دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ویتامین هایی که فقط مخصوص مردان است  

بسیاری از غذاهایی که ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم حاوی ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی هستند که برای بدن لازم و ضروری اند.

این ویتامین ها هر کدام دارای ویژگی‌های خودشان هستند.در میان ویتامین‌های مختلفی که از راه تغذیه وارد بدن می‌شوند محققان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی برای مردان بهتر هستند و هر مردی باید از این ویتامین ها همیشه در بدن خود داشته باشد.

 

سلنیوم: آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که در مردان از ریزش مو جلوگیری می‌کند و همچنین محققان در مطالعات خود به این نتیجه رسیده‌اند که این ویتامین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. برای به‌دست آوردن میزان زیادی سلنیوم می‌توانید سراغ غذاهای دریایی بروید.

 

ویتامین ب: به طور کلی این ویتامین برای سلامت و قوای بدن لازم است و همیشه باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ویتامین ب در آقایان می‌تواند از بیماری‌های مو وپوست جلوگیری کند. بهترین منبع برای کسب این ویتامین غلات و سبزی‌های مختلف است.

 

امگا 3: به طور کلی اسید چرب امگا 3 برای بدن بسیار لازم است اما در کنار آن این ویتامین در مردان می‌تواند معجزه کند. جلوگیری از افزایش میزان کلسترول و نابود کردن عوامل ایجاد سکته‌های قلبی و مغزی تنها بخشی از خواص امگا3 درمردان است. همانطور که می‌دانید ماهی و میگو بهترین منبع برای کسب این اسید چرب است.

 

ویتامین دی: ویتامینی که در هرکجا می‌توانید آن را پیدا کنید ویتامین دی است. این ویتامین در نور خورشید وجود دارد و برای کسب آن تنها کافی است مقداری زیر نور خورشید قدم بزنید. در مردان این ویتامین می‌تواند از میزان مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات بکاهد و همچنین میزان تستسترون خون را نیز کنترل می‌کند. به غیر از خورشید می‌توانید این ویتامین را در تخم مرغ نیز پیدا کنید.

خواص خرما در ماه مبارک رمضان


سلامت نیوز : کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت : مصرف خرما در ماه رمضان باعث می شود در مدت کوتاهی بدن قدرت و توانایی خود را به دست آورد.

به گزارش سلامت نیوز ؛ افروز جعفرنیا در جمع خبرنگاران با اشاره به خواص خرما گفت: خرما میوه ای مفید است که در ماه مبارک رمضان ، بیشتر افراد روزه خود را با آن باز می کنند و این میوه سرشار از فیبر طبیعی، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر می باشد.

مهندس جعفرنیا بیان کرد: امروزه برخی خوراکی ها از قبیل زولبیا و بامیه جای خرما را در سفره افطار گرفته اما خرما بهترین غذا برای روزه داران در ماه مبارک رمضان بوده و بطور کلی در ساعات پایانی روزه، قند خون را کاهش می دهد و بر مغز اثر گذاشته و سبب می شود فرد احساس کسالت و ضعف کند و از قدرت تمرکز شخص روزه دار کاسته می شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: با توجه به این موضوع بدن انسان هنگام افطار به غذایی نیاز دارد که به سرعت هضم شود، به معده آسیب نرساند و به سرعت مواد مورد نیاز را جذب کرده تا ذهن و بدن توانایی خود را بازیابد و به همین خاطر مصرف خرما باعث می شود در مدت کوتاهی بدن قدرت و توانایی خود را به دست آورد.

جعفرنیا با اشاره به انواع خرما تصریح کرد: خرما یکی از محصولات مهم باغی ایران می باشد و شامل گونه های مختلف از لحاظ شکل ظاهری ویژگی های شیمیایی و طعم و غیره است و  بر اساس تحقیقات انجام شده ارزش غذایی خرمای شاهانی از لحاظ مقادیر کلسیم، فسفر، آهن به مراتب به مراتب نسبت به خرمای مضافتی و حلاوی بیشتر می باشد و با توجه به اینکه در شهرستان جهرم این نوع خرما به صورت فراوان وجود دارد به خوبی می توان از خواص آن بهره برد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی جهرم چند نکته نیز در خصوص مصرف خرما متذکر شد: اگرچه خرما حاوی مواد غذایی مهم و ارزشمند است اما در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد زیرا سطحی چسبناک داشته و ناخالصی های مختلف را جذب می کند، قبل از مصرف خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه کنید که اطمینان دارید و بهترین شرایط نگهداری خرما برای مدت 12-6 ماه در دمای 0 درجه سانتی گراد می باشد.

 

منیزیم: این ماده معدنی و ویتامین مهم‌ترین عنصری است که باعث می‌شود تا استخوان ها محکم و غیرقابل شکست شوند. این ماده معدنی در مردان می‌تواند از سرطان‌های مختلف جلوگیری کند و همچنین سلامت کلی بدن را نیز افزایش می‌دهد. بهترین منبع برای دریافت منیزیم آجیل و تخم کتان است.

     
 
علت دندان قروچه در کودکان چیست؟


سلامت نیوز : دندان قروچه کودکان می تواند به دلایل فیزیکی یا روانشناختی به وجود بیاید و در موارد حاد موجب خرابی دندان ها شود، پس ساده از کنار آن نگذرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته ؛ وقتی که به کودک به خواب رفته خود نگاه می‌کنید، دلتان می‌خواهد از او صداهایی بشنوید که نشانگر رویاهای شیرین او باشند: تنفس آسان و شاید یک آه‌ گاه به‌ گاه. اما برخی والدین، صداهای گوشخراش و نا‌بهنجار به هم ساییدن و فشردن دندان‌هایشان را می‌شنوند که دندان قروچه نام دارد و در کودکان امری رایج است.

 

درباره دندان قروچه کردن

دندان قروچه اصطلاحی پزشکی به معنای ساییدن دندان‌ها، به هم یا فشار دادن دو فک بر روی هم است. دندان قروچه معمولاً در خواب عمیق و یا هنگامی که کودک استرس دارد، صورت می‌گیرد. متخصصان می‌گویند ۲ تا ۳ نفر از هر ۱۰ کودک در طول عمر خود به دندان قروچه ادامه خواهند داد، اما در اکثر آن‌ها این مسأله در طول رشد و با گذر زمان، خود به خود درمان می‌شود.

 

علل دندان قروچه کردن

با وجود تحقیقاتی که صورت گرفته است، هیچ کس نمی‌داند دندان قروچه به چه علت رخ می‌دهد. اما در برخی از موارد ساییدن دندان‌های کودک به هم می‌تواند به این علت باشد که دندان‌های بالا و پایین در راستای یکدیگر و به طور منظم قرار نگرفته‌اند. بعضی کودکان این کار را در پاسخ به درد انجام می‌دهند، مانند گوش درد یا درد ناشی از در آمدن دندان‌ها. آن‌ها ممکن است ساییدن دندان‌ها را برای کاستن از درد انجام دهند، درست مانند وقتی که یک ماهیچه دردناک را می‌مالیم. اگر دندان قروچه کودکان به این دلایل باشد با رشد و بزرگ‌تر شدن آن‌ها خود به خود برطرف خواهد شد.

 

استرس یا تنش عصبی و خشم می‌تواند علت دیگر باشد. برای مثال یک کودک ممکن است برای آزمون مدرسه و یا تغییری که در زندگی‌اش به وجود آمده (به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر جدید و یا عوض شدن معلم مدرسه) احساس نگرانی کند. حتی داشتن یک بحث یا دعوا با والدین و یا خواهر و برادر‌ها می‌تواند برای دندان قروچه کردن کافی باشد.برخی از کودکان بیش فعال نیز دندان قروچه را تجربه می‌کنند. گاهی اوقات مشکلات پزشکی کودکان مانند فلج مغزی و یا درمان‌های دارویی جدی موجب دندان قروچه می‌شوند.

 

 تأثیرات دندان قروچه کردن

بسیاری از موارد، دندان قروچه کشف نشده و تأثیراتی جدی بر جای نمی‌گذارند، در حالی که بقیه آن‌ها موجب سردرد و گوش درد می‌شوند. با این حال معمولاً این مسأله، به دلیل صدای ساییده شدن گوشخراشی که دارد معمولاً بیشتر برای اعضای خانواده مشکل ایجاد خواهد کرد!در برخی موارد، سائیدن و فشار آوردن‌های شبانه به دندان‌ها باعث فرسودگی مینای دندان‌ یاپریدگی لبه دندان‌ می شود، حساسیت بدن به دما بالا رفته و دردهایی جدی در ناحیه صورت و مشکلاتی در ناحیه فک (مثلاً مشکلات مفصل فکی) به وجود می اورد. البته اکثر کودکانی که دندان‌هایشان را به هم می‌سایند به مشکلات فک مبتلا نمی‌شوند، مگر اینکه ساییدن و فشردن دندان‌هایشان روی هم مزمن باشد.

 

تشخیص دندان قروچه

اکثر کودکانی که دندان‌هایشان را به هم می‌سایند، از این کارِ خود، آگاه نیستند؛ بنابراین اغلب والدین و یا خواهر و برادر‌ها هستند که این مشکل را تشخیص می‌دهند.

 

برخی از نشانه‌هایی که باید دنبالشان بگردید عبارتند از:

* سرو صدای ناشی از سایش، هنگامی که کودکتان خوابیده است.

* شکایت از فک یا صورت دردناک در صبح

* درد در هنگام جویدن

اگر فکر می‌کنید که کودکتان دندان‌هایش را به هم می‌ساید با یک دندان پزشک ملاقات کنید، تا دندان‌ها را در مورد لب پریدگی‌ مینا و یا سایش‌ و فرسودگی‌ مورد بررسی قرار دهد. همین طور برای اینکه به دندان‌ها آب و هوا اسپری کند تا در صورت وجود حساسیت دندانی آن را تشخیص دهد.

 

اگر آسیبی یافت شد، دندانپزشک ممکن است  از از کودک سوالاتی مانند سوالات زیر را بپرسد:

*  قبل از رفتن به تختخواب چه احساسی داری؟

*  آیا درباره موضوعی در مدرسه یا خانه نگران هستی؟

*  آیا از دست کسی عصبانی هستی؟

*  قبل از خواب چه کار می‌کنی؟

این آزمون به دندانپزشک کمک می‌کند تا متوجه شود دندان قروچه کودک به دلایل آناتونومیکال یا فیزیکی (مانند دندان‌های نامرتب) است یا علت روان‌شناختی (مانند استرس) دارد و پس از آن یک برنامه درست درمانی را طرح ریزی کند.

 

درمان دندان قروچه

دندان قروچه در اکثر کودکان در طول رشدشان خود به خود درمان می‌شود؛ اما تا زمانی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند ترکیبی از مراقبت‌های والدین و قرار‌های دندانپزشکی، می‌تواند مشکل را تحت کنترل نگاه دارد.در مواردی که ساییدن و فشردن دندان‌ها به یکدیگر سبب بروز درد در صورت و فک می‌شود و یا به دندان‌ها آسیب می‌زند، دندانپزشکان ممکن است یک وسیله محافظتی مخصوص (نایت گارد) شبانه را توصیه کنند. این وسیله حفاظتی بر اساس اندازه دندان و دهان کودک قالب گیری می‌شود، در هنگام شب در دهان گذاشته می‌شود. با وجود اینکه عادت کردن به این وسیله کمی زمان می‌برد اما اثرات مثبت آن به سرعت آشکار می‌شود.

 

کمک به کودکانی که دندان قروچه می‌کنند

چه علت دندان قروچه کودک فیزیکی باشد و چه روان‌شناختی، کودکان ممکن است بتوانند با ریلکس و آرام شدن قبل از خواب، آن را کنترل کنند؛ برای مثال گرفتن یک دوش آب گرم، چند دقیقه گوش دادن به یک موسیقی ملایم، و یا خواندن کتاب قبل از خواب می‌توانند موجب آرامش کودک شوند.

 

برای بر طرف نمودن دندان قروچه‌ای که بر اثر استرس به وجود آمده است، از کودکتان بپرسید که چه چیزی موجب ناراحتی‌اش شده و سپس راهی را برای کمک به او پیدا کنید. مثلاً کودکی که به خاطر دوری از خانه برای رفتن به اولین اردوی مدرسه نگران است، به اطمینان بخشی پدر و مادرش در مورد اینکه هر زمان اتفاقی افتاد آن‌ها پیش او خواهند آمد، نیاز دارد.

 

اگر مشکل پیچیده‌تر است، مثلاً مهاجرت به یک شهر جدید، در مورد نگرانی‌های کودک به بحث و گفت‌ و‌ گو بپردازید و سعی کنید با صحبت کردن، ترس‌های کودک را بر طرف کنید. اگر نگران هستید با دکترتان صحبت کنید.در موارد نادر، این راه‌های اولیه و ساده برطرف کردن استرس برای متوقف کردن دندان قروچه کودک کافی نیستند. اگر کودکان مشکل خواب دارد و یا اعمال غیر طبیعی انجام می‌دهد، دندانپزشک یا پزشکتان ممکن است ارزیابی‌های بیشتری را پیشنهاد کنند. این می‌تواند به تشخیص علت استرس و تعیین درمان مناسب کمک کند.

 

دندان قروچه کردن چه مدت طول می‌کشد؟

دندان قروچه دوران کودکی معمولاً با رشد و ورود به دوران بزرگسالی خود به خود درمان می‌شود. در اکثر کودکان هنگامی که دندان‌های شیری خود را از دست می‌دهند، دندان قروچه هم از بین می‌رود. با این وجود تعداد اندکی از کودکان به هم ساییدن دندان‌هایشان را تا بزرگسالی ادامه می‌دهند. اگر علت دندان قروچه استرس باشد، این عمل تا زمانی که استرس برطرف شود ادامه خواهد یافت.

 

جلوگیری از دندان قروچه

چون برخی از انواع دندان قروچه، عکس العمل طبیعی کودک به رشد است، در بسیاری از موارد نمی‌شود از آن جلوگیری کرد. می‌توان از دندان قروچه‌هایی که به علت روان‌شناختی (استرس) دارند، جلوگیری کرد، برای این کار باید به طور مرتب با کودکان در مورد احساساتشان صحبت کنیم و به آن‌ها کمک کنیم تا با استرس خود مقابله کنند. کودکتان را به طور منظم به دندانپزشک ببرید تا مشکلشان تشخیص داده شود و در صورت نیاز درمان شود.

 

«سنگ کلیه» در کمین کودکانی که کم آب می‌نوشند


سلامت نیوز : فوق تخصص کلیه کودکان گفت: کشور ما در کمربند سنگ کلیه قرار دارد و شیوع سنگ‌های کلیه در ایران زیاد است، ما باید برای پیشگیری به کودکانمان آموزش دهیم که آب زیاد بنوشند و تا آنجا که می‌شود از نمک اضافی بپرهیزند.

نیلوفر حاجی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: اصطلاح سرما خوردن کلیه یا گرم نگه داشتن کلیه پایه علمی ندارد چرا که خداوند کلیه را طوری قرارداده که بافت چربی و عضلات از آن محافظت کرده به طوری که درجه حرارت بیرونی روی کلیه تأثیر ندارد.

فوق تخصص کلیه کودکان گفت: برای محافظت از کلیه کودکان باید به چند نکته توجه کرد؛ اولین نکته پیشگیری از عفونت ادراری است که شایع‌ترین مشکل در کودکان است و می‌تواند عوارض سویی بر کلیه به جای بگذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: برای پیشگیری از عفونت ادراری باید به کودکان مایعات فراوان خورانده شود همچنین به آنها یاد داد که هر زمان که احساس کردند مثانه‌شان پُر است و نیاز به دستشویی پیدا کرده‌اند - چه در داخل منزل چه در خارج منزل - ادرار خود را نگه نداشته، هرچه سریعتر آن را تخلیه کنند.

متخصص بیماری‌های کلیه مرکز طبی کودکان ادامه داد: علاوه بر این به پسر بچه‌ها توصیه می‌کنیم که برای ساعات طولانی از لباس زیر تنگ یا شلوار تنگ استفاده نکنند و دختر بچه ها نیز لباس زیر خود را خشک نگه دارند.

وی افزود: همچنین کودکانی که سابقه یا ابتلا به عفونت ادراری دارند در حمام سرپا دوش بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: خانواده‌ها به محض دیدن تب بدون علامت، سوزش، تکرر و بی اختیاری ادراری، کودک را حتماً نزد پزشک برده تا از نظر عفونت ادراری معاینه و دستورات لازم داده شود.

فوق‌تخصص کلیه کودکان گفت: درمان یبوست نیز در پیشگیری از عفونت ادراری موثر است.

حاجی‌زاده به کودکانی که افزایش وزن دارند اشاره کرد و افزود: کودکانی که فعالیت کم دارند و زیاد پای تلویزیون می نشینند و از فست‌فود و تنقلات پرنمک استفاده می‌کنند کلیه شان در معرض آسیب است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: استفاده از نمک زیاد باعث افزایش فشار خون و افزایش عملکرد کلیه ها می‌شود و در نهایت به کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که کشور ما در کمربند سنگ قرار دارد و شیوع سنگ‌های کلیه در ایران زیاد است، گفت: ما باید برای پیشگیری به کودکانمان آموزش دهیم که آب زیاد بنوشند و تا آنجا که می‌شود از نمک اضافی بپرهیزند.

وی ادامه داد: مصرف بعضی از داروها نیز می‌تواند عوارض کلیوی ایجاد کند.

متخصص بیماری‌های کلیه مرکز طبی کودکان افزود: مصرف بعضی از داروها مثل پروفن و آنتی بیوتیک‌ها که به عنوان تب‌بر استفاده می‌شود به صورت سرخود و به طور مرتب می‌تواند عوارضی برای کلیه ایجاد کند.

این استاد دانشگاه، شایع ترین مورد ابتلا به بیماری‌های کلیه در ایران را ازدواج فامیلی و مشکلات ژنتیکی دانست.

حاجی‌زاده افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی که به کلیه آسیب می‌زنند تشخیص سریع و توجه به علائم مهم و کارساز است.

وی ادامه داد: علاوه بر علائم عفونت ادراری که در بالا به آن اشاره شد، ورم در ناحیه اطراف پلک چشم -که بر اثر گسترش می‌تواند همه قسمت‌ها را شامل شود- به علاوه تغییر رنگ یا حجم ادرار، رنگ پریدگی، بی‌حالی، استفراغ و سردرد می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات کلیوی باشد که باید هرچه سریعتر توسط پزشک بررسی و دستورات لازم داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در خانواده‌هایی که سابقه بیماری کلیوی دارند، کودکان باید زیر نظر پزشک معالج قرار گیرند تا از نظر بیماری‌های کلیوی ارثی - ژنتیکی بررسی‌ شوند.

فندق، گردو، بادام و پسته باعث حساسیت در کودکان می‌شود
 
متخصص کودکان و نوزادان گفت: 11 درصد از کودکان مبتلا به آسم به یک یا چند نوع ماده غذایی حساسیت دارند، شیر گاو، میوه‌های ترش، میگو، ماهی، سفیده تخم مرغ، گوجه فرنگی، سویا، سیر، آجیل‌ها مثل فندق، گردو ، بادام و پسته از این جمله‌اند.
  

محمد حسین سلطان زاده در گفت‌و گو با فارس اظهار داشت: بیماران مبتلا به آسم به دو دسته آلرژیک و غیر آلرژیک تقسیم می‌شوند.

متخصص کودکان و نوزادان گفت: در هر دو دسته، رژیم غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که می‌تواند موجب شروع یا تشدید حمله آسم شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: 11 درصد از کودکان مبتلا به آسم به یک یا چند نوع ماده غذایی حساسیت دارند و باید این مواد غذایی را کمتر مصرف کنند.

فوق تخصص عفونی اطفال ادامه داد: شیر گاو، لبنیات، ادویه، انواع ترشی، میوه های ترش، میگو، ماهی، سفیده تخم مرغ، گوجه فرنگی، سویا، سیر، برخی حبوبات و آجیل ها مثل فندق، گردو ، بادام و پسته باعث حساسیت می‌شوند.



 متخصص کودکان و نوزادان تصریح کرد: سولفیت‌ها، افزودنی‌ها، مواد نگهدارنده موجود در کنسروها و رنگهای مصنوعی نیز می‌توانند در ایجاد حساسیت نقش داشته باشند.

سلطان زاده ادامه داد: مصرف میوه و سبزی تازه که منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می باشند، می‌تواند سبب تخفیف علائم آسم شود.

متخصص کودکان و نوزادان گفت: بهتر است حجم غذا کاهش و وعده‌های غذایی افزایش یابد؛ یعنی 5-6 وعده به جای 3 وعده استفاده شود.

وی افزود: مصرف هفته‌ای 3 مرتبه ماهی تازه- اگر بیمار آلرژیک باشد باید روزانه کپسول ماهی مصرف کند- و کاهش مصرف نمک موجب تخفیف علائم آسم می‌شود.

سلطان زاده بیان داشت: بیماران مبتلا به آسم از مصرف غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم پرهیز نمایند و آب و مایعات کافی بنوشند.

وی محدود کردن مصرف چای و قهوه و پرهیز از مصرف برخی داروها مثل آسپرین و آنتی بیوتیک ها را به افراد توصیه کرد.

 

   
  

 
 
 
وقتی موادغذایی حاوی كربوهیدرات مانند برنج، ماكارونی و نان به‌مدت طولانی طبخ می‌شوند، سرعت آزادشدن قند (گلوکز) از تركیب‌های نشاسته‌ای‌شان افزایش می‌یابد و به‌اصطلاح نمایه گلایسمی‌شان بالا می‌رود؛ تركیب نشاسته‌ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می‌شود و درنتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می‌یابد و در نهایت باعث بروز مشكلات متابولیكی خواهد شد.
 
ارزش غذایی ماكارونی طی فرآیندی که از مرحله خرید تا طبخ آن طی می‌کند دستخوش تغییرهای زیادی می‌شود.

در واقع هر چه موادغذایی طبیعی‌تر مصرف شوند، نمایه گلایسمی‌شان كمتر است و هر چقدر عملیات فراوری در آنها بیشتر انجام شود، نمایه گلایسمی‌شان افزایش پیدا می‌‌كند. نحوه پخت ماكارونی نیز در افزایش نمایه گلایسمی‌ آن نقش موثری دارد به‌ این ترتیب كه با دم كردن ماكارونی یا حتی برنج، نمایه گلایسمی موادغذایی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌‌كند زیرا با ‌این عملیات ضریب هضم غذا بیشتر می‌شود و به‌آسانی قندخون را افزایش می‌دهد. البته ماكارونی جوشیده، نمایه گلایسمی پایینی دارد اما با دم‌كردن ماكارونی و خوردن آن، قندخون 2 برابر بیش از مصرف ماکارونی آبکش‌شده بالا می‌رود.

از نظر تغذیه‌ای مصرف غذاهای دارای نمایه گلایسمی بالا به دلیل بالابردن قندخون در مدت زمانی کوتاه، مناسب نیست و امکان ابتلا و تشدید بیماری‌هایی مانند فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی چاقی را افزایش می‌دهد، بنابراین بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های یادشده از غذاهای با نمایه گلایسمی پایین در برنامه غذایی استفاده كنید. به همین دلیل است كه به افراد سالم توصیه می‌شود تا جایی كه می‌توانند موادغذایی با‌ نمایه‌گلایسمی‌ بالا استفاده نكنند و به جای آن موادغذایی با نمایه‌گلایسمی‌ متوسط را جایگزین كنند.

البته مصرف موادغذایی با نمایه گلایسمی ‌بالا در ورزشكاران حرفه ای كه پس از تمرین مجبور هستند، ذخایر گلیكوژنشان را تامین كنند اشكالی ندارد. اگر فرزندتان هم اضافه وزن دارد، بهتر است در حد تعادل این دسته از موادغذایی را در برنامه غذایی‌اش بگنجانید. مصرف ماكارونی دم‌كشیده به سالمندانی كه در معرض ابتلا به مشكلات متابولیسمی هستند نیز توصیه نمی‌شود زیرا وقتی موادغذایی حاوی كربوهیدرات مانند برنج، ماكارونی و نان به‌مدت طولانی طبخ می‌شوند، سرعت آزادشدن قند (گلوکز) از تركیب‌های نشاسته‌ای‌شان افزایش می‌یابد و به‌اصطلاح نمایه گلایسمی‌شان بالا می‌رود؛ تركیب نشاسته‌ای در بدن به سرعت به قند ساده تبدیل می‌شود و درنتیجه پاسخ انسولین بدن هم افزایش می‌یابد و در نهایت باعث بروز مشكلات متابولیكی خواهد شد.

مصرف چنین غذاهایی به بیماران دیابتی نیز به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون مصرفشان به‌شدت قندخون را افزایش می‌‌دهد و آنها نمی‌‌توانند در زمان مشخص آن را به حد ثابت نگه‌دارند. در بیماران قلبی نیز افزایش قندخون باعث تولید كلسترول می‌شود كه عامل مهمی در وخیم‌تر كردن حال‌ این بیماران است. به همین دلیل بیماران دیابتی و قلبی‌-عروقی بهتر است در كمترین مقدار ممكن موادغذایی با نمایه گلایسمی ‌بالا را مصرف كنند. 
 
مصرف میوه‌های آب دار در سحر از نوشیدن آب زیاد بهتر است
 
زهرا اباصلتی، گفت: برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، در پایان وعده‌ سحری لیموترش تازه استفاده کنید و از مصرف چای، قهوه و نوشابه پرهیز کنید زیرا مصرف این نوشیدنی ها موجب افزایش ادرار و دفع آب از بدن می‌شود.
  

 اباصلتی با اشاره به اینکه در وعده‌ سحری به جای نوشیدن آب زیاد باید از میوه‌های آب دار استفاده شود، اظهار داشت: افراد هنگام سحری از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکوسبزی، کوکوسیب‌زمینی،‌کتلت، و گوشت‌های سرخ شده مانند کباب، جوجه‌کباب، ماهی و غذاهای پرادویه خودداری کنند زیرا مصرف این غذاها باعث عطش زیاد و افزایش بیش ازحد اسید معده می‌شود.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی، ترش کردن و سوزش سر معده،‌از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب در سحری پرهیز کنید و همچنین از سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس در وعده‌ سحر یا افطار استفاده نکنید.

وی گفت: از غذاهای پرحجم نظیر آش، آبگوشت و کله پاچه برای سحری استفاده نکنید و از کربوهیدرات‌های مرکب مانند غلات سبوس دار و حبوبات سهل الهضم استفاده کنید تا کمتر دچار گرسنگی شوید.

وی خاطرنشان کرد: پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی‌کند بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می‌کند که سبب بروز علائمی نظیر سوء‌ هاضمه، درد و نفخ معده می‌شود.

در سحر از مواد غذایی پروتئین‌دار استفاده کنید

کارشناس مسئول بهبود تغذیه‌ افزود: رژیم غذایی سحر بهتر است شامل مواد غذایی متنوع باشد و افراد به خصوص نوجوانان باید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین‌ مانند تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و گوشت استفاده کنند.



وی با اشاره به اینکه مصرف نمک زیاد سبب دفع مایعات از بدن و احساس تشنگی در طول روز می‌شود یادآور شد: با یک رژیم غذایی معمولی، نمک کافی به بدنتان خواهد رسید و نیازی به مصرف نمک اضافی نیست.

هرگز وعده سحری را حذف نکنید


اباصلتی گفت: وعده سحری به خصوص برای افرادی که فعالیت ذهنی و فعالیت بدنی دارند بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص افرادی که بدون سحری روزه می‌گیرند گفت: کمبود بیش از حد انرژی باعث می‌شود بدن از منابع پروتئین برای تأمین انرژی استفاده کند و بر اثر سوخت ناقص پروتئین‌ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می‌شود که به ایجاد بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی در فرد منجر می‌شود.

خواص سوپ جو برای روزه‌داران

سوپ جو ترکیب کاملی از پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین هاست که خوردن آن در ماه رمضان علاوه بر تأمین نیاز غذایی بدن جلوی یبوست را هم می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: خواص سوپ جو برای روزه‌داران
 

 

مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: سوپ جو حاوی مواد مختلفی از جمله جو، هویج، گوجه‌فرنگی و انواع سبزی است و هر یک می‌تواند تأمین کننده بخش زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، املاح و نیازهای بدن باشد.

جو به عنوان ترکیب اصلی این ماده غذایی از گروه غلات است که حاوی کربوهیدرات به عنوان پایه اصلی انرژی و مقداری هم پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. 

وی ادامه داد: گوجه‌فرنگی، هویج و سبزیهای برگ سبز نیز حاوی ویتامین C و پیش‌ماده ویتامین A (بتاکاروتن) و مقداری ماده معدنی است.

به گفته کاویانی سبزیجات در عین حال مقداری فیبر دارند که به عبور مواد دفعی در دستگاه گوارش کمک بزرگی می‌کند و به افرادی که در ایام روزه‌داری دچار یبوست می‌شوند خوردن سوپ جو توصیه می‌شود. 

این کارشناس ارشد تغذیه خوردن سوپ جو با فاصله نیم ساعت از زمان افطار را به عنوان غذایی کامل به روزه داران توصیه کرد.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت افزود: در عین حال خوردن سوپ جو می‌تواند به کاهش جذب مواد مضری مانند چربی و مواد سرطان‌زا به دلیل سرعت دادن به عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه معمولاً در سوپ جو از مرغ پخته شده هم استفاده می‌شود افزود: مرغ حاوی مواد غذایی مانند پروتئین کامل با کیفیت بالا است و در عین حال یکسری ویتامین‌ها مانند ویتامین B6 در سوخت و ساز پروتئین‌ها بسیار مؤثر است. اگر چه آهن موجود در مرغ به اندازه گوشت قرمز نیست ولی این ماده معدنی در مرغ وجود دارد و همان مقدار کم هم به خوبی جذب بدن می‌شود.

دیابت را از همین حالا مهار کنیم


سلامت نیوز :دیابت بیماری مزمنی است که با کنترل صحیح آن، می‌توان از بروز عوارض آن جلوگیری کرد. اگر بیماری دیابتی‌ها کنترل نشود، آنان دچارعوارضی مانند نارسایی قلبی و مغزی، از کارافتادگی کلیه‌ها، عفونت و قطع عضو در پاها، اختلالات دستگاه گوارش، نابینایی و عوارض عصبی مانند بی‌حسی موضعی به خصوص در پاها می‌شوند.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ انواع دیابت عبارتند از دیابت نوع 1، دیابت نوع 2، دیابت وابسته به حاملگی و دیابت همراه با سایر بیماری‌ها.

 

 

دیابت نوع1

 

حدود پنج تا 10 درصد افراد، مبتلا به دیابت دارای دیابت نوع 1هستند که در آن سلول‌های تولیدکننده انسولین در غده لوزالمعده تخریب شده‌اند، در نتیجه برای کنترل سطح قند خون به انسولین نیاز دارند. مشخصه دیابت نوع 1 شروع ناگهانی و حاد آن معمولا قبل از سن 30 سالگی و شایع‌ترین عامل زمینه‌ای ابتلا به آن استعداد ژنتیک است.

 

 

دیابت نوع 2

 

90 تا 95 درصد مبتلایا به دیابت، دیابت نوع 2 دارند که در اثر کاهش حساسیت به انسولین و یا به علت کاهش تولید انسولین اتفاق می‌افتد. دیابت نوع 2 به طور شایع در افراد بالای 30 سال و چاق اتفاق می‌افتد. وزن بالا و کم تحرکی از عوامل شایع ابتلا به دیابت نوع 2 است.

 

این بیماری ابتدا به وسیله رژیم غذایی و ورزش، درمان می‌شود. اگر همچنان سطح گلوکز خون بالا باشد درمان به وسیله داروهای خوراکی ضد دیابت تکمیل می‌شود. در تعدادی از این افراد داروهای خوراکی افزایش قند خون را کنترل نمی‌کند بنابراین بیمار باید انسولین تزریق کند.

 

 

علائم بالینی در همه انواع دیابت

 

پرادراری، پرنوشی، پراشتهایی ، خستگی و ضعف، تغییرات ناگهانی بینایی، گزگز و بی‌حسی دست‌ها و پاها، خشکی پوست، زخم‌هایی که به کندی بهبود می‌یابند و عفونت‌های عود کننده از علایم ابتلا به دیابت است البته به صرف وجود هر کدام از این نشانه‌ها نمی‌توان گفت که فرد مبتلا به دیابت است و تنها راه مطمئن برای آگاهی از این امر، اندازه‌گیری میزان قند خون است.

 

 

درمان دیابت

 

-درمان دیابت دارای پنج بخش است:

درمان تغذیه‌ای، ورزش، پایش و کنترل، دارو درمانی، آموزش

 

 

درمان تغذیه‌ای

 

رژیم غذایی و کنترل وزن اساس درمان دیابت را تشکیل می‌دهد. هدف از رژیم غذایی در درمان دیابت، کنترل مجموع کالری دریافتی جهت دستیابی و یا نگهداری وزن مطلوب و کنترل سطح قند خون است.

 

در رژیم غذایی باید به برخی نکات توجه کرد:

-روزانه غذاهای متنوع از جمله مواد حاوی فیبر زیاد (سبزیجات، میوه‌جات، غلات و ...) مصرف شود. روزانه در ساعت مشخصی و به طور منظم از وعده‌های اصلی غذا و میان وعده‌ها استفاده شود.

-غذایی که روزانه مصرف می‌شود از نظر حجم و کالری دریافتی یکسان باشد.

-تا حد امکان هیچ وعده غذایی حذف نشود.

-از شیرینی‌جات کمتر استفاده شود.

- چربی‌ها و به خصوص نوع اشباع شده کمتر مصرف شود. این چربی‌ها در گوشت و فرآورده‌های حیوانی مانند همبرگر، فیله گوساله، کره و ... یافت می‌شود.

- از ماست و شیر کم چرب یا بدون چربی استفاده شود. از ماهی و مرغ بیشتر استفاده شود. پوست مرغ را قبل از مصرف جدا کرده و هنگام مصرف گوشت قرمز، چربی کاملا از گوشت جدا شود. گوشت به صورت آب‌پز یا کبابی مصرف شود.

- تا حد امکان به جای آبمیوه، میوه تازه نظیر پرتقال، گریب‌فروت و نارنگی استفاده شود.

- از سبزیجات تازه یا منجمد بدون سس‌های اضافی، چربی یا نمک و از سبزیجات برگ سبز یا زرد رنگ بیشتر استفاده شود.

- غذاهایی که صرفا از دانه‌ها و غلات تهیه می‌شوندمانند نان، ذرت، برنج قهوه‌ای یا بلغور مصرف شود.

 

 

ورزش

 

بیماران لازم است هر روز در یک زمان معین و به یک میزان مشخص ورزش کنند و تحرک کافی داشته باشند و دست کم سه بار در هفته به مدت نیم ساعت، پیاده‌روی کنند و در هوای بسیار گرم یا سرد ورزش نکنند. دیابتی‌ها باید پس از ورزش کردن، وضعیت پاهایشان را بررسی کنند البته آنان نباید طی دوره‌هایی که کنترل وضعیت قند نامناسب است،ورزش کنند.

 

 

پایش و اندازه‌گیری سطح قند خون

 

اندازه‌گیری قند خون توسط بیمار نقش عمده‌ای در مراقبت از دیابت دارد.

 

 

دارو درمانی

 

داروها در دیابت نوع 1 انسولین به مدت طولانی استفاده می‌شود. در صورتی که رژیم غذایی و ورزش مبتلایان به دیابت نوع 2 با شکست مواجهه شود، آنان از داروهای خوراکی ضد دیابت مثل متفورمین، گلی بنکلامید و ... استفاده می‌کنند و در صورت موثر واقع نشدن این روش درمانی ممکن است به انسولین درمانی نیاز پیدا کنند. 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 6:19 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 952
بازدید کل : 28418
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )