دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کاربرد جالب لیموترش که نمی دانستید

بوی غذا روی خروجی سینک مدت طولانی باقی می ماند و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در آشپزخانه می شود.حال به شما خواهیم گفت با لیمو ترش چگونه وسایل خانه خود را تمیز کنید .

به گزارش رویداد به نقل از باشگاه خبرنگاران، بوی غذای آشپزخانه به پرده‌ها، رومیزی و پارچه و دستمال‌ها سرایت می‌کند. پارچه‌ها، بوی خوب یا بد را مانند آهن‌ربا جذب می‌کنند. اما بوی بد مدت بیشتری باقی می‌ماند. خوشبختانه آبلیمو و چند نوع ادویه بوی بد آشپزخانه را از بین می‌برند.

بوی غذا روی خروجی سینک مدت طولانی باقی می‌ماند و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در آشپزخانه می‌شود.حال به شما خواهیم گفت با لیمو ترش چگونه وسایل خانه خود را تمیز کنید .

تمیز کردن سینک

سینک ظرفشویی یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های خانه است. آبلیمو و نمک را مخلوط و به صورت خمیر تقریبا سفت درآورید. آن را آرام روی سینک برنجی، مسی یا ‌استیل و شیرآلات بمالید سپس آبکشی کنید. این ترکیب لکه‌های زنگ را نیز از بین می‌برد.

از بین‌بردن بوی بد سینک

بوی غذا روی خروجی سینک مدت طولانی باقی می‌ماند و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در آشپزخانه می‌شود. انتشار بوی پیاز و تن شب قبل و نشستن آن روی پارچه‌ها و وسایل تبدیل به یک معضل می‌شود. استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده نیز چاره کار نیست. برای از بین بردن این بو، لیمو را برش زده، داخل سینک بیندازید (پوست لیمو و پرتقال نیز همین کار را انجام می‌دهند).

حذف رسوبات آهک

آهک موجود در آب، رسوباتی از خود بر جا می‌گذارد که اگر تمیز نشود به مرور زمان باعث انسداد لوله‌های فاضلاب می‌شود. برای جلوگیری از این مساله، یک عدد آبلیمو را داخل سینک فشار دهید. بگذارید مدتی به همین حالت باقی بماند. سپس شیر آب را باز کنید.

تمیزکردن ماشین ظرفشویی

هر چند وقت یک بار لازم است ماشین ظرفشویی، این وسیله رفاهی را تمیز کنید. بقایای غذای خشک شده یا مواد شوینده را با مالیدن یک تکه لیمو از بدنه فلزی این وسیله پاک کنید. سپس با یک پارچه مرطوب و بعد با یک پارچه خشک و تمیز آن را پاک کنید. از آب خیلی داغ برای پاک کردن تکه‌های غذا استفاده کنید.

تمیز کردن شعله‌پخش‌کن گاز

تمیز کردن شعله‌پخش‌کن گاز زمانی که خمیر کیک و روغن سیب‌زمینی سرخ شده و مواد غذایی مختلف روی آن جمع شده باشد، کار سختی است. آبلیمو، آب و جوش‌شیرین را به صورت خمیر درآورید. آن را روی مواد سر رفته بریزید. 15 دقیقه صبر کنید. با آب و اسفنج آن را تمیز کنید.

تمیز کردن پنجره‌ها

زمانی که جای انگشت، دوده و تارعنکبوت روی قاب پنجره‌ها را می‌گیرد، زیبا نخواهند بود. از طرفی شیشه‌ها هیچ وقت تمیز باقی نمی‌مانند. بخصوص پنجره آشپزخانه که در معرض روغن قرار دارد. برای پاک کردن آنها از 2 قاشق غذاخوری آبلیمو، 2/1 پیمانه سرکه سفید و 4/1 پیمانه آب گرم استفاده کنید. تمیز کردن صحیح وسایلی مانند تخته گوشت از انتشار بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. بعد از شستن تخته، روی آن مقداری آبلیمو بمالید تا از بوی سیر و پیاز و ماهی خلاص شوید.

از بین بردن بوی نامطبوع

بوی غذای آشپزخانه به پرده‌ها، رومیزی و پارچه و دستمال‌ها سرایت می‌کند. پارچه‌ها، بوی خوب یا بد را مانند آهن‌ربا جذب می‌کنند. اما بوی بد مدت بیشتری باقی می‌ماند. خوشبختانه آبلیمو و چند نوع ادویه بوی بد آشپزخانه را از بین می‌برند. ظرف کوچکی را از آب پر کنید. چند تکه پوست لیمو و حدود 1 قاشق چایخوری میخک و برگ رزماری داخل آن بیندازید. بگذارید آب به جوش آید تا بوی خوش را در کل اتاق‌های خانه استشمام کنید.

خوشبو کردن هوای آشپزخانه

آشپزخانه محیطی است که بوی مواد مختلف در فواصل مختلف از آن استشمام می‌شود. در عین حال پررفت‌وآمدترین و شلوغ‌ترین قسمت‌های یک خانه است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر کارهای خود را در آشپزخانه انجام دهند. برای از بین بردن تداخل بوها و استشمام بوی مطبوع، فر را تا 300 درجه فارنهایت گرم کنید. یک لیموی درسته را روی سینی فر بگذارید. در فر را کمی باز بگذارید. صبر کنید تا لیمو حدود 15 دقیقه آرام بپزد. فر را خاموش کنید. بگذارید لیمو سرد شود سپس آن را خارج کنید.

جلوگیری از پخش بوی نامطبوع

کاری، سس اسپاگتی و ماهی تنها زمان خوردن بوی خوبی دارند اما آخر شب یا صبح روز بعد بوی مانده آنها ناراحت‌کننده است. ظروف مربوط به این غذاها را سریع بشویید. تمیز کردن صحیح وسایلی مانند تخته گوشت از انتشار بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. بعد از شستن تخته، روی آن مقداری آبلیمو بمالید تا از بوی سیر و پیاز و ماهی خلاص شوید.

ایجاد بوی تازه در دستگاه بخور

دستگاه بخور برای افزایش رطوبت و کاهش غبار به کار می‌رود و بخار اوکالیپتوس آن‌ در تازگی هوا و کاهش سرفه افراد بیمار موثر است اما در بعضی از مدل‌ها به دلیل گرمای بیش از حد دستگاه و راکد ماندن آب داخل آن بوی نامطبوع و کپک مانندی ایجاد می‌شود. برای رفع این مساله، 4 قاشق چایخوری آبلیمو را به آب دستگاه اضافه کنید.

انجیر درمان کم‌خونی

قانون- انجیر، یکی از میوه هایی است که برای درمان بیماری های مختلف موثر است.

به گزارش جوان ایرانی، این میوه غنی از ویتامین، مواد معدنی به ویژه ویتامین های A و B، کلسیم، منگنز و آهن است. این میوه چه تازه چه خشک، ارزش غذایی زیادی دارد.

خواص:

مصرف انجیر با شیر کم خونی را برطرف می کند.

فیبر و کلسیم موجود در آن استخوان ها راتقویت می کند، تراکم آن ها را بهبود می بخشد و از بروز پوکی استخوان و بیماری های مشابه پیشگیری می کند.

درد ناراحت کننده روده ها و یبوست را تسکین می دهد.

اسید چرب آن، از قلب در برابر بیماری های متعدد محافظت می کند.

این میوه سدیم کمی دارد و به همین دلیل مانع از بالا رفتن فشارخون می شود.

پکتین موجود در انجیر، میزان کلسترول مضر را کاهش می دهد.

فنولز و فلاوانوئیدز نوعی آنتی اکسیدان، روند پیری را کاهش می دهد.

مصرف منظم آن، خطر بروز سرطان سینه را کاهش می دهد.

تریپتوفان موجود در آن، بی خوابی را برطرف می کند.

تقویت کننده حافظه است.

خواب نیمروزی، استراحتی کوتاه اما پرفایده برای کودک شماست. برخی مادر‌ان موافق خواب نیمروزی‌ نیستند و می‌گویند اگر فرزندشان در طول روز نخوابد شب‌ها سریع‌تر و راحت‌تر به خواب می‌رود اما این ادعا چندان درست نیست.
باشگاه خبرنگاران: جازه بدهید اگر کودک‌تان مایل است، در طول روز چند دقیقه‌ای را استراحت کند. البته کاملا طبیعی است که با بالارفتن سن میزان ساعت‌هایی که کودک در طول روز می‌خوابد کاهش می‌یابد اما بهتر است اجازه ندهید این عادت خوب کاملا به دست فراموشی سپرده شود.

1. خواب نیمروزی و بهبود ریتم بیولوژیک در کودکان

اکثر کودکان زیر ۵ سال برای سلامت جسمی، بهبود خلق‌وخو و افزایش یادگیری به خواب نیمروز نیاز دارند. چه در کودکان چه در افراد بزرگسال وقتی به ساعت‌های عصرگاهی نزدیک می‌شویم قابلیت یادگیری کاهش می‌یابد.
به همین دلیل است که معمولا بعد از صرف غذا از نظر روانی افراد دوست دارند کمی استراحت کنند و بخوابند. این نیاز از ریتمی بیولوژیک تبعیت می‌کند و از نظر ژنتیک برنامه‌ریزی شده است. امروزه جز در برخی کشور‌ها این عادت خوب در بزرگسالان به دست فراموشی سپرده شده است. با این حال در برخی کشور‌ها مانند ژاپن هنوز هم در اداره‌ها وقتی را به ناهار و استراحت نیمروزی اختصاص می‌دهند.

2. خواب نیمروز پیش‌آمادگی خواب شبانه

وقتی کودکی خواب نیمروز نداشته باشد، حالات تهاجمی، عصبی و ستیزه‌جویانه دارد و این خلق تا انتهای شب و زمانی که می‌خواهد بخوابد ادامه می‌یابد و در طول خواب شبانه نیز آرام نیست. خواب نیمروز به شرط آن‌که طولانی‌ نشود مکمل خواب شبانه بوده و باعث آرامش کودک می‌شود. کودکی که در طول روز استراحت می‌کند، استرس‌هایش کاهش می‌یابد و هنگامی که به رختخواب می‌رود در انتهای شب از نظر جسمی و روانی خسته نیست. البته تمام فواید خواب نیمروز برای خواب شبانه بهتر، به این شرط است که خواب نیمروز قبل از ساعت ۳۰/۵ خاتمه یابد.

در غیر این صورت کودک در طول شب دچار مشکلات خواب خواهد شد. بنابراین سعی کنید کمی بعد از صرف ناهار کودک را بخوابانید و یک ساعت تا یک ساعت و نیم بعد او را بیدار کنید. معمولا کودک بعد از این ساعت شروع به حرکت و سر و صدا کردن می‌کنند که نشانه ورود او به مرحله بعدی خواب است. اجازه ندهید کودک وارد مرحله خواب عمیق شود. او را بیدار کنید تا شب به راحتی بخوابد.

3. خواب نیمروزی و استراحت مغز و جسم

کودکان در طول روز مشغول بازی هستند و کمتر دراز می‌کشند. به همین دلیل فشار زیادی به ستون مهره آن‌ها می‌آید و جریان گردش خون‌شان تند است. برخی عضلات‌شان نیز دچار گرفتگی می‌شود. خوابیدن و درازکشیدن باعث رفع تمام این مشکلات می‌شود. در ضمن با بستن پلک‌ها مغز فرصت طبقه‌بندی اطلاعات را پیدا می‌کند.

4. کاهش مقاومت در برابر خوابیدن

خواب نیمروز شامل خواب سبکی است که معمولا در طول آن کودک کابوس نمی‌بیند. از سوی دیگر به دلیل نور روز کودک راحت‌تر محیط اطراف را می‌بیند و ترسی به دلش راه پیدا نمی‌کند. همین موضوع باعث تمایل بیشتر کودک به خوابیدن می‌شود. کودکانی که در طول روز نمی‌خوابند به دلیل کابوس‌های شبانه و تاریکی از خوابیدن هراس دارند و در برابر آن مقاومت می‌کنند.

5. کاهش کابوس شبانه

کودکی که در طول روز نمی‌خوابد دچار کمبود خواب کوتاه و عمیق می‌شود. بنابراین در طول خواب شبانه این دوره از خواب، طولانی‌تر خواهد شد. وقتی بعد از این دوره کودک وارد دوره خواب عمیق و بلند می‌شود دچار کابوس شده و مرتب جیغ می‌زند اما چون وارد فاز خواب عمیق‌تر شده است نمی‌تواند متوجه والدینی شود که می‌خواهند از او حمایت کنند./
اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.
آفتاب: سایت وب دا: کارشناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد رفتارهای نادرست حین غذا خوردن اظهار کرد: خوابیدن یکی از عادات نادرست پس از صرف غذا است و به افرادی که زمینه رفلاکس (بازگشت اسید معده) دارند، توصیه می‌شود بلافاصله پس از صرف غذا، دراز نکشند زیرا این عامل باعث برگشت محتویات معده که اسیدی هستند، به طرف مری و ایجاد التهاب مری می‌شود.
 
علی اکبر کمالی اردکانی افزود: در برخی موارد نیز احتمال ورود غذا به ریه را امکان پذیر می‌کند، این در حالی است که بعد از صرف غذا، چند دقیقه استراحت به معده کمک زیادی می‌کند، اما این استراحت نباید به صورت دراز کشیدن باشد.
 
وی بر مصرف سالاد توصیه کرد و خاطرنشان کرد: مصرف سالاد بهتر است قبل از غذا باشد که هم از پرخوری جلوگیری می‌کند و هم محتوای فیبر آن برای حرکت درست روده‌ها مفید است.
 
این کارشناس صنایع غذایی بیان کرد: اگر مصرف سالاد به بعد از غذا موکول شود، ممکن است دیگر جایی برای آن باقی نماند، یا این‌که باعث گشاد شدن بیش از حد معده شود.

چند هشدار مهم درباره مصرف حلیم

این روزها با زیاد شدن مشغله‌‌های کاری و نداشتن فرصت کافی، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند حلیم را از بیرون بخرند چون معتقدند برای پخت نوع خانگی این غذا مدت زمان زیادی لازم است و از طرفی بافت حلیم خانگی به خوبی‌ بافت حلیم بیرون به اصطلاح کش نمی‌‌آید. گروهی هم حلیم‌‌هایی که به‌صورت پودر…

حلیم با گوشت

این روزها با زیاد شدن مشغله‌‌های کاری و نداشتن فرصت کافی، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند حلیم را از بیرون بخرند چون معتقدند برای پخت نوع خانگی این غذا مدت زمان زیادی لازم است و از طرفی بافت حلیم خانگی به خوبی‌ بافت حلیم بیرون به اصطلاح کش نمی‌‌آید.

گروهی هم حلیم‌‌هایی که به‌صورت پودر بسته‌بندی‌ در بازار عرضه شده است، می‌خرند. مواداولیه این حلیم‌های آماده خشک و پس از کاهش آب، به‌صورت پودر درآمده است. این حلیم‌ها در بسته‌‌بندی‌‌های مختلف و با عناوین گوناگون در سوپرمارکت‌‌ها و مغازه‌‌ها به فروش می‌‌رسد.

هنگام خرید حلیم یا پودر آماده حلیم باید توجه داشت که در تهیه آن نکات بهداشتی و سلامت رعایت شده یا نه بنابراین حتما به این نکته‌ها دقت کنید:

۱. ظاهر مغازه، بهداشت کارکنان، داشتن کارت و مجوز بهداشت و…

۲. حلیم نباید در ظروف یکبار مصرف تلقی ریخته شود زیرا فقط موادغذایی با دمای پایین‌تر از ۴۵-۴۰ درجه را می‌توان در این ظرف‌ها ریخت درحالی که دمای حلیم بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد است. ظروف یکبار مصرف ساخته شده از گرانول پلی‌پروپیلن برای نگهداری موادغذایی داغ مانند آش و حلیم بهترین هستند و حتی می‌توان مواد غذایی با دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را هم در آنها ریخت.
۳. حلیم را به مقدار کم بخرید و حتما بلافاصله پس از خرید آن را در ظروف چینی یا شیشه‌ای بریزید. با این کار احتمال ایجاد واکنش‌های شیمیایی بین غذا و ظرف کاهش می‌یابد.

۴. هدف از کاهش آب حلیم‌های آماده در صنعت، کاهش احتمال رشد میکروب‌هاست بنابراین پس از بازکردن بسته، پودر را کاملا مصرف کنید و نیمی از آن را برای وعده دیگر نگه‌ندارید زیرا با جذب رطوبت محیط، زمینه برای رشد میکروب‌‌ها فراهم می‌شود.

۵. اگر پودر آماده حلیم، حالت کلوخ و به هم چسبیده دارد، نباید آن را مصرف کرد زیرا ممکن است این حالت به دلیل کپک‌زدگی باشد و معمولا فقط زمانی که تاریخ انقضای محصول می‌گذرد، این اتفاق می‌افتد.

۶. برخی خانم‌ها با آنکه از پودر آماده حلیم استفاده می‌کنند، مواد اولیه حلیم خانگی را نیز به آن اضافه می‌کنند. این کار باعث به اصطلاح پر ملات شدن این غذا می‌شود.

۷. اگر به فشارخون بالا مبتلا هستید، در مصرف پودرهای آماده محتاط باشید چون سدیم طعم‌دهنده منوسدیم گلوتامات که به این پودرها افزوده می‌شود و نمک این محصول، برای افراد مبتلا به فشارخون بالا می‌تواند مضر باشد.

 
این روش درماني شامل آموزشهای مامورین آتش نشانی هم هست.
 
 اين روش شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگي لایه های زیرین پوست است  که پس از اين مراحل سفیده تخم مرغ را بر روی آن نقطه سوختگي پخش کنيد.
 
دوعدد تخم مرغ را شکسته ، زرده و سفیده آن را جدا کنيد، کمی آن را هم بزنيد، و ناحيه سوخته را در سفیده فرو ببريد.
 
سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعی است نواحی سوخته شده به كمك کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامین است کاملاً ترمیم مي شود.

راه هاي طبيعي خوش بو کردن موها

باشگاه خبرنگاران، تنها مناسب بودن ظاهر مو کافي نيست، بلکه مو بايد خوش بو نيز باشد. اما حفظ ظاهر مو و خوش بو بودن آن آسان نيست. براي اين که مو خوش بو شود لازم است علت بدبو بودن آن را بفهميد.

به طور معمول مو بوي خاص خود را دارد و در صورت شسته نشدن به مدت چندين روز، بوي چربي پيدا مي کند.

به نقل از سايت «هلث نيوز»، يکي از بهترين روش ها شست و شوي منظم مو است. تعريق مکرر نيز موها را بدبو مي کند. گاهي ماسک هاي مو مانند ماسک تخم مرغ که مو را نرم و سبک مي سازد مي تواند بوي بد هم داشته باشد.

به همين دليل بايد راهي براي از بين بردن اين بوي نامطبوع پيدا کنيد. راه هاي طبيعي براي خوش بو کردن مو بي ضرر و هميشه موثر است. پس بايد از اين چند راه ساده و طبيعي استفاده کنيم.

حداقل هر ۲ روز يک بار موها را بشوييد.

کمي آب ليمو به موهاي خود بماليد سپس با شامپو بشوييد. بوي طبيعي مرکبات مو را خوش بو مي سازد.

گلاب يکي از بهترين منقبض کننده هاست که براي پوست مفيد است، اما تنها کاري که براي مو مي کند اين است که آن را خوش بو مي کند.

روغن طبيعي ياس يکي از خوش بوترين روغن هاست و ماساژ دادن مو با اين روغن، آن را خوش بو مي کند.

تزيين کردن مو با گل، آن را خوش بو خواهد کرد.

روغن گل باميه يکي از سالم ترين روغن ها براي مو است و باعث تيرگي مو و تقويت ريشه آن مي شود. اين روغن خوش بو موها را نيز معطر مي کند.

حنا بويي دارد که برخي افراد آن را دوست دارند.

شست و شوي مو با دمنوش برگ چاي موها را تيره و خوش بو مي کند.آشنایی بیشتر با خواص نخود فرنگی


سلامت نیوز : این نخودهای کوچک علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه‌ی کوچکی از مواد مغذی هستند که خدمت زیادی به سلامتی ما می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ اگر می‌خواهید باک ویتامین C بدن‌تان را پر کنید، افسردگی را از خود دور کنید یا از قلب‌تان حفاظت کنید و غیره از مصرف این نخودهای سبز کوچک غافل نشوید. با ما باشید تا بیشتر با خواص نخودفرنگی آشنایتان کنیم.

نخودفرنگی سرشار از ویتامین C

نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود 90 گرم از این نخودهای سبز 50 درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است. باید بدانید که کلاژن پروتئین لازم برای سلامت غضروف‌ها، پوست و تاندون‌ها می‌باشد و بدون آن کار این بافت‌ها لنگ می‌شود. از این‌ها گذشته وجود ویتامین C برای جذب بیشتر آهن لازم است.

باید بدانید که بدن ما نمی‌تواند این ویتامین را ذخیره کند برای همین لازم است که هر روز ویتامین C بدن‌تان را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کنید. مصرف نخودفرنگی یکی از روش‌های تامین این ویتامین ضروری بدن می‌باشد.

نخودفرنگی بخورید افسردگی از شما دور شود

نخودفرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولات محسوب می‌شود. در واقع نصف فنجان نخودفرنگی حدود 13 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین‌های لازم و ضروری بدن است. نتایج یک پژوهش فنلاندی که در سال 2012 درJournal of AffectiveDisorders به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که کمبود اسید فولیک در بدن خطر بروز علائم افسردگی را بالا می‌برد.

در این پژوهش ثابت شد افرادی که اسیدفولیک بیشتری دریافت می‌کنند به میزان 50 درصد کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید افسردگی از شما دور شود بهتر است در مصرف نخودفرنگی سخاوت بیشتری به خرج دهید.

نخود فرنگینخودفرنگی دوستدار قلب شما

90 گرم نخودفرنگی پخته شده یعنی معادل نصف فنجان حدود یک چهارم نیاز روزانه‌ی ما به فیبرها را تامین می‌کند. نتایج یک پژوهش سوئدی که روی بیش از 20000 نفر انجام شده بود نشان می‌دهد خانم‌هایی که تغذیه‌ی‌شان سرشار از مواد غذایی حاوی فیبر است کمتر از خانم‌هایی که فیبر کمتری مصرف می‌کنند در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند. در خصوص آقایان نیز باید بگوییم داشتن تغذیه‌ی سرشار از فیبر خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.

نخودفرنگی برای مقابله با رادیکال‌های آزاد

نصف فنجان نخودفرنگی پخته شده 25 درصد نیاز روزانه‌ی ما به منگنز را تامین می‌کند. منگنز یکی از عناصر کلیدی آنزیمی است که به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. متاسفانه کار رادیکال‌های آزاد تخریب و آسیب‌رسانی به سلول‌های بدن است. این رادیکا‌ل‌های شوم می‌توانند باعث رشد برخی از سرطان‌ها شده و به غشای سلول‌ها و DNA ما آسیب برسانند. برای همین لازم است تمام تلاش خود را برای مقابله با این رادیکال‌های آزاد انجام دهید.

نخودفرنگی یک ماده غذایی کم کالری و کم چرب و حاوی پروتئین است. در واقع در هر فنجان نخودفرنگی 134 کالری وجود دارد و همانطور که گفتیم سرشار از فیبر می‌باشد. برای همین هم این ماده‌ی غذایی در کاهش وزن بسیار موثر عمل می‌کند.

اگر قصد لاغری دارید سوپ سبزیجات تهیه کرده و داخل آن نخودفرنگی بریزید. در این صورت سوپ‌تان حاوی 9 گرم فیبر و 9 گرم پروتئین می‌شود که جلوی اشتها را گرفته و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از صرف غذای اصلی‌تان اول سوپ بخورید. در این صورت حجم زیادی از معده‌تان اشغال می‌شود و دیگر میلی به پرخوری نخواهید داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, ] [ 8:32 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 1002
بازدید کل : 28468
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )