوسوم افرادي که آرتروز زانو دارند، زن هستند و کفش‌هاي پاشنه بلند، يکي از علل شيوع آرتروز در زنان است. کارشناسان مي‌گويند کفش‌هاي پاشنه بلند فشار غيرمعمولي را هم بر جلو و هم بر عقب زانو وارد مي‌کنند. حتي يک پاشنه 4 سانتي‌متري مي‌تواند فشار در دو محل رايج براي تخريب ناشي از استئوآرتريت را افزايش دهد: مفصل زير کلاهک زانو (مفصل کشککي- راني)و سطوح مفصلي در طرف دروني زانو (بخش داخلي زانو). پس زنان چه کفشي بايد بپوشند؟ کارشناسان مي‌گويند کفش‌هاي با پاشنه کوتاه و داراي قوس کم اجازه مي‌دهد پا با زمين تماس داشته باشد و به‌طور طبيعي به جلو حرکت کند.
 
 
 
مصرف شیرین بیان برای درمان مشکلات تنفسی از جمله سرفه، آسم، گلودرد و برونشیت توصیه می‌شود.
 
برای بسیاری از مردم «شیرین بیان» حکم یک آب‌نبات گیاهی را دارد اما این گیاه شیرین و خوش‌طعم، خواص دارویی فوق‌العاده‌ای دارد که نباید از آنها غافل شد.
 
 
 از هزاران سال پیش و از زمان یونان،‌ چین و مصر باستان مردم و طبیبان از شیرین بیان برای بهره‌مندی از خواص درمانی‌اش استفاده می‌کردند.
 
این گیاه علاوه بر خواص درمانی به دلیل طعم مطلوبی که دارد به عنوان اسانس مواد خوراکی نیز استفاده می‌شود و به دلیل مزه شیرینش گیاه ارزشمندی است.
 
شیرین بیان دارای طیف وسیعی از خواص درمانی است که مهمترین آنها به شرح زیر است:
 
- این گیاه برای درمان زخم دستگاه گوارش بسیار مفید است.
 
- شیرین بیان به فعال‌سازی «اینترفرون» که عامل مقابله‌کننده با ویروس‌ها در بدن است، کمک می‌کند.
 
- زمانی که شیرین بیان به طور موضعی استفاده شود برای درمان اگزما و التهاب پوست مفید است.
 
- شیرین بیان روند درمان تب خال را تسریع می‌کند و از شدت دردهای ناشی از این عارضه پوستی می‌کاهد.
 
- این گیاه در درمان هپاتیت مزمن و وخیم مفید است.
 
- شیرین بیان دارای خاصیت خفیف استروژنی است و می‌تواند با کاهش استروژن به تعادل سطح آن در بدن کمک کند.
 
- مصرف شیرین بیان برای درمان مشکلات تنفسی از جمله سرفه، آسم، گلودرد و برونشیت توصیه می‌شود.
 
- شیرین بیان جریان صفرا را افزایش داده و سطح کلسترول بد را کاهش می‌دهد.
 
- این گیاه حاوی ترکیب‌های ضدافسردگی است.
 
 شیرین بیان حاوی «اسید گلیسیریزین» است که می‌تواند رشد بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس آنفلوآنزای نوع آ را متوقف کند.
 
با وجود تمام این خواص درمانی فوق‌العاده، شیرین بیان می‌تواند فشارخون را افزایش دهد و موجب نگهداری سدیم و آب در بدن شود و در نتیجه به از دست دادن پتاسیم بیانجامد و به همین دلیل توصیه می‌شود که در مصرف آن تعادل را رعایت کرده و از مصرف طولانی‌مدت این گیاه دارویی پرهیز کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:33 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 96
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 1016
بازدید کل : 28482
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )