دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 
مدیر گروه علوم زیستی دریای پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی از شناسایی نوعی ماده در جلبک دریایی برای درمان بیماری آلزایمر خبر داد.
 
مدیر گروه علوم زیستی دریای پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی از شناسایی نوعی ماده در جلبک دریایی برای درمان بیماری آلزایمر خبر داد. 
 
دکتر علی مهدی‎نیا با اشاره به تحقیقات انجام شده در دنیا برای تولید این ماده از جلبک‎ها اظهار داشت: تولید این ماده در دنیا در فاز سوم دارویی است. ضمن‎آن که در سال2010 میلادی نیز یک گروه مطالعاتی ایتالیایی وجود این ماده را در جلبکی گزارش کرد. 
 
مهدی‌نیا با بیان این‎که بیماری آلزایمر یکی از بیماری‎های مطرح در دنیاست که مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با توجه به هزینه‎های بالای درمان این بیماری و نگه‎داری از بیماران مبتلا، شناخت ترکیباتی که خاصیت درمانی برای این بیماری را دارد از اهمیت به‎سزایی برخوردار است. 
 
وی ماده هموتائورین را از جمله این ترکیبات برای درمان بیماری آلزایمر معرفی کرد و گفت: این ماده نوعی آمینواسید است که توسط جلبک‎ها به عنوان متابولیک تولید می‎شود. وی با تاکید بر این‎که در این تحقیقات 12 گونه جلبک از جمله جلبک‎های سبز، قرمز و قهوه‎ای که از جلبک‎های بومی منطقه خلیج فارس بودند مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: در این تحقیق بر آن شدیم تا با بررسی امکان وجود این ماده در جلبک‎های بومی دریایی ایران بتوانیم جلبک‎هایی که توانایی تولید ماده هموتائورین را دارند شناسایی کنیم. 
 
مهدی‎نیا همچنین با اشاره به نتایج این تحقیقات تصریح کرد: در این تحقیقات در 10نمونه از جلبک‎ها وجود ماده هموتائورین به اثبات رسید، ضمن این‎که بیشترین مقدار این ماده در جلبکی به نام ویکتیوتا وجود دارد. این جلبک از دسته جلبک‎های قهوه‎ای است. مدیر گروه علوم زیستی دریا پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی ابراز امیدواری کرد تا با پشت سرگذاشتن آزمایش‎های مربوط به سمیت و سایر آزمایش‎ها بتواند این جلبک بومی را به عنوان مکمل غذایی به جامعه معرفی کند.
 

ویتامین محافظ مغز را بشناسید

اسید فولیک خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، آلزایمر یک بیماری عصبی پیشرونده همراه با زوال تدریجی عقل و از دست دادن حافظه بوده و درمان قطعی ندارد.

مطالعات انجام شده در دانشگاه کلمبیا نشان داد که اسید فولیک از بیماری آلزایمر پیشگیری می کند.

برای انجام این تحقیق 965 فرد میانسال سالم به مدت 7 سال مورد بررسی قرار گرفته و رژیم غذایی آنها به ویژه میزان دریافت ویتامین های گروه B ثبت گردید. در پایان پژوهش 192 نفر به آلزایمر مبتلا شده بودند. نتایج نشان داد در افرادی که به میزان کافی ویتامین های گروه B به ویژه اسید فولیک دریافت می کردند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر 50 درصد کمتر است.

متخصصان معتقدند مکانیسم این ویتامین در پیشگیری از آلزایمر ناشی از اثر آن در کاهش هموسیستئین خون و جلوگیری از تخریب سلول های عصبی است.

اسید فولیک یا فولات (B9) یکی از ویتامین های گروه B است و در جگر، گوشت ها، شیر، پرتقال، حبوبات، سویا، غلات و سبزیجات با برگ های سبز تیره مانند کلم بروکلی یافت می شود.

 

واقعیت هایی تلخ در مورد قلیــان

۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۵:۰۰
قلیان یک لوله آبی است که برای کشیدن تنباکو از طریق آب سرد استفاده میشود. تنباکو در کاسهای که در بالای آن قرار میگیرد و از طریق زغالهایی که روی کاسه تنباکو قرار داده میشود، داغ شده و دود از طریق آب که در پایین آن قرار دارد، فیلتر میشود.
 

 

به گزارش پارس ،تنباکوی مورد استفاده برای قلیان، تنباکویی مرطوب و چسبناک است که در عسل و شیره خیسانده میشود و بطور معمول با طعم های مختلفی از قبیل سیب، هلو، نارگیل، انبه، نعناع و توتفرنگی به فروش می رسد.

از جنبه های نگران کننده قلیان این است که سابقاً در کشورهایی مثل پاکستان و هند توسط افراد سالخورده ای که در روستاها زندگی میکردند استفاده میشد اما اخیراً بیشتر در مناطق شهری ایران بشکل همه گیر مورد استفاده قرار میگیرد. مهمتر اینکه رستورانهای شهری زیادی آن را برای مشتریان خود سرو میکنند.


یک سری باورهای نادرست و واقعیت درباره کشیدن قلیان وجود دارد که آنها را برای شما دوستان بیان می کنیم:


بــاور غلط اول : از آنجا که تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر میشود، کلیه مواد مضر آن تصفیه میشود.


واقعیت اول : کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطانزای آن را تصفیه نمیکند. این دود میتواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی ریه و قلب داشته باشد.


بــاور غلط دوم : استنشاق دود قلیان ریه ها را نمیسوزاند، به همین دلیل مضر نیست.
واقعیت دوم : دود قلیان وقتی استنشاق میشود، ریه ها را نمیسوزاند، زیرا از طریق آبی که در پایین آن قرار دارد خنک میشود. با اینکه دود خنک میشود، اما هنوز هم حاوی مواد سرطان زایی است که برای بدن مضر است.


بــاور غلط سوم : کشیدن قلیان سالمتر از کشیدن سیگار است.


واقعیت سوم : دود قلیان به همان اندازه دود سیگار مضر است. قلیان به طریقی متفاوت دود تولید میکند: دود سیگار از سوختن تنباکو ایجاد میشود، در حالی که دود قلیان از طریق گرم شدن تنباکویی که در کاسهی بالای آن قرار دارد از طریق زغال تولید میشود. محصول نهایی آن یعنی دود یکسان است که حاوی مواد سرطانزا است.


بــاور غلط چهارم : کشیدن قلیان به اندازه کشیدن سیگار اعتیادآور نیست، زیرا نیکوتین در خود ندارد.


واقعیت چهارم : تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است. در واقع، در یک جلسه ۶۰ دقیقهای قلیان، فرد در معرض حجم دودی ۱۰۰ تا ۲۰۰ مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار میگیرد.


بــاور غلط پنجم : تنباکوی گیاهی قلیان سالمتر از تنباکوی معمولی است.
واقعیت پنجم : این هم مثل کشیدن سیگار گیاهی یا “طبیعی”، فرد را در معرض مواد سرطانزا قرار میدهد.

تاثیر شکلات بر سلامت مغز سالمندان

در پژوهشی که در مجله نورورلوژی منتشر شده است محققان گزارش دادند شکلات ممکن است به بهبود سلامت مغز و مهارت های فکری در سالمندان کمک کند. به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محققان در بوستون دریافتند افراد مسن که ابتدا در یک تست حافظه و استدلال ضعیف بودند و ..

در پژوهشی که در مجله نورورلوژی منتشر شده است محققان گزارش دادند شکلات ممکن است به بهبود سلامت مغز و مهارت های فکری در سالمندان کمک کند.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محققان در بوستون دریافتند افراد مسن که ابتدا در یک تست حافظه و استدلال ضعیف بودند و جریان خون به مغز آنها نیز ضعیف بود پس از نوشیدن دو فنجان کاکائو در هر روز به مدت یک ماه بهبود قابل توجهی داشتند.

 

محققان 60 نفر از افراد را برای آزمایش های جدید به کار گرفتند. آنها در مطالعات قبلی مصرف بالای آنتی اکسیدان فلاونون که در شکلات موجود است را علت افزایش عملکرد مغز می دانستند. ازآنجاکه آنها تردید داشتند که آیا فلاونون باعث بهبود مهارت های فکری و باعث بهبود جریان خون می شود یا نه، به بیماران به صورت تصادفی شکلات داغ غنی از فلاونون و بدون فلاونون دادند.

 

شرکت کنندگان هر روز دو فنجان شکلات داغ را به مدت 30 روز نوشیدند و قبل و بعد از دوره مورد مطالعه، حافظه و استدلال آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر این محققان با استفاده از سونوگرافی به طور غیرمستقیم جریان خون آنها را اندازه گیری کردند و همچنین با استفاده ازMRI به بررسی ماده سفید- فیبرهای عصبی که به بخش های مختلف مغز متصل است- پرداختند.

 

در پایان روز سی ام، این تیم دریافتند آن دسته از افراد که رژیم شکلات داغ داشتند 8 درصد در جریان خون بهبود داشتند و حدود یک دقیقه زمان واکنش سریع تر برروی کارهای شناختی نشان دادند.

 

دانشمندان همچنین تفاوت قابل توجهی در تغییرات عصبی و شناختی بین افرادی که از فلاونون مصرف کرده و یا نکرده بودند مشاهده کردند.

 

پس از شناسایی این ماده، محققان حتی ممکن است قادر به تولید آن به صورت قرص شوند.

افسردگی در کمین کاربران فیسبوک!

تحقیقات جدید نشان می دهند که کاربران فیسبوک بر خلاف تصوری که دارند بیشتر از سایرین دچار افسردگی می شوند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ،امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی اینترنتی در بین جوانان مرسوم شده است.این شبکه های اجتماعی هرچند مزایایی دارند اما بدون شک معایبی که هر روز محققین برای آن ذکر می کنند از این مزایا بیشتر می باشد.
 
به تازگی یک تحقیق روی تعدادی از جوانان در کشورهای غربی که از شبکه های اجتماعی مخصوص فیسبوک استفاده می کنند صورت گرفته و به وضوح نشان داده که این دسته از جوانان در مقایسه با سایرین بیشتر دچار بیماری های افسردگی می شوند.
 
این جوانان علت حضور خود در شبکه ی اجتماعی فیسبوک  را تفریح و سرگرمی اعلام کرده اند،حال آنکه بررسی ها نشان می دهند روند ارتباطات مجازی و مطالب موجود در این شبکه اجتماعی باعث می شود تا کاربران آن دچار افسردگی شوند.
 
پژوهشگران پس از انجام این تحقیق از کاربران فیسبوک درخواست کرده اند تا میزان استفاده از آن را به کمترین مقدار ممکن برسانند./ش
 
بیشتر خانم‌ها از فرط خوشحالی هنگام خرید لوازم آرایشی جدید فقط به مارک آنها توجه می‌کنند و حتی نگاهی هم به فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن نمی‌اندازند. این در حالی است که بعضي مواد به کار رفته در رژ لب، لاک ناخن و... می‌تواند به بدن شما آسیب برساند.
 
 بیشتر خانم‌ها از فرط خوشحالی و ذوق‌زدگی هنگام خرید لوازم آرایشی جدید فقط به مارک آنها توجه می‌کنند و حتی نگاهی هم به فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن نمی‌اندازند. این در حالی است که بعضي مواد به کار رفته در رژ لب، لاک ناخن، ریمل، کرم‌های صورت، ضدآفتاب‌ها، دئودورانت‌ها و... می‌تواند به بدن شما آسیب برساند و در طولانی مدت عوارض زیادی از جمله سرطان، اختلالات هورمونی و... ایجاد کند. پس برای خودتان ارزش قائل شوید و حتی اگر کار وقت‌گیری باشد قبل از خرید به محتویات تک‌تک لوازم آرایشی نگاه کنید و انواع سالم و بی‌خطر و از همه بهتر «ارگانیک» آنها را انتخاب کنید. در این مقاله با انواع مواد خطرناک آرایشی آشنا می‌شویم.
 
 
1. فتالات (Phthalates)
 
فتالات ماده‌ای است که باعث اختلالات هورمونی می‌شود. معمولا 2 نوع از این ماده در مواد آرایشی استفاده می‌شود: بنزیل فتالات (BBP) و دی بوتیل فتالات (DBP). فتالات و ترکیب‌های مختلف آن، اثری شبیه هورمون زنانه استروژن دارند. اگر زنان باردار در معرض این ماده قرار گیرند، فرزندشان با ناهنجاری‌های مادرزادی در اندام تناسلی ‌متولد مي‌شود. علاوه‌ بر این تاثیر مخرب آن روی کبد، کلیه‌، ریه‌ و غدد جنسی ثابت شده است.
 
2. فرمالدئید (Formaldehyde)
 
فرمالدئید باعث التهاب و تحریک پوست شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی بدن می‌شود. تنفس اين ماده موجب ايجاد سردرد، سوزش گلو، اختلال تنفس و بروز علائم آسم مي‌شود. مصرف مقادير زياد و طولانی مدت آن باعث ایجاد آثار سمی و سرطان در بدن می‌شود و مقادير اندک آن نيز باعث تحريک، سوزش چشم و ريزش اشک مي‌شود. مسموميت، افزايش اسيد خون و کاهش شديد حرارت بدن نيز از عوارض جذب فرمالدئيد از طريق دستگاه گوارش هستند.
 
3. پارابن (Paraben)
 
این ماده به‌طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می‌شود و نوعی نگهدارنده محسوب می‌شود که از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. همیشه روی برچسب لوازم آرایشی به دنبال واژه paraben یا عبارت‌های propylparaben و ethylparaben باشید زیرا این مواد شیمیایی می‌توانند باعث اختلالات غددی و هورمونی شوند. 
 
4. اکسی بنزون (Oxybenzone)
 
هنگام خرید رژلب یا لیپ استیک حتما برچسب آن را بخوانید تا مطمئن شوید در آن اکسی بنزون به کار نرفته باشد؛ به‌خصوص در مورد رژ لب‌های ضد‌آفتاب. این ماده می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و اختلالات هورمونی شود و به سلول‌ها آسیب برساند.
 
5. سورفاکتانت (Surfactant)
 
سورفاکتانت از طریق پوست، تنفس و گوارش می‌تواند جذب بدن شود. این ماده علاوه بر خشکی، التهاب پوست و مخاط، درماتیت آلرژیک، حساسیت چشمی و چروک‌خوردگی سریع‌تر پوست، در صورت مصرف زیاد آثار سرطان‌زایی نیز خواهد داشت. سورفاکتانت در بیشتر مواد شوینده، کف‌کننده، شامپوها و صاف‌کننده‌های مو و لباس نیز استفاده می‌شود. جذب سیستمیک یا خورده شدن به اشتباه آن می‌تواند آثار داخلی متعددی داشته باشد. 
 
6. رنگ‌ها 
 
رنگ‌های شیمیایی مختلفی که در محصولات زیبایی و آرایشی به کار می‌روند درصورت رعایت‌نکردن استانداردهای خاص می‌توانند مشکل‌ساز باشند و باعث عوارض پوستی و داخلی شوند. به‌خصوص در مورد رژ لب که طی روز چندین بار استفاده می‌شود و احتمال دارد با خوردن هر نوع ماده غذایی مقداری از آن نیز مستقیما وارد بدن شود.
 
 
7. بوتیل هیدروکسی (Butylated Hydroxyanisole)
 
بوتیل هیدروکسی نوعی ماده نگهدارنده است. چندی پیش موسسه ملی سم‌شناسی ایالات‌متحده اعلام کرد این ماده می‌تواند منجر به سرطان شود اما متاسفانه هنوز در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی مثل رژ لب و خط چشم به کار می‌رود. بوتیل هیدروکسی تولوئن نیز که یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده لاک ناخن است و تماس طولانی مدت با آن، علائم جسمی و روانی متعددی ایجاد می‌کند.
 
8. فراگرنس (fragrance)
 
اگر پوست حساسی دارید سعی کنید از لوازم آرایشی حاوی مواد خوشبوکننده استفاده نکنید. محصولاتی تهیه کنید که روی برچسب آنها عبارت «fragrance free» چاپ شده باشد. گاهی‌اوقات این مواد همچنین عطر و ادکلن می‌توانند باعث سردرد، سرگیجه، آلرژی پوستی و تغییرات رنگ پوست شوند. 
 
منبع: مجله زندگی ایده آل
 
ویتامین E و نقش آن در رشد مو

از آنجا که ویتامین E می تواند سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ ها و عروق خونی گردد می تواند به رشد موها کمک نماید و در بسیاری از افراد سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای سر می گردد و رشد موها را در بسیاری از افراد تسریع می نماید.

 

عصر ایران: یکی از مشکلات رایج امروزی آقایان و خانمها در جوامع مختلف شیوع ریزش موی بیش از حد می باشد که زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بر همین اساس درمانهای متفاوت برای بهبود رشد مو و نیز راههای جلوگیری از ریزش مو از استقبال قابل توجهی برخوردار می باشد.  خیلی از توصیه های مطرح شده متاسفانه از پایه علمی معتبری برخوردار نبوده و گاه می تواند حتی سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد، لذا توصیه اول آنست که حتما در انتخاب داروها و نیز مکملهای غذایی با پزشک متخصص خودتان مشورت نمایید.

توصیه متخصصین پوست و تغذیه حاکی از آنست که یکی از ویتامینهای قابل توجه در رشد مو ویتامین E است. لازم بذکر است که این نوع ویتامین از ویتامینهای محلول در چربی بوده و میزان بیش از حد مصرف آن می تواند اثرات سوئی بر سلامتی شما داشته باشد.

نقش ویتامین E در سلامتی

اگرچه ویتامین E یک عنصر کلیدی و حیاتی برای رشد موها است، ولی این عنصر حیاتی همچنین مزایای بسیاری را برای سلامت سایر اعضا بدن در بر دارد، مطالعات انجام شده در مورد عملکرد این ویتامین در بدن نشان داده اند که ویتامین E  دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای جلوگیری از بروز آسیبهای رادیکالهای آزاد بسیار موثر است. ویتامین E همچنین از اکسیداسیون و تخریب چربیها جلوگیری کرده و همچنین از غشاهای سلولی که بخش عمده آنها را چربی ها تشکیل می دهند محافظت به عمل می آورد .

مطالعات در زمینه تاثیر این ویتامین در سلامت بدن حاکی از آنست که مصرف کافی ویتامین E با کاهش گرفتگی عروق قلبی و نیز سکته قلبی همراه می باشد. اثرات آنتی اکسیدانی این ویتامین از بروز سرطان نیز جلوگیری بعمل می آورد. جالب است که بدانید مصرف ویتامینE همچنین در بهبود کبد چرب توصیه می گردد.

علاوه بر این نشان داده شده است که ویتامین E  به رشد موها و پیشگیری از کاهش موها نیز کمک می نماید. مکانیسم اثر ویتامین ای بر تقویت موها هنوز به طور دقیق شناخته نشده است یکی از دلایل احتمالی این است که ویتامین  E به رشد عروق خونی و مویرگ های خونرسان به ریشه موها کمک می نماید و زمانی که مویرگ ها افزایش یابند جریان خون یهتر می شود . لذا به نظر می رسد که با مصرف ویتامین E  میزان جریان خون به پوست سر بهتر می گردد و پیشگیری از ریزش موها تقویت می گردد.

ویتامینE رشد موها را بهبود می بخشد:

از آنجا که ویتامین E می تواند سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ ها و عروق خونی گردد می تواند به رشد موها کمک نماید و در بسیاری از افراد سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای سر می گردد و رشد موها را در بسیاری از افراد تسریع می نماید.

علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری نماید و به بهبود تخریب موها به علت استفاده بیش از حد از سشوآر و... کمک می نماید.

ویتامین E موهای خشک را بهبود می بخشد:

ویتامین E می تواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین ای در روز موهای خشک را بهبود خواهد داد و ساقه موها را تقویت خواهد نمود. همواره راه بهتر آن است که مقادیر ویتامین ای را در رژیم غذایی خود افزایش دهید ولی برای افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است استعمال خارجی روغن حاوی ویتامین ای نیز مفید است . (برای تهیه یک ماسک درمانی جهت استعمال خارجی می توانید چند عدد کپسول ویتامین ای را با سوزن بشکافید و آنها را به موی خود بمالیدو انتهای موهایتان را نیز به آن آغشته نمایید و آن را برای 1 ساعت و یا بیشتر روی سرتان نگه دارید و سپس موهایتان را بشویید.) البته راهکار اساسی  برای  برطرف کردن  مشکل آن است که دریافت ویتامین ای را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید.

میزان مصرف: میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین ای در حدود 400 واحد بین المللی(IU) می باشد و مصرف دوز بیشتر از 1000 واحد بین المللی(IU) می تواند سمی باشد و مصرف دوز بالای 10000 واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند می تواند بالعکس موجب کاهش موها شود. البته پس از توقف مصرف دوز بالا، موها باز خواهند گشت.

منابع غذایی طبیعی ویتامین E: ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در روغن های گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره ، جگر و تخم مرغ و مغزها یافت می شود ( روغن‌های گیاهی ای مثل: سویا، ذرت،  گلرنگ،  آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین ای به شمار می آیند). بنابراین برای دریافت مقادیر بیشتری از ویتامین ای می توانید موارد مذکور را به رژیم غذایی تان بیفزایید و یا اینکه تحت نظر پزشک مکمل های ویتامینE را مصرف نمایید.

مصرف ویتامین E در رژیمهای کاهش وزن:  از آنجا که در رژیمهای غذایی کاهش وزن منابع چربی دریافتی محدود می گردندخطر کمبود دریافت ریزمغذیها بویژه ویتامینهای محلول در چربی همیشه وجود دارد. این خطر بویژه در رژیمهای بسیار محدود شونده بیشتر مشاهده می گردد. بر همین اساس یکی از مشکلات رایج در زمان رژیم کاهش وزن ریزش مو بوده که می تواند ناشی از دریافت ناکافی ویتامین E باشد. لذا در هنگام رژیم غذایی اول آن که از رژیمهای بسیار محدود کننده استفاده ننمایید و دوم آن که در مورد استفاده از ریز مغذیها بویژه ویتامین E با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
 
ویتامین E و نقش آن در رشد مو

از آنجا که ویتامین E می تواند سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ ها و عروق خونی گردد می تواند به رشد موها کمک نماید و در بسیاری از افراد سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای سر می گردد و رشد موها را در بسیاری از افراد تسریع می نماید.

 

عصر ایران: یکی از مشکلات رایج امروزی آقایان و خانمها در جوامع مختلف شیوع ریزش موی بیش از حد می باشد که زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بر همین اساس درمانهای متفاوت برای بهبود رشد مو و نیز راههای جلوگیری از ریزش مو از استقبال قابل توجهی برخوردار می باشد.  خیلی از توصیه های مطرح شده متاسفانه از پایه علمی معتبری برخوردار نبوده و گاه می تواند حتی سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد، لذا توصیه اول آنست که حتما در انتخاب داروها و نیز مکملهای غذایی با پزشک متخصص خودتان مشورت نمایید.

توصیه متخصصین پوست و تغذیه حاکی از آنست که یکی از ویتامینهای قابل توجه در رشد مو ویتامین E است. لازم بذکر است که این نوع ویتامین از ویتامینهای محلول در چربی بوده و میزان بیش از حد مصرف آن می تواند اثرات سوئی بر سلامتی شما داشته باشد.

نقش ویتامین E در سلامتی

اگرچه ویتامین E یک عنصر کلیدی و حیاتی برای رشد موها است، ولی این عنصر حیاتی همچنین مزایای بسیاری را برای سلامت سایر اعضا بدن در بر دارد، مطالعات انجام شده در مورد عملکرد این ویتامین در بدن نشان داده اند که ویتامین E  دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای جلوگیری از بروز آسیبهای رادیکالهای آزاد بسیار موثر است. ویتامین E همچنین از اکسیداسیون و تخریب چربیها جلوگیری کرده و همچنین از غشاهای سلولی که بخش عمده آنها را چربی ها تشکیل می دهند محافظت به عمل می آورد .

مطالعات در زمینه تاثیر این ویتامین در سلامت بدن حاکی از آنست که مصرف کافی ویتامین E با کاهش گرفتگی عروق قلبی و نیز سکته قلبی همراه می باشد. اثرات آنتی اکسیدانی این ویتامین از بروز سرطان نیز جلوگیری بعمل می آورد. جالب است که بدانید مصرف ویتامینE همچنین در بهبود کبد چرب توصیه می گردد.

علاوه بر این نشان داده شده است که ویتامین E  به رشد موها و پیشگیری از کاهش موها نیز کمک می نماید. مکانیسم اثر ویتامین ای بر تقویت موها هنوز به طور دقیق شناخته نشده است یکی از دلایل احتمالی این است که ویتامین  E به رشد عروق خونی و مویرگ های خونرسان به ریشه موها کمک می نماید و زمانی که مویرگ ها افزایش یابند جریان خون یهتر می شود . لذا به نظر می رسد که با مصرف ویتامین E  میزان جریان خون به پوست سر بهتر می گردد و پیشگیری از ریزش موها تقویت می گردد.

ویتامینE رشد موها را بهبود می بخشد:

از آنجا که ویتامین E می تواند سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ ها و عروق خونی گردد می تواند به رشد موها کمک نماید و در بسیاری از افراد سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای سر می گردد و رشد موها را در بسیاری از افراد تسریع می نماید.

علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری نماید و به بهبود تخریب موها به علت استفاده بیش از حد از سشوآر و... کمک می نماید.

ویتامین E موهای خشک را بهبود می بخشد:

ویتامین E می تواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین ای در روز موهای خشک را بهبود خواهد داد و ساقه موها را تقویت خواهد نمود. همواره راه بهتر آن است که مقادیر ویتامین ای را در رژیم غذایی خود افزایش دهید ولی برای افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است استعمال خارجی روغن حاوی ویتامین ای نیز مفید است . (برای تهیه یک ماسک درمانی جهت استعمال خارجی می توانید چند عدد کپسول ویتامین ای را با سوزن بشکافید و آنها را به موی خود بمالیدو انتهای موهایتان را نیز به آن آغشته نمایید و آن را برای 1 ساعت و یا بیشتر روی سرتان نگه دارید و سپس موهایتان را بشویید.) البته راهکار اساسی  برای  برطرف کردن  مشکل آن است که دریافت ویتامین ای را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید.

میزان مصرف: میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین ای در حدود 400 واحد بین المللی(IU) می باشد و مصرف دوز بیشتر از 1000 واحد بین المللی(IU) می تواند سمی باشد و مصرف دوز بالای 10000 واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند می تواند بالعکس موجب کاهش موها شود. البته پس از توقف مصرف دوز بالا، موها باز خواهند گشت.

منابع غذایی طبیعی ویتامین E: ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در روغن های گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره ، جگر و تخم مرغ و مغزها یافت می شود ( روغن‌های گیاهی ای مثل: سویا، ذرت،  گلرنگ،  آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین ای به شمار می آیند). بنابراین برای دریافت مقادیر بیشتری از ویتامین ای می توانید موارد مذکور را به رژیم غذایی تان بیفزایید و یا اینکه تحت نظر پزشک مکمل های ویتامینE را مصرف نمایید.

مصرف ویتامین E در رژیمهای کاهش وزن:  از آنجا که در رژیمهای غذایی کاهش وزن منابع چربی دریافتی محدود می گردندخطر کمبود دریافت ریزمغذیها بویژه ویتامینهای محلول در چربی همیشه وجود دارد. این خطر بویژه در رژیمهای بسیار محدود شونده بیشتر مشاهده می گردد. بر همین اساس یکی از مشکلات رایج در زمان رژیم کاهش وزن ریزش مو بوده که می تواند ناشی از دریافت ناکافی ویتامین E باشد. لذا در هنگام رژیم غذایی اول آن که از رژیمهای بسیار محدود کننده استفاده ننمایید و دوم آن که در مورد استفاده از ریز مغذیها بویژه ویتامین E با پزشک معالج خود مشورت نمایید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, ] [ 6:17 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 933
بازدید کل : 28399
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )