دنیای دانش

دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مسلح کردن سلول های دفاعی بدن به مبارزه با سرطان

دانشمندان شیوه نوینی برای افزایش توان سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرطان یافتند.    

به گزارش اروم نیوز،سیستم ایمنی بدن به خوبی متعادل است از این رو می تواند به مهاجمین یورش ببرد اما به بافت های خود بدن کاری ندارد.

گروهی از محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا در آمریکا می گویند مطالعات حیوانی حاکی از آن است که تغییر این تعادل می تواند راه را برای ارائه درمانهای جدیدی برای سرطان فراهم آورد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Medicine منتشر شده است.

بیماری های بسیاری وجود دارند که منشا آنها حمله سیستم ایمنی به بافت های خود بدن است از جمله دیابت نوع یک و ام اس .

یکی از زمینه های محبوب تحقیقاتی در حوزه سرطان و بیماری های خود ایمنی، سلول های Treg بوده است. این سلول ها بخشی از سیستم ایمنی هستند که به طور معمول همه چیز را آرام می کنند تا سیستم ایمنی به بدن حمله نکند. محققان تلاش کرده اند تا عملکرد سلول های Treg را مختل کنند تا این سلول ها بتوانند به سرطان یورش ببرند.

دکتر وین هنکوک یکی از مجریان این طرح گفت: نیاز داریم راهی بیابیم تا عملکرد سلول های Treg را به گونه ای کاهش دهیم که فعالیت ضد توموری را بدون ایجاد واکنش های خود ایمنی امکان پذیر کنند.

این دانش پژوهان موش هایی را تولید کردند که ماده شیمیایی لازم برای فعالیت مناسب سلول های Treg را نداشتند. آنها سپس از دارویی استفاده کردند که همان تاثیر در موش های طبیعی را تولید می کرد. در هر دو آزمایش این تغییر در سیستم ایمنی رشد یک نوع سرطان ریه را محدود کرد.

به گفته دکتر هنکوک این یافته پیشرفت مهمی است و می تواند به ایمنی درمانی سرطان منجر شود.

با این حال، هنوز راه طولانی تا عرضه این درمان به بیماران سرطانی باقی است و باید آزمایش های بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود آیا می توان همین فرایندها در سیستم ایمنی انسانی نیز دستکاری کرد یا خیر.

قطعا پس از این مرحله خواهد بود که آزمایش های بالینی بر روی انسان انجام خواهد شد.

 

بهترين رنگ براي انتخاب عينک‌ آفتابي چيست؟

خبرگزاری آریا-رنگ خاکستری تمام طیف نور را به طور یکسان جذب می کند و بهترین رنگ برای انتخاب عینک آفتابی است.

 

 
 
خبرگزاری آریا-رنگ خاکستری تمام طیف نور را به طور یکسان جذب می‌کند و بهترین رنگ برای انتخاب عینک آفتابی است.
علی مکارمی کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، مضرات عینک آفتابی غیراستاندارد را بسیار بیشتر از منافع آن برای سلامت چشم دانست و افزود: چشم عضوی حساس و مهم در بدن است که در صورت تخریب سلول‌های عدسی آن، امکان بهبود وجود ندارد.
وی با بیان اینکه رنگ‌هایی مانند بنفش، صورتی و آبی برای انتخاب عینک آفتابی مناسب نیست، اظهار کرد: این رنگ‌ها تنها جنبه زیبایی و مد داشته و سلامت چشم را تضمین نمی‌کند.
مکارمی عنوان کرد: در گذشته عینک خوب طلق تیره‌تری داشت و هنوز هم می‌توان تیرگی عدسی را یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تشخیص کیفیت عینک آفتابی قرار داد.
این کارشناس پرتوها ادامه داد: با پیشرفت علم امروزه عینک‌های پلاریزه روشنی هم ساخته می‌شوند که کاملاً استاندارد و قابل قبول هستند.
وی تاکید کرد: هرگز با خرید عینک آفتابی از دستفروشان، سلامت چشم خود را تهدید نکنید و موجب ضعف و خستگی چشم نشوید.
کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اضافه کرد: آنچه در عینک آفتابی اهمیت دارد، عدسی و فریم آن است و عدسی باید قابلیت جذب نورهای مضر خورشید را داشته باشد.
این کارشناس بهداشت پرتوها در ادامه گفت: بیشترین ساعت استفاده از عینک آفتابی در شرایط معمولی بین 10 صبح تا 16 است، اما گاهی قبل و بعد این ساعت نیز لزوم استفاده از عینک ضروری است.
وی با بیان اینکه اشعه های مضر خورشید دو اشعه ی ماورای بنفش و مادون قرمز هستند و باعث ایجاد آب مروارید و کوری چشم می شوند، خاطر نشان کرد: علاوه بر این دو اشعه، میزان روشنایی بسیار مهم است، که این موضوع اغلب مورد توجه عموم افراد نیست.
مکارمی ابراز داشت: هنگام خارج شدن از منزل یا نگاه کردن به کوه پوشیده از برف، چشم به یک‌باره با نوری حدود هزار برابر بیشتر از نور قبلی روبرو می‌شود و آسیب آن غیر قابل جبران است.
وی با اشاره به ترکیبات "پلی‌کربنات" در عدسی عینک‌های تقلبی، اظهار کرد: "پلی‌کربنات" به آسانی خراش برداشته و می دارند و این شیارها موجب شکست نور و آسیب به چشم می‌شود.
کارشناس بهداشت پرتوهای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص راه‌های شناخت عینک تقلبی، عنوان کرد: می‌توان عدسی عینک آفتابی را روی عدسی عینک فتوکروم (فرومتیک) قرار داده و چنانچه پس از یک دقیقه عینک فرومتیک تغییر رنگ داد، باید از خرید عینک آفتابی خودداری کرد.

ورزشکاران عینک‌های زردرنگ استفاده کنند
وی تصریح کرد: در هوای مه‌آلود و همچنین ورزش‌هایی که نیاز به سرعت بالا دارند، مانند دو میدانی یا تنیس، استفاده از عینک‌های آفتابی در رنگ‌های زرد و کهربایی و برای رانندگی و عموم افراد نیز عدسی‌های دودی و خاکستری مناسب‌تر است.
مکارمی با اشاره به عدم محافظت مناسب عینک‌های آفتابی آینه‌ای در برابر اشعه خورشید، گفت: همچنین عینک‌هایی که عدسی آن‌ها در بالا تیره هستند و به سمت پایین روشن‌تر می‌شوند، انتخاب خوبی محسوب نمی‌شوند.
این کارشناس بهداشت پرتوها، با توصیه به استفاده از عینک‌های آفتابی دارای شیشه‌های پلاریزه، افزود: ذرات نور یا فوتون‌ها به شکل موج حرکت می‌کنند و شیشه‌های پلاریزه فقط به امواج عمودی اجازه عبور می دهند و چون اکثر امواج منعکس شونده و مضر افقی هستند، این نورها مسدود شده و به چشم نمی رسند.
وی یادآور شد:  این عدسی ها در برابر نورهای منعکس شده، مانند نور روی آب، برف و جاده بسیار مؤثر هستند.
 

یک عمر با این مواد غذایی همراه باشید تا چشم‌هایتان مروارید نشان نشود

مواد غذایی مفید برای کاهش آب مروارید

محققان آمریکایی به مدت بیش از 10 سال، روی 35000 خانم 45 ساله و بالاتر بررسی‌هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کند. محققان مشاهده کردند خانم‌هایی که در طول این مدت ویتامین E بیشتری مصرف کرده‌اند به میزان 14 درصد کمتر در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند.

تغذیه برای چشم‌های مروارید نشان

Antioxidants

مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کند.

اسمش آب مروارید است. سن که بالا می‌رود سراغ چشم‌ها می‌آید. شاید هدیه‌ای است برای چشم‌هایی که یک عمر زیبایی و زشتی دنیا را دیده و به خاطر سپرده‌اند. اما هر چه باشد بیماری است و بینایی را تهدید می‌کند. برای همین باید از آن پیشگیری کنید. پروردگار مواد غذایی مختلفی خلق کرده که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای پیشگیری از این بیماری چشمی است. یک عمر با این مواد غذایی همراه باشید تا چشم‌هایتان مروارید نشان نشود.
ویتامین ای

ویتامین E را دریابید

محققان آمریکایی به مدت بیش از ۱۰ سال، روی ۳۵۰۰۰ خانم ۴۵ ساله و بالاتر بررسی‌هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش داده و از پیشرفت آن جلوگیری کند. محققان مشاهده کردند خانم‌هایی که در طول این مدت ویتامین E بیشتری مصرف کرده‌اند به میزان ۱۴ درصد کمتر در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند.

منابع ویتامین E: روغن‌های گیاهی مانند جوانه‌ی گندم، روغن زیتون، میوه‌های خشک و آجیل‌ها مانند گردو و غیره. توصیه می‌کنیم روزانه یک تا دو قاشق از این روغن‌ها مصرف کنید. هر هفته نیز دو تا سه مرتبه میوه‌های خشک میل کنید.

ویتامین C: همیشه و همه جا

ویتامین C که به میزان زیادی در جلدیه‌ی چشم هم وجود دارد برای بهبود عملکرد چشم‌ها لازم و ضروری است. این ویتامین همانند یک فیلتر ضد اشعه‌های ماورای بنفش عمل کرده و از جلدیه و قرنیه چشم‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

منابع ویتامین C: ویتامین C به میزان زیادی در پرتقال، نارنگی، کیوی، سبزیجات تازه مانند فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، سبزیجات برگ سبز و گوجه‌فرنگی وجود دارد. توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد با مصرف روزانه‌ی این مواد غذایی باک ویتامین C بدنتان را پر کنید.
منابع ویتامین آ، منابع ویتامین a

ویتامین A: هرگز نشه فراموش!

بدون شک شما هم همیشه شنیده‌اید که هویج برای چشم‌ها خوب است. این گفته کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است. این آنتی‌اکسیدان پیش ساز ویتامین A بوده و با محافظت از شبکیه‌ی چشم‌ها نقش مهمی در سلامت قوه‌ی بینایی دارد. کمبود این ویتامین نقش مهمی در ابتلا به بیماری آب مروارید و بروز مشکلاتی در دید دارد.

منابع سرشار از ویتامین A: هویج، جگر گوساله. توصیه می‌کنیم هر هفته دو تا سه مرتبه هویج پخته‌شده با کمی روغن زیتون میل کنید. در این صورت بتاکاروتن موجود در آن بهتر جذب می‌شود. همچنین می‌توانید هر هفته یک مرتبه جگر گوساله میل کنید تا ویتامین A بدنتان به خوبی تامین شود.

 
به فکر لوتئین و زآگزانتین هم باشید

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است نشان می‌دهد که مصرف لوتئین و زآگزانتین (دو رنگدانه‌ی گیاهی) زیاد خطر ابتلا به آب مروارید را به میزان ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. برای در امان بودن از اشعه‌های ماورای بنفش و اثرات منفی رادیکال‌های آزاد چشم‌های ما به دو کاروتنوئید نیاز دارد یعنی همین لوتئین و زآگزانتین. بدن نمی‌تواند این دو رنگدانه را تولید کند برای همین هم لازم است از طریق مواد غذایی تامین شوند.

لازم نیست که به فکر مصرف مکمل‌های غذایی باشید. همین که برنامه‌ی غذایی‌تان سرشار از ویتامین‌های A، E و C و همچنین رنگدانه‌های لوتئین و زآگزانتین باشد سلامت چشم‌هایتان تضمین می‌شود

منابع لوتئین و زآگزانتین: میوه‌های نارنجی و زردرنگ مانند کدو حلوایی، ذرت، نارنگی و سبزیجات برگ سبزدار مانند اسفناج، کلم، بروکلی و زرده‌ی تخم‌مرغ. توصیه می‌کنیم هر هفته یک مرتبه این سبزیجات را پخته و به سالاد اضافه کنید. هر هفته دو تا سه مرتبه هم تخم‌مرغ میل کنید.

 
اصول تغذیه‌ی صحیح را رعایت کنید

اگر تغذیه‌ی نامناسبی داشته باشید خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش داده‌اید. برای همین هم باید حواستان به تغذیه‌تان باشد. اگر شما به طور مرتب و به میزان کافی میوه و سبزیجات میل کنید از گزند این بیماری در امان خواهید بود. لازم نیست که به فکر مصرف مکمل‌های غذایی باشید. همین که برنامه‌ی غذایی‌تان سرشار از ویتامین‌های A، E و C و همچنین رنگدانه‌های لوتئین و زآگزانتین باشد سلامت چشم‌هایتان تضمین می‌شود. همچنین توصیه می‌کنیم زمانی که می‌خواهید در معرض نور خورشید باشید حتماً از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید. اگر دیابت دارید حواستان به قند خونتان باشد. مصرف دخانیات و الکل را ترک کنید که بزرگ‌ترین دشمنان چشم‌ها هستند.

منبع: تبیان
 
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: در شرایط یکسان، کوله‌های پشتی سالم‌تر از کیف‌های دستی هستند چرا که در صورت استفاده صحیح از آن نیرو به دو طرف شانه‌ها منتقل می‌شود و اثرات منفی کمتری به ستون فقرات وارد می‌شود.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: در شرایط یکسان، کوله‌های پشتی سالم‌تر از کیف‌های دستی هستند چرا که در صورت استفاده صحیح از آن نیرو به دو طرف شانه‌ها منتقل می‌شود و اثرات منفی کمتری به ستون فقرات وارد می‌شود.
 
محمدرضا برزگری ، اظهار داشت: درد گردن، کمردرد، انحناهای غیرطبیعی ستون فقرات و حتی در مواردی آسیب به رشته‌های عصبی از جمله آسیب‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب کیف غیراستاندارد و همچنین استفاده نادرست از کیف مدرسه است.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: برای پیشگیری از این آسیب‌ها هم والدین و هم کودکان باید اطلاعات کافی در مورد انتخاب و نحوه استفاده از کیف مدرسه داشته باشند.
 
برزگری ادامه داد: حمل کیف‌های کوله‌ای اگر توسط یک شانه انجام شود باعث ایجاد فشار زیاد نامناسب و غیرهمسان به همان سمت شانه شده و در نهایت انحنای غیرطبیعی ستون فقرات را به دنبال خواهد داشت.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: اگر چه این مسئله در بزرگسالان نیز حائز اهمیت است اما در کودکان به خاطر آنکه مهره‌هایشان در حال رشد است این مسئله بیشتر خودنمایی می‌کند و عدم رعایت آن زمینه‌ساز اسکولیوز (انحنای غیرطبیعی به طرفین) خواهد بود.
 
برزگری ادامه داد: کشیدگی حاصل از حمل کیف باعث آسیب‌های گذرا یا حتی ماندگار در ریشه‌های عصبی شانه و دست‌ها و رشته‌های عصبی گردن می‌شود.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، سنگینی بیش از حد کیف بر اثر حمل کتاب‌های درسی و وسایل مدرسه را مسئله‌ای نسبتاً معمول و شایع دانست و گفت: سنگینی همراه با حمل نامناسب و غیراصولی می‌تواند اثرات بسیار منفی بر مفاصل و ریشه‌های عصبی کودک وارد سازد.
 
برزگری در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه کیف‌های کوله‌پشتی بهترند یا کیف‌های دستی؛ گفت: در شرایط یکسان و در مقایسه با کیف‌های دستی می‌توان گفت کوله‌های پشتی سالم‌ترند چرا که در صورت استفاده صحیح از آن نیرو به دو طرف شانه‌ها منتقل می‌شود و به همین دلیل اثرات منفی کمتری به ستون فقرات اعمال می شود البته انتخاب کوله‌های پشتی نیز مهم است.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به انتخاب کوله پشتی اشاره داشت و افزود: مسئله مهم در انتخاب کوله‌پشتی مشخصات آن است و نباید صرفاً بر اساس مد و زیبایی برای خرید آن تصمیم‌گیری کرد.
 
برزگری ادامه داد: هر چه نیروهای وارده توسط کوله‌پشتی به نواحی مختلف بدن از توزیع همگون و گسترده‌تری برخوردار باشند این کوله مناسب‌تر خواهد بود چرا که اثرات نامطلوب و منفی آن کاهش می‌یابد.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کوله‌پشتی خوب باید دو بند شانه‌ای پهن داشته باشند که بتوان آن را به راحتی روی شانه‌ها قرار داد.
 
این متخصص ادامه داد: بند کمری نیز از جمله ضروریات یک کوله‌پشتی خوب به شمار می‌رود چرا که از انتقال تمام نیروی وزن به شانه‌ها و سوانح احتمالی در فرد جلوگیری می‌کند.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: باید سعی شود که میزان کمتری از کتاب و لواز‌م‌التحریر در کیف یا کوله‌پشتی قرار داد که برای این هدف باید مسئولان مربوطه یا والدین کودکان ابتکاراتی را به کار بندند؛ مثلاً کتاب را در مدرسه یا منزل مورد استفاده قرار دهند و برای محل دیگر از جزوه استفاده شود.
 
برزگری تصریح کرد: مطلقاً نباید کودکان را به حمل وسایلی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد مجبور کنیم و باید به کودک خود آموزش دهیم که کوله‌پشتی را تا حد امکان به پشت خود بچسباند و از معلق نگه داشتن آن خودداری کند.
 
وی ادامه داد: باید از نگه‌داشتن کیف و کوله‌پشتی در دست یا بر روی شانه‌ها در صف مدرسه جلوگیری کنیم
 
برزگری در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چه میزان وزن برای کودکان سنگین قلمداد می‌شود گفت: اختلاف‌نظرهایی زیادی در این زمینه وجود دارد اما اغلب محققان قبول دارند که وزن بالاتر از 10 تا 15 درصد وزن کودک برای کودک سنگین در نظر گرفته می‌شود اگر چه این مقدار هم نمی‌تواند میزان دقیقی باشد چون بسیاری از کودکان تحمل این وزن را هم ندارند.
 
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: والدین دقت داشته باشند که اگر کودکاشان برای حمل کوله‌پشتی به جلو خم می‌شوند بدون توجه به وزن، این کوله برایش سنگین است.
 
وی تصریح کرد: ایجاد درد، گزگز اندام‌ها خصوصاً در ناحیه دست و شانه‌ها یا پیدایش هر گونه مشکل دیگر در این ناحیه به معنای سنگینی وزن کیف و کوله‌پشتی است و باید به ضرورت کاهش وزن آن توجه کرد.
 
قارچ‌ سرشار از ویتامین D
 
دانشمندان هنوز به طور کامل قادر به درک این موضوع نیستند که چرا قارچ‌ها می‌توانند حاوی ویتامین "D" فراوانی باشند. به طورمتوسط، سه یا چهارعدد قارچ دکمه‌ای 10 میکروگرم از ویتامین"D" بدن را فراهم می‌کند.
  

سه یا چهارعدد قارچ به طور متوسط نیازهای روزانه بدن به ویتامین "D" را تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، ویتامین "D" در سلامت استخوان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، اما بسیاری از مردم به خصوص در فصل زمستان از پوکی استخوان در اثر کمبود ویتامین "D" رنج می‌برند.

 



پروفسور ریکا میسون رئیس بخش فیزیولوژی در دانشکده سیدنی اظهار کرد: دانشمندان هنوز به طور کامل قادر به درک این موضوع نیستند که چرا قارچ‌ها می‌توانند حاوی ویتامین "D" فراوانی باشند. به طورمتوسط، سه یا چهارعدد قارچ دکمه‌ای 10 میکروگرم از ویتامین"D" بدن را فراهم می‌کند.

متخصصان تغذیه گلن کارول اظهار کردند: قارچی که در معرض نور آفتاب است یک منبع غنی از ویتامین D است.

دکتر میسون اظهار کرد: اگر قارچ‌های دکمه‌ای که دو ساعت بدون پوشش در یک بشقاب در معرض نور آفتاب ظهر تابستان قرار گیرند ویتامین D موجود در آنها افزایش می‌یابد و این درحالی است که در فصل زمستان این مدت زمان باید کمی طولانی‌تر باشد.

 

پوست‌تان گرسنه است؟
 
یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد بالای 20 سال از پزشکان خود می‌پرسند این است که برای جوان نگه داشتن و سفتی پوست از چه محصولات و کرم هایی باید استفاده کنند.
 
 یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد بالای 20 سال از پزشکان خود می‌پرسند این است که برای جوان نگه داشتن و سفتی پوست از چه محصولات و کرم هایی باید استفاده کنند. حقیقت این است که کرم‌های ضد چروک در جوان ماندن پوست نقش مهمی دارند اما به خودی خود کافی نیستند. چرا؟ زیرا با بالارفتن سن و ورود به 30 سالگی، کلاژن (ماده‌ای که پوست را سفت و محکم نگه می‌دارد) و بافت ارتجاعی پوست (بافتی که پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند) به تدریج از بین می‌روند و در نتیجه پوست نازک و چروک می‌شود. برای جلوگیری از این روند و ترمیم پوست باید از یکسری نکات در رژیم غذایی پیروی کرد که در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.
 
 
با چه غذاهایی جوان و زیبا می‌مانید؟
 
مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی در شادابی و طراوت پوست، رشد مو و ناخن و جلوگیری از پیری زودرس و افتادگی پوست دارند. برای مثال در بیماری آکنه مصرف کافی میوه و سبزیجات از هر نوع می‌تواند در درمان و حتی بهبود ضایعات آکنه موثر باشد. در کل کسانی که مصرف میوه و سبزیجات‌شان بیشتر است کمتر جوش می‌زنند.
 
 علاوه براین، کسانی که تغذیه خوبی دارند در دراز مدت قوام و شادابی پوست شان بیشتر خواهد بود. برای این منظور و بهبود ديگر مشکلات پوستی تغذیه باید شامل پروتئین و میوه و سبزیجات کافی باشد. از طرف دیگر کسانی که رژیم‌های سفت و سخت می‌گیرند و وزن شان را خیلی پایین می‌آورند از آنجایی که بدن‌شان دچار کمبود عناصر ظریف و میکرومکمل‌ها می‌شود افتادگی پوست بیشتری پیدا می‌کنند و تا موقعی که رژیم درستی نگیرند پوست‌شان به حالت عادی بر نمی گردد. 
 
تفاوت بین میوه‌ها و سبزیجات چیست؟
 
تمامی میوه‌ها از جمله آناناس، سیب، هلو، پرتقال و ... می‌توانند بر سلامت پوست تاثیرگذار باشند و نمی‌توان تفاوت زیادی بین انواع میوه‌ها و سبزیجات قائل شد. برای مثال ویتامین C در شادابی پوست بسیار موثر است و در خیلی از داروها به کار می‌رود. 
 
میوه‌های زیادی از جمله پرتقال حاوی مقادیر بالایی از این ویتامین هستند و شما می‌توانید به راحتی با مصرف آنها شادابی پوست خود را افزایش دهید. سبزیجات نیز هر یک به دلیل فیبر، ویتامین‌های مختلف و مشخصه‌های خاصی که دارند در سلامت پوست موثرند. 
 
خونرسانی به پوست را چگونه تقویت کنیم؟
 
مصرف کافی غلات و حبوبات در استحکام بخشی، قوام و شادابی پوست نقش مهمی دارد و خونرسانی به پوست را بهبود می‌بخشد. از طرفی یکی از مشکلات همیشگی افراد مصرف کم مایعات از جمله آب، آب میوه، چای، چای سبز و ... است. پوست این افراد به طور حتم طراوت لازم را ندارد و چروک‌های سطحی شان مشخص تر و خشکی پوست شان بیشتر است. هرچه پوست بیشتر تحت تاثیر روند اکسیده شدن قرار بگیرد پیری زودرس سلول و چروک‌خوردگی نیز بیشتر می‌شود، درحالی که می‌توان با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان از جمله میوه‌ها، سبزیجات و چای سبز از این روند جلوگیری كرد. امروزه حتی داروهای خوراکی مختلفی برای این منظور طراحی شده که اثر آنتی‌اکسیدانی دارند و می‌توانند این پروسه را به عقب بیندازند.
 
کدام ویتامین‌ها در پیشگیری از پیری پوست نقش حیاتی دارند؟
 
کمیت و کیفیت خوراک هردو روی سلامتی تمام اندام‌ها از جمله پوست تاثیرگذارند. از نظر کمی، کسانی که به اندازه کافی پروتئین و انرژی دریافت نمی کنند و مبتلا به لاغری مفرط یا بی‌اشتهایی عصبی هستند بیشتر دچار شاخی شدن سلول‌های پوست و در نهایت مرگ این سلول‌ها و درماتیت‌های شدید پوستی می‌شوند. از طرف دیگر کمبود خیلی از ویتامین‌ها مثل ویتامین‌های گروه B می‌تواند به شدت روی سلامت پوست و مو اثر داشته باشد. برای مثال برخی درماتیت‌های شدید ناشی از کمبود نیاسین یا ویتامین B2 و B1 است. در ویتامین‌های گروه B بیشترین ویتامینی که با سلامت پوست و مو ارتباط دارد بیوتین است، طوری که کمبود شدید بیوتین می‌تواند منجر به آلوپسیا یا کچلی شود. در ویتامین‌های محلول در چربی هم بیشتر از همه ویتامین‌های A، D و E در سلامت پوست و مو نقش دارند. کمبود ویتامین A با ضایعات شدید و عفونت‌های پوستی در ارتباط است. ویتامین E نیز به عنوان مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان تغذیه ای در سلامت کلی بافت مخاطی و پوست شناخته شده است. بسیاری از پمادهای موضعی نیز با ویتامین‌های محلول در چربی غنی می‌شوند زیرا این ویتامین‌ها به میزان زیادی می‌توانند از طریق پوست جذب شوند. بعد از ویتامین E مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان خوراکی ویتامین C است. از آنجایی که خیلی از آسیب‌های پوستی به دلیل رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو ایجاد می‌شوند دریافت کافی ویتامین C به طور قابل توجهی از این آسیب‌ها پیشگیری  می‌کند. 
 
 
رابطه تغذیه با جوش زدن چیست؟
 
سبب شناسی و دلایل جوش زدن خیلی متنوع است. از چاقی و اضافه وزن گرفته تا تغییرات هورمونی، سن و مسائل تغذیه ای و محیطی همگی می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند. بنابراین تغذیه نقش اولیه را در این موضوع ندارد. برای مثال اگر فرد تحت تاثیر مسائل هورمونی باشد و از نظر آب و هوا در محیط نامناسبی قرار گرفته باشد و همزمان از خوراکی‌های نامناسب استفاده کند احتمال جوش زدن پوستش بیشتر خواهد شد. بعضی خوراکی‌ها از نظر فیزیولوژی ترشح هورمون انسولین و هورمون‌های تیروئیدی را بیش از حد تحریک می‌کنند که در طب سنتی با عنوان خوراکی‌های گرم از آنها نام برده می‌شود. این خوراکی‌ها می‌توانند در افراد مستعد، زمینه ساز جوش‌های شدید تر و بیشتر شوند. مصرف بیش از اندازه کالری و غذاهای پرچرب و پر پروتئینی و کمبود مصرف میوه و سبزیجات هم می‌توانند زمینهساز جوش باشند. درواقع میوه‌ها و سبزیجات و صیفی‌جات بیشترین نقش پیشگیری‌کننده در جوش صورت را دارند. البته منظور میوه‌ها و سبزیجات تازه و سالم و دست اول است نه به صورت آب میوه، میوه‌های خشک و کمپوت زیرا تراکم کالری اینها بالاتر است و می‌توانند توازن کالری را به هم بریزند و خود از این طریق زمینه‌ساز جوش شوند. 
 
گیلاس، آلبالو،توت و انگور قرمز بی‌نظیرند!
 
مهم ترین نکته برای جلوگیری از آسیب‌های موضعی پوست مصرف خوراکی‌هایی است که منبع خوب آنتی‌اکسیدان باشند. البته بعضی خوراکی‌ها مثل چای سبز و حتی شکلات تازه نیز ترکیبات آنتی‌اکسیدانی دارند. الان در فصل تابستان گیلاس، آلبالو، انواع توت‌ها و انگور قرمز غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان به شمار می‌روند، طوری که معادل‌شان در طبیعت اصلا وجود ندارد. درمورد چای و قهوه نیز اگرچه دارای آنتی اکسیدان هستند اما باید د ر مصرف شان اعتدال را رعایت كرد چراکه مصرف زیاد آنها می‌تواند سم باشد. درکل کسی که روزانه چای می‌خورد اگر چایش را با چای سبز که در واحد وزنی مقدار آنتی اکسیدان بیشتری دارد، جایگزین کند تصمیم بسیار خوبی گرفته است.
 
 
اسموتی‌های آسان و بی نظیر برای پوست و موی شما
 
یک راه خوشمزه برای تامین پروتئین و سبزیجات مورد نیاز بدن، درست کردن اسموتی‌های خوشمزه است. در اینجا به 2 نمونه از این اسموتی‌های بهشتی اشاره می‌کنیم. کافی است تمامی مواد را به همراه یخ در مخلوط کن ریخته و با یکدیگر مخلوط كنيد. بهترین زمان برای مصرف این اسموتی‌ها نیم ساعت قبل از خوردن صبحانه است. شما می‌توانید با انواع میوه‌ها و سبزیجات مورد علاقه تان به همراه ماست، شیر، دارچین، خاکشی، پودر کاکائو، لیمو و ... اسموتی مخصوص خودتان را درست کنید.
 
خنک کننده پروتئینی + آنتی اکسیدان
 
 آب نارگیل (رطوبت رسانی سلول‌های پوست)/300 میلی لیتر
 شاتوت (آنتی اکسیدان مورد نیاز برای شفافیت و محافظت از پوست) / 1/2 پیمانه
 پودر کاکائو (آنتی اکسیدان)/ 2 قاشق چایخوری
 پودر پروتئین شاهدانه (کلاژن ساز)/ 1/2 و یک ‌قاشق سوپخوری
 
لذت عصرانه
 
 خیار کوچک / یک عدد
 گلابی / یک عدد
 سیب / یک عدد
 جعفری خرد شده / یک مشت
 لیموترش / یک عدد (پوست گرفته و بدون هسته)
 آب / 2 پیمانه
 
منبع: مجله زندگی ایده آل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:30 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 975
بازدید کل : 28441
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )