دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

تالار گفتمان تخصصی آی تی و کامپیوتر

 

بزرگترین اشتباه تاریخ سیستم بانکی یک مرد ۵۶ ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد

Posted: 18 Jul 2013 02:27 PM PDT

یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت الکترونیکی یعنی ‎‎ PayPal یک شهروند آمریکایی را برای چند ساعت مولتی میلیاردر کرد.

fear8

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛  ”کریس رینولدز” شهروند آمریکایی ۵۶ ساله در مدت ده سال از سیستم PayPal برای پرداخت خرید آنلاین استفاده می‎کرد. او یک کاربر معمولی این سیستم است و بیش از ۱۰۰ دلار در ماه خرج نمی‎کند. بنابراین وقتی که این فروشنده‎ی قطعات خودرو یک ایمیل از شرکت ایمیل دریافت کرد، شوکه شد.

در این نامه گزارش شد که به حساب او یک مبلغ باور نکردنی پول معادل ۸۰۰ ۵۴۷ ۳۶۸ ۷۲۰ ۲۳۳ ۹۲ دلار واریز شد. بنابراین کریس رینولدز در آن موقع نه فقط یک مولتی میلیاردر بلکه ثروتمندترین مرد جهان شد.

چندی بعد، مرد دوباره وارد حساب خود در سیستم PayPal شد و دوباره بسیار تعجب کرد. معلوم شد که این مبلغ از حساب او حذف شده است. شرکتی که به طور ناگهانی یک آمریکایی را خوشحال کرده بود، مشکل فنی را برطرف ساخت.

رینولدز در حال حاضر فقط می‎تواند خیال کند برای مدتی کوتاه ثروتمندترین فرد جهان بوده است. خود شرکت از توضیح در مورد ثروت ناگهانی و کوتاه مدت کریس رینولدز خودداری می‎کند.

مشروح مطلب بزرگترین اشتباه تاریخ سیستم بانکی یک مرد ۵۶ ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

چرا یک پسورد روی ویندوز به تنهایی نمی تواند از داده های شما محافظت کند ؟؟

Posted: 18 Jul 2013 01:11 PM PDT

اگر شما روی لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی خود پسورد قرار داده و سپس سیستم خود را ترک کنید تنها در صورتی سیستم شما امنیت دارد که مورد سرقت واقع نشود.

Pass

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ در حقیقت یک پسورد روی ویندوز تنها می تواند از کامپیوتر شما در مقابل یک دسترسی غیرمجاز عادی محافظت کند.بنابراین اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد یک پسورد عادی که از طریق کنترل پنل گذاشته می شود قادر نیست ازداده های کامپیوتر شما محافظت کند.

اگر سیستم کامپیوتری دزدیده شود !

یک پسورد ویندوز تنها از ورود اشخاص به حساب کاربری شما جلوگیری می کند.اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما پیدا کند قادر است تمامی موانع متداول را بردارد و به سیستم شما نفوذ کند.به طور مثال اگر آنها بتوانند سیستم شما را ری استارت کنند آنها می توانند یک Linux live CD یا حتی یک Windows To Go USB drive را وارد درایو سیستم کامپیوتری شما بکنند.سپس می توانند از طریق این ابزارها وارد سیستم شما شوند و از طریق یک محیط لایو به فایل ها دسترسی پیدا کنند.

البته این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که بایوس سیستم کامپیوتری شما از طریق removable devices قابل بوت باشد و معمولا هم این تنظیم به صورت پیشفرض فعال است.حتی اگر به صورت پیشفرض نیز فعال نباشد فرد هکر می تواند وارد بایوس سیستم شما شده و سپس گزینه enable booting from removable devices را فعال کند.البته این اختیار در صورتی که بایوس نیز پسورد داشته باشد از هکر گرفته می شود اما تعداد محدودی از کاربران هستند که روی بایوس سیستم خود پسورد قرار می دهند.

حتی اگر شما روی بایوس خود پسورد گذاشته باشید این امر از داده های شما محافظت نمی کند.چون هکر می تواند لپتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ شما را باز کرده سپس هارد را برداشته و آنرا روی کامپیوتر دیگری قرار دهد و بعد به داده های آن دسترسی پیدا کند.یک راه کار دیگر آن است که اگر هکر دسترسی فیزیکی به داخل کامپیوتر شما داشته باشد آنها به احتمال زیاد می توانند تنظیمات بایوس را ریست کرده و در نتیجه پسورد بایوس نیز به صورت خودکار حذف خواهد شد.در این صورت قادرند گزینه enable booting from removable devices را فعال کرده و با دستگاه های مورد نظر بوت شوند.

بعد از اینکه یک هکر با استفاده از یک دستگاه removable وارد سیستم شما شد در صورتی که بخواهد می تواند پسورد ویندوز را نیز ریست کند.جالب این جاست که آنها برای انجام این کار نیاز به هیچ ابزار هک مخصوصی ندارند.در نتیجه خود شما هم می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر reset a Windows password with a Windows installer disc reset a Windows password from a Ubuntu live CDنسبت به ریست یک سیستم کامپیوتری اقدام کنید.

چه هنگام یک پسورد ویندوز از داده های شما محافظت می کند؟ 

ناگفته نماند یک پسورد ویندوز خیلی هم بی استفاده نیست درست همانند قفل های روی در خانه هایمان  که از اثاثیه ما محافظت می کنند ,یک پسورد ویندوز نیز می تواند از اثاثیه یا همان داده های کامپیوتر ما محافظت کند.اگر شخصی در فضای کاری یا خانگی شما قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد یک پسورد ویندوز به سادگی می تواند از ورود آن شخص به سیستم شما جلوگیری کند.

اگر یک سارق فقط قصد سرقت سخت افزار کامپیوتر یا لپتاپ شما را داشته باشد نه داده های شخصی,در این صورت اگر سارق فقط یک دزد معمولی باشد حتی اگر قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد گذاشتن پسورد می تواند از ورود سارق به سیستم کامپیوتری شما جلوگیری کند.

به طور کلی اگر یک هکر یا حتی یک شخص معمولی که آشنایی معمولی  با کامپیوتر داشته باشد بخواهد به داده های شخصی شما دسترسی پیدا کند چنانچه دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد طبق روش هایی که پیشتر ذکر شد می تواند داده های شما را به سرقت برده و یک پسورد ساده ویندوز نیز به شما کمکی نخواهد کرد.

استفاده از نرم افزار رمزنگاری داخلی ویندوز به منظور رمزنگاری ایمن اطلاعات :

اگر شما واقعا می خواهید از داده های سیستم خود محافظت کنید نباید به یک پسورد ساده ویندوز دلخوش باشید.شما باید از encryption یا همان رابط رمزنگاری استفاده کنید.زمانی که شما از encryption استفاده می کنید فایل های ذخیره شده روی هارد دیسک شما از نظر ظاهر منطقی به شکلی درهم آمیخته در خواهند آمد.زمانی که کامپیوتر شما راه اندازی می شود شما مجبورید برای دسترسی به فایل ها پسوردی که قبلا در هنگام رمزنگاری ایجاد کردید را وارد کنید.اگر شما کلا از لپتاپ خود برای دسترسی به فیسبوک یا یوتوب استفاده می کنید شما احتمالا نیازی به رمزنگاری هارد دیسک خود ندارید.

اما اگر با داده های مالی حساس یا سندهای تجاری سروکار دارید شما باید برای حفاظت این اطلاعات از رمزنگاری استفاده کنید خواه سیستم شما لپتاپ باشد یا یک کامپیوتر رومیزی.

چگونه هارد دیسک خود را رمز نگاری کنیم؟

شما میتوانید از رابط نرم افزار BitLocker که به صورت داخلی درون ویندوز ۷ و۸ تعبیه شده است برای رمزنگاری هارد دیسک خود استفاده کنید.روش کار با این رابط نرم افزاری طی یک مقاله ای کامل که پیشتر در این سایت منتشر شده بررسی شده است. با یک جست و جوی کوتاه می توانید آنرا پیدا کنید.

نتیجه گیری پایانی  

یک پسورد ساده که روی ویندوز قرار می گیرد هنوز هم می تواند سودمند واقع شود.برای مثال فرض می کنیم که شما پسوردی روی ویندوز خود نگذاشته اید و تنها هارد دیسک خود را رمزنگاری کرده اید در این صورت یک هکر می تواند حتی در صورتی که لحظه ای به لپتاپ شما دسترسی داشته باشد بعضی داده های سیستم شما را سرقت کند.چون معمولا همه داده ها رمزنگاری نمی شوند حال اگر لپتاپ در حالت قفل قرار داشته باشد آنها لازم است که برای ورود, پسورد را وارد کنند و چون آنها پسورد را نمی دانند مجبورند کامپیوتر را ری استارت کنند تا مراحل لازم که پیشتر ذکر شد را برای حذف پسورد و دسترسی به سیستم انجام دهند.در نتیجه همین میزان زمان لازم برای انجام مراحل به منظور دسترسی به سیستم می تواند سبب هشیاری شما شده و از سرقت اطلاعات جلوگیری کند.

البته دقت داشته باشید که هیچ چیز کاملا کامل نیست.نرم افزاری با نام the freezer attack وجود دارد که می تواند حتی هارد دیسک کامپیوترهای که به صورت کامل به حالت  رمزنگاری درآمده اند را مورد حمله قرار دهد.به هر حال رمزنگاری هارد دیسک یک روش بسیار قوی و مطمئنتر نسبت به قرار دادن یک پسورد ساده است.به طور کلی استفاده از تمامی این تکنیک ها می تواند کمک بیشتری در حفاظت از داده های شما بکند.

شما چه روش های کاربردی و مطمئن را می شناسید که کاربران می توانند با استفاده از آنها از داده های سیستم خود محافظت کنند؟خود شما از چه نرم افزارهایی برای محافظت از داده های شخصی خود استفاده می کنید؟

مشروح مطلب چرا یک پسورد روی ویندوز به تنهایی نمی تواند از داده های شما محافظت کند ؟؟ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز

Posted: 18 Jul 2013 12:49 PM PDT

امروز هم قصد داریم شما خوانندگان عزیز را با مقاله ای دیگر از مقالات نکاتی جالب و کاربردی آشنا کنیم. در این گونه مقالات مطالب متنوع اما به صورت مختصر و کوتاه خدمت شما عزیزان ارائه می شود.این گونه مقالات بیشتر به درد کاربرانی می خورد که به دلیل مشغله زیاد فرصت خواندن کامل یک مقاله بلند را ندارند در نتیجه می توانند با استفاده از چنین مقالاتی و در مدت زمان کوتاهی بیشترین فایده را ببرند.

worldit

۱- جابه جایی نوار وظیفه به گوشه های مختلف دسکتاپ :

شاید بعضی از افراد با این تکنیک آشنایی داشته باشند اما بالاخره افراد زیادی هستند که هنوز از این تکنیک بی خبر بوده و از یاد گرفتن آن و اجرای آن لذت می برند.برای جابه جایی نوار وظیفه به گوشه های مورد نظر در دسکتاپ کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست مواس را زده سپس روی گزینه ای با نام Lock the taskbar کلیک کرده تا علامت تیک آن برداشته شود.بعد از اینکار کافی است روی نوار وظیفه که در حالت عادی در پایین میز کار است کلیک کرده و سپس با درگ ,آنرا به نقطه مورد نظر مثلا چپ یا بالای دسکتاپ ( میز کار) انتقال دهید.راه دیگر این است که روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید. بعد در کادر باز شده و در زبانه Taskbar و در بخش Taskbar appearance ,کادر بازشوی جلوی عبارت Taskbar location on screen را به یکی از مقدارهای مورد نظر تغییر داده سپس روی دکمه OK در پایین ترین ناحیه کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

1

 ۲- چگونه عملیات دکمه پاور روی کیس را به حالت های دیگر تغییر دهیم :

همانطور که می دانید در حالت عادی زمانی که دکمه پاور روی کیس را فشار می دهیم سیستم ما خاموش یا همان Shut down می شود.حال ما در این تکنیک  قصد داریم عملیات این دکمه پاور روی کیس را از حالت Shut down به حالاتی نظیر Restart Hibernate و یا حالاتی دیگر تغییر دهیم.برای این منظور کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید.بعد در کادر باز شده و در زبانه Start menu , کادربازشوی جلوی عبارت Power button action را به یکی از مقدارهای مورد نظر خود تغییر دهید.

2

 ۳- چند نمونه کلید میانبر کاربردی و مهم :

الف ) برای مینی مایز کردن تمامی پنجره های باز باید کلید پنجره ( Windows Key ) روی کیبورد را نگه داشته و سپس روی دکمه D کلیک کنید.به همین ترتیب برای ماکزیمایز کردن پنجره های کمینه شده دوباره همان کلید را می توانید فشار دهید.البته با فشار کلید پنجره(Windows Key) روی صفحه کلید و M نیز می توانید تمامی پنجره ها را مینی مایز کنید اما فشار دادن دوباره آن، مثل حالت قبل پنجره های کمینه  شده را باز نمی کند.
ب) همانطور که می دانید برای دسترسی به راهنمای( Help ) برنامه ای که در حال اجراست و فوکوس روی آن قرار دارد اغلب کلید F1 روی صفحه کلید را فشارمی دهید.اما برای دسترسی به راهنمای (Help) ویندوز چی؟ به طور کلی برای دسترسی به راهنمای ویندوز در هر برنامه ای که باشید می توانید کلید پنجره  ( Windows Key ) و F1 را به طور همزمان فشار دهید.
ج ) برای قفل کردن سیستم خود و ورود به صفحه خوش آمدگویی می توانید از کلید ویندوز  ( Windows Key ) و کلید L استفاده کنید.
د ) اکثر ما نحوه کار کلیدهای Alt+Tab را می شناسیم .کاربر با استفاده از این کلید میانبر می تواند به برنامه های باز مورد نظر خود سوییچ کند.جالب است بدانید راه دیگری برای سوییچ بین برنامه های باز مورد نظر وجود دارد و آن فشار کلید ویندوز (Windows Key) و کلید Tab است.فرق این روش با Alt+Tab این است که شما از این طریق علاوه بر سوییچ بین برنامه های باز مورد نظر خود می توانید تصویری از نمای داخلی برنامه های باز مورد نظر خود را نیز ببینید.
ه ) برای دسترسی به بخش جست وجوی ویندوز دو راه وجود دارد.یکی اینکه اگر در محیط کاوشگر ویندوز(Windows Explorer ) باشید می توانید دکمه F3 روی صفحه کلید را فشار دهید تا به صورت خودکار فوکوس به کادر جست وجو که در گوشه بالا سمت راست می باشد منتقل شوید. راه دیگر این است که اگر در محیط دسکتاپ یا هرجای دیگری قرار داشته باشید می توانید کلید پنجره و کلید F را فشار داده تا یک پنجره جست وجوی جداگانه برای شما باز شود.
و ) اگر کمی حرفه ای باشید مطمئنا با کارایی ها و و وظایف خاصی که کادر Run برای ما انجام می دهد آشنایی دارید.همانطور که میدانید در ویندوز۷ این کادر به صورت پیشفرض در منوی Start وجود ندارد.بنابراین برای دسترسی به این کادر مطمئنا باید کلید میانبری وجود داشته باشد.برای دسترسی به این کادر می توانید کلید پنجره ( Windows Key) و کلید R را به صورت همزمان فشار دهید.
ز ) اکثر ما با کاربرد برنامه Magnifier آشنایی داریم.شما با استفاده از این برنامه می توانید بخش های مورد نظر از صفحه نمایش را به صورت بزرگتر مشاهده کنید.این برنامه مخصوصا برای اساتیدی که امکاناتی چون پروژکتور ندارند می تواند بسیار مفید واقع شود.برای دسترسی به این برنامه می توانید آیکون اجرایی آنرا در بین گزینه ها و آیکون های منوی Start پیدا کنید. اما یک راه بسیار سریعتر برای دسترسی به این برنامه فشار کلید پنجره و دکمه + که در سمت راست کیبورد قرار دارد می باشد.

۴- برگرداندن کادر Run به منوی Start :

همانطور که می دانید دیگر خبری از کادر Run در منوی Start تحت ویندوز۷ نیست.اما خیلی جای نگرانی وجود ندارد کادر جست و جوی منوی Start خیلی از وظایفی که کادر Run برای ما انجام می داد را به نحو احسن انجام می دهد.اما دقت داشته باشید هنوز هم برای انجام خیلی از کارها ما باید از کادر Run استفاده کنیم. همانطور که پیشتر در مقاله ذکر شد شما می توانید با فشار همزمان کلید پنجره ( Windows Key) و کلید R به این کادر دسترسی داشته باشید.اما آیا راهی هست که بتوان دوباره آنرا در منوی Start دید؟ خوشبختانه این امکان وجود دارد.

برای این منظور کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید.بعد در کادر باز شده و در زبانه Start menu  گزینه ای با نام Customize را انتخاب کنید. بعد در بین لیست گزینه های موجود گزینه ای با نام Run command را پیدا کرده و تیک کنار آنرا بزنید سپس روی دکمه های OK متوالی کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

مشروح مطلب نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

فروش ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا نوکیا در سه ماهه دوم ۲۰۱۳

Posted: 18 Jul 2013 05:28 AM PDT

 نوکیا یکی از شرکت های مطرح در زمینه تکنولوژی است که چند سالی است وضعیت مالی خوبی را تجربه نکرده. مدیر عامل این شرکت امیدوار است محصول جدید بتوانید وضعیت شرکت را تا حدی بهبود بخشد.

Nokia_Press_Event_NYC_July_2013-099_610x407

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ نوکیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ بیش از ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا را به فروش رسانده است که با وجود اینکه عدد قابل توجهی است اما در مقایسه با سال های گذشته ناچیز است. البته فروش  گوشی های ویندوزی که عمده خانواده محصولات این شرکت را تشکیل می دهد به یک سوم کاهش یافته و همین تاثیر بسزایی روی کاهش فروش محصولات نوکیا گذاشته است.

فروش گوشی های ویندوزی لومیا نسبت به سه ماهه اول سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته است و درآمد ۲٫۷ میلیارد دلاری را برای نوکیا به ارمغان آورده است. البته با مقایسه با آمار ۲۴ درصدی سال گذشته متوجه می شویم که ویژگی های فروش تلفن های همراه همچنان رو به کاهش است.

مدیر عامل نوکیا، استفان ئیلوپ تلفن آشا ۵۰۱ نوکیا ( محصولی نسبتا ارزان قیمت) را برجسته می کند که نشان از بهبود خرید از محصولات نوکیا است. اما این شرکت فنلاندی اعتراف کرده است که برای تمرکز و بهبود بهتر و رقابت پذیری بیشتر محصولات نیاز به برنامه ریزی دارد.

مدیرعامل شرکت نوکیا همچنین در مورد فروش های لومیا سخن به میان آورد و گفت تلفنی مثل لومیا ۵۲۰ در جهان شروع قوی داشته است و ایالات متحده و انگلستان و چین از بازار های بزرگ خرید این گوشی می باشند.

بین ماه های ژانویه و ژوئن امسال ، گروه نوکیا در کل ۱۱٫۵ میلیارد دلار فروش داشته است که نسبت به فروش سال قبل ۲۲ درصد با کاهش مواجه شده است. این دور دیگری از ناامیدی برای شرکتی است که روزی بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه جهان بود. به طور کلی نوکیا در سه ماه اول سال عملکرد خوبی نداشته است و درآمد آن کاهش یافته است. یا این وجود گفته می شود که در شمال آمریکا نسبت به سه ماه گذشته کمی رشد وجود دارد اما واقعیت این است که این فروش ها نسبت به سال ۲۰۱۲ واقعاً افت داشته است.

سال گذشته در همین مواقع بود که نوکیا اعلام کرد ۱٫۷ میلیارد دلار پول از دست داده است هرچند که فروش نوکیا کمی اوضاع را برای این شرکت فنلاندی بهتر کرد.

هفته ی گذشته استفان ئیلوپ با چهره ای خندان از گوشی لومیا ۱۰۲۰ ( بهتراست که بگوییم دوربین چون کل گوشی را دوربین احاطه کرده است!) را پرده برداری که دوربینی ۴۱ مگاپیکسلی همراه خود دارد و در تاریخ ۲۶ ژوئیه فروش ان در سراسر جهان آغاز می شود. ئیلوپ بدون شک امیدوار است که این گوشی جدید به وضعیت مالی این شرکت در زمانی که سه ماهه چهارم سال را می خواهد به پایان ببرد کمک خواهد کرد و خیلی علاقه دارد در ان زمان هم خندان باشد.

اعلام نتیجه مالی بعدی نوکیا در ۱۷ ماه اکتبر اعلام خواهد شد و باید ببینیم محصول جدید این شرکت می تواند کمکی به وضعیت مالی آشفته این شرکت فنلاندی بکند با خیر. نظر شما در این مورد چیست، علت کاهش درآمد نوکیا در چند سال اخیر چیست؟ متتظر نظرات شما هستیم.

مشروح مطلب فروش ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا نوکیا در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

چگونه ویندوز ۸٫۱ را برای یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ بهینه سازی کنیم ؟؟

Posted: 18 Jul 2013 05:16 AM PDT

ویندوز۸٫۱ از چندین ویژگی برخوردار است که البته بهتر بود این ویژگی ها همراه با ویندوز ۸ می آمدند.تعدادی از این تنظیمات به طور پیشفرض فعال نیستند در نتیجه شما مجبورید برای استفاده از امکانات آنها خودتان نسبت به فعال کردنشان اقدام کنید.برای مثال نحوه ورود مستقیم به دسکتاپ در ویندوز ۸٫۱ را خدمت شما عزیزان عرض کردیم .

windows-8

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به طور کلی ویندوز ۸٫۱ یک برگشت کامل از ویندوز۸ نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که با استفاده از آنها می توانید ویندوز۸٫۱ را روی کامپیوتر شخصی خود بهینه تر کرده و در نتیجه تجربه لذت بخشتری هنگام کار با آن داشته باشید.

دکمه Start ویندوز۸٫۱ آن دکمه Startای که فکر میکنیم نیست 

با تهیه یک دی وی دی ویندوز ۸٫۱ یا دانلود آن از یک سایت معتبر و نصب و اجرای آن برای اولین بار متوجه یک تغییر محسوس نسبت به ویندوز۸ خواهید شد و آن تغییر چیزی نیست جز یک علامت آشنا در سمت چپ نوار وظیفه با نام دکمه Start .

دکمه Start جدید درست همانند لوگو استفاده شده توسط Start8  است.جالب اینجاست که خود مایکروسافت اذعان کرده که این دکمه Start آنچیزی که شما فکر می کنید نیست.این دکمه فقط یک Start tip است که شما می توانید با بردن اشاره گر مواس خود روی آن  tipها را مشاهده کنید.به گفته مسئولین مربوطه خود شرکت مایکروسافت آن ها دکمه Start را برنگردانده اند.چون در حقیقت منوی Startای نیز در کار نیست تنها کاری که این دکمه با یک کلیک می تواند انجام می دهد باز کردن صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز ۸ است.جالب تر این است که هیچ روشی برای غیر فعال کردن این دکمه وجود ندارد.به این ترتیب هواداران ویندوز۸ که از تغییرات مایکروسافت دفاع کرده بودند و از فقدان دکمه Start نیز خوشحال شده بودند حالا راهی برای غیرفعال کردن این دکمه ندارند و مجبورند حداقل تا وقتی که ویندوز جدید توسط مایکروسافت منتشر می شود با آن زندگی کنند.

ورود مستقیم به دسکتاپ

بعد از بحث و جدل در مورد ترفندهای ورود مستقیم به دسکتاپ و استفاده از نرم افزارهای جداگانه برای برگرداندن دکمه Start در طول توسعه ویندوز۸ بالاخره مایکروسافت تسلیم شد و تصمیم گرفت در ویندوز جدید خود یا بهتر است بگوییم آپدیتی از ویندوز ۸ با نام ویندوز ۸٫۱  قابلیت بوت مستقیم به دسکتاپ را به عنوان یک تنظیمکه قابلیت فعال شدن را دارد آماده کند.بنابراین دیگر شما لازم نیست برای برخورداری از این قابلیت از نرم افزارهای جداگانه استفاده و یا درگیر هک های پیچیده ای که سایت های مختلف می کنند شوید.برای فعال کردن این قابلیت کافی است روی نوار وظیفه خود کلیک راست مواس را زده و گزینه ای با نام Properties را انتخاب کنید.سپس روی زبانه Navigation کلیک کرده و تیک علامت عبارت Go to the desktop instead of Start when I sign in را بزنید.

غیرفعال کردن گوشه های بازشو و به نوعی آزاردهنده

اگر دوباره نگاهی به مرحله قبل داشته باشید در زبانه Navigation چندین گزینه دیگر را ملاحظه خواهید کرد. برای کاربران دسکتاپ مهمترین این تنظیمات عبارت اند از

“When I point to the upper-right corner, show the charms”

و “When I click the upper-left  corner, switch between my recent apps”

غیر فعال کردن این تنظیمات سبب می شود زمانی که شما اشاره گر مواس خود را به سمت چپ و بالا و یا به سمت راست و بالا هدایت می کنید ویژگی های مانند app switcher و charms دیگر به طور ناخواسته باز نشوند.شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشید زمانی که از برنامه ها یا بازی های Full-screen روی دسکتاپ ویندوز۸ استفاده می کنید و موقعی که مواس را به بالا سمت چپ و یا بالا سمت راست هدایت می کنید app switcher  و  charmsظاهر شده و مزاحم کار شما می شوند.البته با غیر فعال کردن آنها شما هنوز هم می توانید با کلیدهای میانبر  Windows Key + Tab و  Windows Key + C به ترتیب به app switcher  و charms دسترسی پیدا کنید.

صفحه شروع یا همان Start Screen را خودمونی تر کنیم

صفحه شروع در ویندوز۸ به گونه ای بود که کاربر اصلا احساس خوبی در کار با آن نداشت به طوری که آرایش ظاهری آنرا بیگانه با تمایلات و سلیقه های خود می دید.برای دسترسی به صفحه شروع کافی بود کلید پنجره روی صفحه کلید خود را فشار می دادید تا به صفحه ای کاملا متفاوت و با ویژگی هایی متفاوت روبرو می شدید.در صورتی که می خواستید یک پس زمینه به دلخواه مورد نظرتان برای صفحه شروع انتخاب کنید با مشکل روبرو می شدید چون هیچ راه مستقیم و منطقی در داخل ویندوز۸ برای انجام این کار وجود نداشت. تنها شما قادر بودید از بین پس زمینه های داخلی که برای این کار تعبیه شده بود یکی را انتخاب کنید.

حال در ویندوز ۸٫۱ شما می توانید برای دسترسی به این قابلیت تنظیمی با نام “Show my desktop background on Start.” را فعال کنید.البته این تغییر به نظر کوچک می رسد اما استفاده از یک پس زمینه سفارشی می تواند کمک زیادی در میزان تمایل شما نسبت به استفاده از صفحه شروع بکند. لازم به ذکر است روش انجام این کار در مقالاتی با نام نکاتی جالب و کاربردی خدمت شما کاربران عزیز آموزش داده خواهد شد.

خاموش کردن ویندوز از دکمه Start

شرکت مایکروسافت بخش power user menu را گسترده تر کرده است به این صورت زمانی که شما روی دکمه Start کلیک راست می کنید یا کلیدهای Windows Key + X را فشار می دهید این بخش نمایان خواهد شد بعد از نمایان شدن این منو شما می توانید تنظیماتی از قبیل Shut Down, Restart و .. را در آن پیدا کنید. به عبارت دیگر شما می توانید همانند ویندوز۷ کامپیوتر خود را به صورت مستقیم از دکمه Start خاموش کنید.تنها فرقش با ویندوز ۷ این است که در این جا باید به جای کلیک چپ ,کلیک راست مواس را روی دکمه Start فشار دهید.ناگفته نماند این منو همچنین قادر است شما را به بخش هایی که به طور مکرر از آنها استفاده میکنید مانند کنترل پنل ,هدایت کند.

استفاده از جست وجوی یکپارچه

در ویندوز۸ عمل جست وجو دیگر به مانند ویندوز۷ راحت نبود.حال در ویندوز۸٫۱ شما با تجربه لذت بخش یک جست و جوی منحصر به فرد روبرو هستید.به این صورت که کافیست شما در صفحه شروع عبارت جست وجوی مورد نظر خود را وارد کنید بعد جست وجوی شما در بین برنامه های نصب شده ,فایلها و تنظیمات موجود انجام خواهد شد بدون اینکه شما مجبور باشید روی این سه حالت همانطور که در ویندوز۸ به یاد دارید کلیک کنید.شاید با خود بگویید که خیلی تفاوتی با ویندوز ۸ نکرده است چون شما باز هم مجبورید وارد صفحه شروع یا همان Start Screen شوید و سپس عمل جست وجو را انجام دهید.اما برای این معذل نیز تمهیداتی اندیشده شده است.به این صورت که برای عمل جست و جو بدوت ترک دسکتاپ کافی است کلید های Windows Key + S را زده تا یک نوار کناری جست و جو برای شما نمایان شود.

 نتیجه گیری  

چیزی که مشخص است ویندوز۸٫۱ یک ویرایش کامل از ویندوز۸ نیست شرکت مایکروسافت خیلی از تغییرات اساسی دیگر را برنگردانده است.به عنوان نمونه می توان همین دکمه Start را نام برد که خیلی ها آرزوی بازگشت آنرا دارند و امیداوار بودند مایکروسافت در ویندوز ۸٫۱ این قابلیت را دوباره برای آن ها زنده می کند.اما تنها چیزی که شاهد آن بودند تنها یک دکمه ,به ظاهر Start اما از نظر عملکرد هیچ شباهت قابل توجهی با آنچه در ذهن داشتیم نداشت. در این مقاله راهکارهای موجود برای بهینه سازی ویندوز ۸ را بررسی کردیم اگر شما هم این ویندوز را امتحان کردید می توانید در قسمت نظرات تجربه های گرانبهای خود را با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

مشروح مطلب چگونه ویندوز ۸٫۱ را برای یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ بهینه سازی کنیم ؟؟ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 17:39 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 936
بازدید کل : 28402
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )