دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان و فروشگاه آنلاین مای‌لاوان مکانی مناسب برای خرید لپ‌تاپ و دیگر محصولات الکترونیکی

نویسنده: شنبه, 10 اسفند 1392 ساعت 18:05 نظر (27)
لاوان لاوان
 

اگر به فکر خرید نوت بوک یا تبلت و یا محصولات الکترونیکی و آی تی هستید حتما با سوالات و مشکلات زیر مواجه شده‌اید: از کجا بخرم؟ گارانتی کدام شرکت بهتر است؟ آنلاین بخرم یا آفلاین؟ فروشگاه‌های لاوان همه چیز را برای یک خرید آسان و مطمئن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای یک خرید راحت و مطمئن ما لاوان را به شما معرفی می کنیم. لاوان مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای آی‌تی است که در حال حاضر با 70 فروشگاه فیزیکی در سراسر کشور به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای لوازم کامپیوتر و الکترونیک در کشور محسوب می‌شود.

این فروشگاه‌ها که با پشتوانه‌ی شرکت مروارید لاوان نظارت و مدیریت می‌گردد، علاوه بر فروشگاه‌های فیزیکی متعدد در سراسر کشور دارای فروشگاه اینترنتی غنی است که با متددهای روز دنیا طراحی و توسعه داده می‌شود.

در فروشگاه های لاوان، کلیه تجهیزات تکنولوژیک، لوازم جانبی و مواد مصرفی مربوطه، شامل محصولات رایانه‌ای (Computer)، ارتباطی (Communication) و تجهیزات الکترونیک مصرفی (Consumer electronics) به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

محصولات سایت مای ‌لاوان www.mylavan.com تماما از شرکت‌های معتبر و طرف قرارداد شرکت لاوان تامین شده و دارای گارانتی و پشتیبانی رسمی هستند. همچنین علاوه بر گارانتی اصلی محصولات سرویس‌های ویژه‌ای برای مشتریان سایت مای لاوان در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به گارانتی رضایت لاوان و گارانتی قیمت لاوان اشاره کرد.

mylavan

گارانتی رضایت (در برگیرنده حقوق مشتری در تمام مراحل؛ قبل از خرید، هنگام خرید و بالطبع پس از آن) خدمات پشتیبانی و مشاوره ای است که سایت مای لاوان و مجموعه‌ی لاوان قبل و بعد از خرید به مشتری ارائه می دهد، که خود تضمین کننده‌ی خرید شما از یک مرکز فروش معتبر است. گارانتی رضایت خدماتی فراتر از گارانتی اصلی محصولات است. یعنی شما می توانید قبل از خرید با کارشناسانی که محصولات را دیده و با کارکرد آن ها آشنائی کامل دارند ، تماس گرفته و سوالات و مشخصات دقیق محصول مورد نظر را جویا شده و با اطلاعات کامل اقدام به خرید نمائید. همچنین محصول خریداری شده از سایت مای‌لاوان و مجموعه لاوان، علاوه بر گارانتی اصلی محصول، دارای پشتیبانی گروه لاوان نیز هستند، که خریدار می‌تواند در صورت بروز مشکل و سوال در مورد محصول خریداری شده، با لاوان تماس گرفته و جهت بر طرف نمودن مشکل خود با کارشناسان لاوان مشاوره نماید. خدمات پشتیبانی لاوان ساده ترین راه را برای هر چه سریع تر بر طرف شدن مشکلات در اختیاران خریداران ارائه می‌دهد.

گارانتی قیمت، سرویس جذاب دیگر فروشگاه‌های لاوان است. دارندگان لاوان کارت (اعضای سایت مای لاوان) بعد از خرید محصول می‌توانند قیمت آن را با قیمت مراکز فروش سراسر کشور مقایسه نموده و در صورتی که در سایر مراکز خرید معتبر آن کالا با همان مشخصات و گارانتی تامین کننده با قیمتی نازل‌تر عرضه شود کاربر می‌تواند با تکمیل فرم مربوط به گارانتی قیمت، خواهان اصلاح قیمت محصول مربوطه یا استرداد مابه التفاوت قیمت آن شود.

تمامی اطلاعات و مشخصات محصولات در سایت مای لاوان با تائید و نظارت تامین کننده‌ی معتبر ارایه می‌شوند و چنانچه اطلاعات محصول در سایت یا محصول خریداری شده تناقضی داشته باشد محصول قابل استرداد خواهد بود.

علاوه بر اطلاعات در صفحه‌ی محصولات، عکس‌ها و اینفوگرافی‌هایی در سایت وجود دارد که به کاربر برای تصمیم‌گیری و انتخاب محصول مورد نظر خود کمک می‌کند.

مجموعه‌ی لاوان و سایت مای لاوان با شعار احترام، قیمت، خدمات و کیفیت از سال 86 شروع به کار نموده و توانسته تحولی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آی‌تی و خرده‌فروشی و همچنین فروشگاه‌های آنلاین بر پایه‌ی فروشگاه‌های فیزیکی به وجود آورد.

در حال حاضر مای لاوان تنها فروشگاه اینترنتی است که پشتوانه‌ی قدرتمندی از فروشگاه‌های زنجیره ای و فیزیکی را برای ارائه‌ی سرویس مشاوره و پشتیبانی بهتر و خدمات پس از فروش مناسب دارا است.

در فروشگاه اینترنتی و آنلاین مای لاوان محصولات برگزیده‌ی آی تی و الکترونیک و اداری اعم از نوت‌بوک و تبلت و لوازم کامپیوتر، هارد اکسترنال، فلش و پرینتر و اسکنر و محصولات دیگر در طیفی گسترده به فروش می رسند.

همچنین کاربران و مشتریان می‌توانند با ثبت نام در سایت و عضویت در خبرنامه لاوان از تخفیف‌ها، طرح‌ها و قرعه‌کشی‌های مجموعه‌ی لاوان اطلاع حاصل نمایند.

در حال حاضر سایت مای‌لاوان تنها فروشگاه اینترنتی درکشور است که با پشتوانه گروه شرکت‌های فراسو با بیش از 70 فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور در قالب مدیریت و نظارت مركزی شرکت عرضه و پشتيباني مروارید لاوان و قوانين و ضوابطی كه آن شركت تدوين كرده است مشغول به فعالیت است.

از دیگر برتری‌های فروشگاه اینترنتی مای لاوان نسبت به فروشگاه های دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گستردگی جغرافیایی در فروشگاه‌های سراسر کشور
  • محصولات قابل عرضه یکسان در فروشگاه‌های فیزیکی و فروشگاه آنلاین
  • شرایط فروش یکسان در کل مجموعه
  • قیمت یکسان در تمام زنجیره فروش
  • موجودی کالا قابل استعلام است
  • صدور فاکتور مكانيزه فروش لاوان از طریق بارکد کالاها
  • تعيين قیمت يكسان محصولات توسط دفتر مرکزی بدون دخالت فروشگاه

شما می توانید با عضویت در خبرنامه لاوان و سایت مای‌لاوان با مراجعه به سایت و فروشگاه‌های این شرکت به جمع هواداران لاوان بپیوندید و با دریافت لاوان کارت که با هدف ارتقا سرویس‌دهی و حمایت از خریداران و مشتریان فروشگاه های لاوان در سراسر کشور به اجرا در آمده است از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • گارانتی رضایت و کیفیت
  • تخفیفات دوره ای
  • اطلاع رسانی محصولات جدیددر قالب خبرنامه های هفتگی
  • خدمات سلام لاوان
  • دعوت جهت بازدید از نمایشگاه‌ها
  • شرکت در جشن‌ها و سمینارها
  • شرکت در قرعه‌کشی جشنواره‌های لاوان به تناسب خريد
  • فروشگاه اینترنتی و آنلاین مای لاوان

www.MyLavan.com

[ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:56 ] [ سعید صانعی ]
گامی بزرگ به سوی انرژی نامتناهی برداشته شد
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۱
یکی از بزرگترین مشکلات بشریت در عصر حاضر تامین انرژی مورد نیاز خود است. مشکلی که بیشتر سرمایه گذاری‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری بر روی آن انجام گرفته است تا شاید بتوان راهی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون بشر به انرژی یافت. همجوشی هسته‌ای یکی از روش‌هایی است که اگرچه تاکنون موفقیت زیادی را کسب نکرده ولی در صورت موفقیت احتمالی، پایانی خواهد بود بر مشکلات بشریت، می‌توان تصور کرد زمانی را که از فقیرترین کشورها تا ثروتمند ترین کشورها مشکلی در تامین انرژی مورد نیاز خود نداشته باشند. در ادامه با ما باشید تا از راز این گروه را در موفقیت تولید انرژی از هم جوشی هسته‌ای را آگاه شوید.
مرجع : zoomit.ir
عرش نیوز:

گروهی از دانشمندان در آزمایشگاه ملی LLNL در کالیفرنیا گامی دیگر در استفاده از انرژی همجوشی هسته‌ای با استفاده از روش‌های توسعه داده شده برای ساخت بمب‌های هیدروژنی بر داشته اند. این خبر که نخستین بار در شماره‌ی 12 (فوریه) مجله‌ی Nature به چاپ رسیده است بیان می‌کند که این پژوهشگران با استفاده از یکی از قدرتمندترین لیزرهای جهان توانسته‌اند واکنش‌های همجوشی هسته‌ای را به صورت کنترل شده‌ای ایجاد کرده و از سوخت قرار گرفته در آن انرژی به دست بیاورند.

دسترسی به انرژی همجوشی هسته‌ای به صورت کنترل شده برای دانشمندان شبیه به قله موفقیت است. از زمان اولین همجوشی هسته‌ای ایجاد شده به دست بشر که در سال 1951 برای ساخت سلاح و در آزمایشی موسوم به boosted fission weapon انجام گرفت، دانشمندان و مهندسان بی وقفه در پی راه حلی برای استفاده از این انرژی نامتناهی برای امور صلح آمیز بودند.

داستان همجوشی نمونه‌ای عالی از تلاش بشر و ناموفق بودن او در به کنترل گرفتن یکی از قدرتمند ترین نیروهای طبیعت است. هنگامی که کار بر روی این راکتورهای شروع شد پیش‌بینی می‌شد که در 25 سال آینده بتوان به یک راکتور واقعی دست پیدا کرد. امروز 25 سال از آن زمان می‌گذرد ولی هنوز موفقیت چشمگیری در این خصوص دیده نشده است. فرایند همجوشی با وجود فرایند بسیار ساده‌ای که –حداقل در نظریه- دارد، بسیار سخت کنترل می‌شود به طوری که می‌توان گفت انجام آن خارج از قلب یک ستاره به نوعی دشوار ترین کاری است که تا کنون مهندسان در پی آن بوده اند. نکته در این جاست که در ابتدا می‌بایست سوخت را به نقطه‌ی شروع رساند تا پس از آن واکنش همجوشی آغاز شود و با تولید انرژی به خودکفایی برسد.

واکنش همجوشی در حقیقت شبیه سازی است از واکنشی که هم اکنون در خورشید و سایر ستاره‌های فعال در حال اتفاق افتادن است، در این واکنش به زبان ساده اتم‌های هیدروژن موجود در خورشید به دلیل وزن بسیار بالایی که در خورشید پیدا می‌کنند با فشرده شدن به یکدیگر و انجام همجوشی به هلیم تبدیل می‌شوند. در نتیجه‌ی این واکنش انرژی فوق العاده زیادی آزاد می‌شود که این ناشی از آزاد شدن انرژی جاذبه هسته‌ای در اتم‌های هیدروژن است. بمب‌های هیدروژنی نیز از چنین سازوکاری برای تولید انرژی مخرب خود استفاده می‌کنند با این ویژگی بسیار مهم که تمام این انرژی در چند میلیونیم ثانیه آزاد می‌شود.

راکتور‌های هم جوشی برای ایجاد فشردگی و شکل گیری شرایط دما و فشار بالا از پلاسمای یونیزه شده‌ی ایزوتوپ‌های هیدروژن همچون تریتیم یا دوتریم استفاده می‌کنند که به کمک یک میدان مغناطیسی یا لیزر واکنش آغاز می‌شود. جای تعجبی ندارد که شروع چنین واکنشی نیاز به انرژی بسیار بالایی دارد تا دمای بسیار بالا و پلاسما را تامین کند.

fusion-breakthrough-1

موفقیت تیم NIF در شروع واکنش نیست بلکه در روش آن نهفته است روشی که این تیم به آن تقویت سوخت می‌گویند. در این روش با استفاده از آرایه‌ای متشکل از 192 باریکه‌ی لیزر پرقدرت که بر روی تکه‌ای کروی از جنس پلاستیک، که حاوی مخلوطی از دوتریم و تریتیم است، متمرکز شده اند دانشمندان موفق شده اند تا قطره‌ای از سوخت منجمد شده را با اعمال 19 مگاژول انرژی نوری در کسری از ثانیه به دمای خورشید برسانند. نتیجه‌ی این عمل این بود که در نهایت انرژی که از سیستم خارج شد بیشتر از انرژی مصرفی برای شروع واکنش بوده است، موردی که تابه حال در هیچ آزمایشگاه دیگری (البته به غیر از خورشید! و بمب‌های هیدروژنی ) به آن نرسیده بودند. موفقیت دیگر دستیابی به انرژی 10 برابر بیشتر از موارد دیگری است که واکنش همجوشی انجام شده بود. کلید این ماجرا نیز استفاده از روشی به نام boot-strapping یا راه اندازی مهارشده، بوده است

راه اندازی مهار شده اسم با معنایی است. در ادامه به توضیح این مورد می‌پردازم، در واکنش‌های هسته‌ای همجوشی همواره مقداری از انرژی سیستم به وسیله‌ی ذرات آلفا (ذرات هلیم بدون الکترون) که البته بسیار هم پرانرژی هستند به خارج از سیستم انتقال پیدا می‌کرد که این موجب کاهش انرژی کل موجود در سیستم و نیاز مجدد به ورود انرژی از خارج می‌شد که البته این خود معادله‌ی انرژی را به نفع مصرف هدایت می‌کرد. در روش راه اندازه مهار شده با استفاده از مخلوط اتم‌های دوتریم و تریتیم این ذرات آلفا مهار می‌شدند که این موجب افزایش دما‌ی پلاسما و افزایش نهایی واکنش می‌شد.

به گفته‌ی این پژوهشگران نکته‌ی کلیدی در اجرای روش راه اندازی مهار شده سالم نگه داشتن پوسته‌ی پلاستیکی حامل سوخت بود تا از فروپاشی آن در طی مرحله‌ی فشرده شدن توسط پالس لیزر جلوگیری می‌شد. به اعتقاد این تیم علت عدم موفقیت سایرین در اجرای موفقیت آمیز همجوشی فروپاشی این پوسته بود که منجر به توقف واکنش می‌شد که در اینجا این مشکل با کنترل و تغییر لیزر مورد استفاده بر طرف شد.

نکته جالب در این باره، آنکه این گروه با افزایش شدت واکنش شاهد خود گرم کنی بیشتر ذرات آلفا با استفاده از روش راه اندازی کنترل شده بوده اند. البته هدف اصلی این گروه دستیابی به انرژی نبوده و در اصل آن‌ها می‌خواستند بر روی شبیه سازی نحوه‌ی انفجار‌های هسته‌ای کار کنند. برنامه‌ای که در ایالات متحده برای تضمین امنیت سلاح‌های اتمی پیگیری می‌شد.

دانشمندان امیدوارند که فرایند راه اندازی مهارشده بتواند در راکتورهای تجاری آینده کاربرد پیدا کند و بتوان هر چه زودتر به انرژی هم جوشی هسته‌ای دست یافت. هم اکنون آزمایش‌های انجام شده به صورت خالص تنها یک درصد بازدهی دارند و هنوز نیاز به محاسبات فیزیکی و آزمایش‌های بسیار بیشتری برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هم جوشی است.

نتایج این تیم در نشریه‌ی علمی Nature به چاپ رسیده است.

کد مطلب: 224771
 
 
 
مقابله با شکارچیان با سلاح جدید ریاضیات!
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
محققان استرالیایی با توسعه یک مدل ریاضی، روش کم‌هزینه‌ای را برای نجات گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از چنگال شکارچیان غیر مجاز ابداع کرده‌اند.
مرجع : isna.ir
عرش نیوز:
تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند در مرکز آفریقا نشان می‌دهد، محیط‌بانان اغلب در حال گشت‌زنی در مناطق نزدیک به پایگاه‌ها هستند و حضور آنها تأ‌ثیری در توقف شکارچیان غیرمجاز در مناطق دورتر ایفا نمی‌کند.

 

محققان برای فریب دادن شکارچیان در پارک ملی ویرونگا در شرق کنگو مدل ریاضی جدیدی را طراحی کردند؛ این منطقه یکی از زیستگا‌ه‌های مهم جهان متشکل از 13 منطقه حفاظت شده به مساحت 13 هزار و 800 کیلومتر مربع محسوب می‌شود.

 

با بررسی الگوهای حمله شکارچیان و گشت‌زنی محیط‌بانان، یک مدل ریاضی طراحی شد که می‌تواند به حفظ گونه‌های نادر و در معرض خطر گیاهی و جانوری کمک کند.

 

به گفته «ریچارد فولر» از محققان دانشگاه کوئینزلند، این مدل یک دیدگاه کلی از مناطق مورد هدف شکارچیان و وضعیت پراکندگی محیط‌بانان ارائه می‌کند که به توزیع بهتر نیروها و کنترل بهتر مناطق حساس کمک خواهد کرد.

 

با استفاده از این مدل ریاضی علاوه بر ارتقاء سطح محافظت از محیط زیست، هزینه‌های جاری نیز تا 63 درصد کاهش پیدا می‌کنند.

کد مطلب: 224940
 
 
 
[ سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, ] [ 17:52 ] [ سعید صانعی ]

تلویزیون خمیده ال‌جی رسما وارد ایران شد‍

lg-4

شب گذشته و در طی مراسمی که با حضور اصحاب رسانه، مسئولین شرکت ال‌جی و گلدیران در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، تلویزیون خمیده ال‌جی رسما وارد بازار کشور شد. در ابتدای این مراسم که تلاش بسیار زیادی در دکوراسیون خاص و ارایه یک معرفی منحصر به فرد توسط تیمی مجهز از ایران و کره انجام شده بود، کریس جانگ، مدیر عامل ال‌جی در ایران بر روی صحنه آمد و گفت: «برای من باعث خرسندی است که در میان شما عزیزان حضور دارم و از صمیم قلب حضورتان را در همایش عرضه رسمی تلویزیون OLED منحنی ال‌جی خیر مقدم می‌گویم. اولین تلویزیون OLED منحنی دنیا تلویزیونی بسیار پیشرفته با امکان نمایش عالی تصاویر است که نشان از عصر جدیدی در تلویزیون‌ها دارد و در نهایت محصول تحول فناورانه از نمایشگرهای صفحه‌تخت به منحنی است. طراحی چشمگیر این تلویزیون توانایی شرکت ال‌جی برای یافتن راهکارهای متمایز با بهترین طراحی را در زمره محصولات تصویری جهان نشان می‌دهد.»

lg-10

وی در ادامه افزود: «من با افتخار اعلام می‌کنم که بار دیگر ال‌جی نقش خود را به عنوان پیشگام در صنعت محصولات صوتی و تصویری اثبات می‌کند و بازار ایران را با همکاری شرکت گلدیران با فناوری‌های مبتکرانه و نشان دادن فواید باورنکردنی تلویزیون‌های OLED منحنی به مشتریان، در دست خود می‌گیرد.» کریس جانگ در پایان صحبت‌های خود از اصحاب رسانه برای شرکت در این همایش قدردانی کرد.

در ادامه همایش، حسین تنهایی، قائم مقام شرکت گلدیران، ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت شرکت در مراسم رونمایی از اولین تلویزیون OLED منحنی ال‌جی در ایران، مراسم امروز را گامی بزرگ در جهت آشنایی ارباب جراید با جدیدترین فناوری ارائه‌شده در جهان در ارتباط با سیستم‌های صوتی و تصویری دانست.

lg-9

وی در ادامه گفت: «شرکت گلدیران همواره پیشرو در عرضۀ جدیدترین و خلاقانه‌ترین محصولات صوتی و تصویری و خانگی در ایران بوده است و افتخار دارد همگام با سایر نقاط جهان اولین تلویزیون OLED منحنی ال جی را به خریداران سختگیر ایرانی ارائه دهد. گلدیران همواره از شعار “ایرانی لایق بهترین هاست” پیروی کرده است.»

پس از آن نوبت به سامان کاویان رسید تا سیر تکاملی تلویزیون‌ها در دنیا را شرح دهد. وی ضمن بیان تاریخچه‌ای دقیق برای تلویزیون‌ها، تولید این نسل را یک اتفاق بسیار بزرگ قلمداد کرد.

lg-7

سپس نوبت به رونمایی از این تلویزیون خمیده رسید تا با جلوه‌هایی خاص و زیبا از آن رونمایی شود.

lg-6

پس از این معرفی پر شور و حال، آقای پارک، مدیر محصولات صوتی و تصویری ال‌جی در ایران به ایراد سخنانی به زبان فارسی پرداخت و ورود این دستگاه را یک انقلاب در صنعت تلویزیون دانست و ال‌جی را نخستین شرکتی دانست که این تلویزیون را به بازار کشورمان عرضه کرده است.

lg-5

بعد از آن شروین فلاح دوست، معاون ارشد بازاریابی محصولات صوتی و تصویری ال‌جی بر روی صحنه آمد تا توضیحات دقیقی درباره تلویزیون خمیده و خاص ال‌جی ارایه کند.

lg-3

در پایان هم بخش پرسش و پاسخ با حضور مسئولین ال‌جی موبایل و گلدیران برگزار شد که پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

lg-2

لازم به ذکر است که این تلویزیون در مرحله نخست تنها در حدود ۱۰۰ عدد وارد کشور شده و قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان برای مدل ۵۵ اینچی آن خواهد داشت.

[ چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:, ] [ 18:42 ] [ سعید صانعی ]

ه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۸

محققان انگلیسی روش جدیدی را برای تبدیل ادرار به انرژی الکتریسیته توسعه داده‌اند که می‌تواند برای تأمین انرژی ربات‌ها در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
این روبات از ادرار انسان نیرو می‌گیرد!
عرش نیوز:

محققان انگلیسی روش جدیدی را برای تبدیل ادرار به انرژی الکتریسیته توسعه داده‌اند که می‌تواند برای تأمین انرژی ربات‌ها در آینده مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از کاربردهای جدید قلب‌های مصنوعی شامل استفاده از یک نوع مایع دیگر بدن به جای خون است؛ این دستگاه با تکرار عمل انقباض مشابه قلب انسان، اقدام به پمپاژ ادرار به داخل سلول های سوخت میکروبی می کند.

«پیتر والترز» طراح صنعتی و از محققان دانشگاه وست انگلند تأکید می کند: در آینده می‌توان از ربات‌ها برای سنجش از راه دور و نظارت بر وضعیت آلودگی شهرها استفاده کرد و این ربات ها می توانند انرژی مورد نیاز خود را از توالت های عمومی تأمین کرده و ادرار را به برق تبدیل کنند.

«والترز» به همراه تیم تحقیقاتی دانشگاه بریستول طی یک دهه گذشته چهار ژنراتور موسوم به EcoBots ساختند؛ در مدل های قبلی ربات، انرژی مورد نیاز از طریق مواد فاسد، پرندگان مرده، فاضلاب و لجن تأمین می شد.

سلول سوخت میکروبی هر ربات شامل یک میکروارگانیسم زنده مانند نمونه های موجود در روده انسان بود؛ میکروب‌ها اقدام به هضم فضولات (یا ادرار) کرده و الکترون تولید می کردند که می‌تواند برای تولید جریان الکتریسیته، ذخیره‌سازی شوند.

در تحقیقات قبلی، سلول‌های سوخت میکروبی با قابلیت استفاده از ادرار برای شارژ تلفن همراه مورد آزمایش قرار گرفتند.

در مطالعه اخیر، محققان دستگاهی ساخته شده از عضلات مصنوعی را توسعه دادند که ادرار را به ایستگاه تأمین قدرت میکروبی ربات منتقل می کند.

این پمپ از مواد هوشمندی به نام آلیاژهای حافظه دار (shape memory alloys) ساخته شده است که شکل خود را پس از تغییر شکل به خاطر می سپارد.

گرم کردن عضلات مصنوعی با جریان الکتریکی باعث فشرده شدن مرکز نرم پمپ و راندن ادرار بسمت خروجی که آن را به سمت سلول های سوخت ربات هدایت می کند، می‌شود؛ با قطع گرما، عضلات به شکل قبلی بازگشته و مایع بیشتری وارد پمپ می‌شود.

استفاده از 24 عدد از این سلول‌های خورشیدی در کنار یکدیگر می‌تواند برق مورد نیاز برای شارژ خازن برای انقباضات پمپ قلب مصنوعی را تأمین کند.

نتایج این دستاورد در مجله Bioinspiration and Biomimetics منتشر شده است.

کد مطلب: 155412
 
[ سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:, ] [ 23:18 ] [ سعید صانعی ]

ماوسی‌که‌تبدیل به‌خودکار می‌شود/عکس

ماوس وسیله ای پرکار در دنیای رایانه است و در صورتی که نباشد دیگر کار با رایانه بی معنا می شود زیرا هیچ وقت نمی توانید از تمام امکانات رایانه بدون ماوس استفاده کنید.

آفتاب: سیر تکامل ماوس ها از غلطکی به نوری و اپتیک رسید و این روزها ماوس های شناور نیز دیده می شود که البته قیمت های بسیار بالایی دارند اما در آینده ای نه چندان دور ماوس ها به خودکارهای الکتریکی هم تبدیل می شوند زیرا طرح های این دستگاه ها ارائه شده است.

"یون سون" که طراحی چینی است به تازکی ماوسی ابداع کرده است که می تواند تبدیل به قلم نوری شود. این ماوس ترکیبی از ماوس های شناور به همراه قلم های نوری برای تبلت و گوشی های هوشمند است که این روزها می توانید تهیه کنید.



این موس می تواند کارهای رایانه ای را بسیار ساده کند زیرا دیگر نیاز به تایپ کردن مطالب نیستید و تنها با نوشتن متون روی یک سطح الکتریکی به کمک این ماوس همه کلمات به صورت فایل های متنی در آمده و بعدا می توانید از آن ها استفاده کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این ماوس طرحی است که در چند هفته اخیر شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت یااپل را درگیر خود کرده است و ممکن است یکی از شرکت ها تصمیم به سرمایه گذاری روی آن کند. این باعث می شود تا خیلی زودتر از آنچه تصور می شود این ماوس به دست مردم برسد.



 
 
 
 
 
 
 
اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت تبلت ها براساس دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در جریان است. تبلت های اندرویدی انتخاب های معقولانه تری هستند و با هر بودجه ای می توان یکی از آنها را خرید.
 
برترین مجله اینترنتی ایران

روزنامه هفت صبح:
اگر از محصولات اپل صرف نظر کنیم، رقابت تبلت ها براساس دو سیستم عامل اندروید و ویندوز در جریان است. محصولات مبتنی بر ویندوز مشتری های کمتری دارد و قبل از اینکه سر و کله شان پیدا شود هم می شد حدس زد خیلی طرفدار ندارند. در مقابل تبلت های اندرویدی انتخاب های معقولانه تری هستند و با هر بودجه ای می توان یکی از آنها را خرید.

به عنوان مثال تبلت دیمو که با عنوان ایرانی به فروش می رسد در این گروه قرار دارد. این تبلت ها با قیمتی کمتر از 500 هزار تومان قابل تهیه هستندو اگر از تبلت در حد اجرای بازی پرندگان خشمگین و مطالعه فایل های PDF انتظار دارید، می توانند یک انتخاب موجه باشند

هفت نشانه تبلت های اندرویدی موفق

1- به اندازه صفحه نمایش دقت کنید

تبلت های اندرویدی دارای اندازه هایی بین 5 تا 11 اینچ هستند اما دو سایز 7 و 10 اینچ طرفداران بیشتری دارند. تبلت های هفت اینچی به علت اندازه کوچک، دارای قدرت حمل بالایی هستند و غالبا برای کار با اینترنت و اسناد متنی استفاده می شوند. این تبلت ها با توجه به مشخصات فنی خود توانایی بازی و پخش فیلم را هم دارند و اگر اندازه صفحه نمایش یک عامل محدودکننده نباشد تفاوتی بین آنها وسایر تبلت ها از نظر کارایی نیست.

گروه تبلت های 10 اینچی اندازه نمایشگر بزرگتری دارند و به همین دلیل جابجایی آنها با محدودیت های بیشتری مواجه است اما گسترش محدوده صفحه نمایش باعث شده تا کاربردهایی مانند فیلم، بازی و برخی کارهای گرافیکی روی آنها بهتر انجام شود.



2- مشخصات فنی مهم است


تبلت ها برای اجرای همزمان چند برنامه، محدودیت های بیشتری نسبت به رایانه ها دارند و توان گرافیکی آنها نیز هنوز ابتدایی و ساده است، در نتیجه در مقایسه با رایانه ها انتخاب مواردی مثل فرکانس، تعداد هسته های پردازشی، حافظه و فضای ذخیره سازی باید با توجه بیشتری انجام شود. با وجود اینکه مشخصات فنی کاملا با کاربرد دستگاه ارتباط دارد اما می توان توصیه هایی را که فارغ از نام ها و مدل ها، برای انتخاب بهتر مطرح کرد. پردازنده هایی که دارای دو یا چندهسته پردازشی هستندمی توانندکارایی بهترین حین اجرای برنامه ها داشته باشند، ضمن اینکه توان عملیاتی بالای یک گیگاهرتز نیز در سرعت دستگاه موثر است، پس می توان گفت برای اجرای اغلب برنامه های اندرویدی، یک پردازنده با دو هسته پردازشی و فرکانس یک گیگاهرتز یا مدل های قوی تر مناسب هستند. این موضوع به طور مستقیم روی قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

حافظه موقت یا رم در تبلت ها مشخص می کند چه تعداد برنامه و با چه سرعتی می توانند اجرا شوند. در اندروید برخی پردازش ها در زمینه سیستم عامل در حال اجرا هستند و برخی دیگر نیز به صورت آماده منتظر فرمان می مانند تا با سرعت بیشتری اجرا شوند. پس هر چقدر رم بالاتر باشد کارایی دستگاه نیز بهتر خواهد بود. سه سطح حافظه در تبلت رایج است که شامل ظرفیت های 512 مگابایت و یک گیگابایت می شود.

اغلب مدل های ارزان قیمت دارای 512 مگابایت ظرفیت هستند که قسمتی از آن برای سیستم عامل و قسمت دیگر برای نرم افزارهاست. این ظرفیت اگرچه برای گوشی های موبایل و کاربردهای ساده مانند مرور وب مناسب است اما محدودیت های بیشتری نسبت به سایر ظرفیت ها دارد.

حافظه های یک گیگابایتی برای اغلب نیزاهای کاربران مناسب هستند و از طرف طرف دیگر تاثیر آنها روی افزایش قیمت دستگاه زیاد نیست. حافظه های دو گیگابایتی نیز برای تبلت هایی توصیه می شوند که برنامه های سنگین مانند بازی ها را اجرا می کنند. توجه داشته باشید این توصیه ها کاملا عمومی است و می تواندبا توجه به نیاز افرادو کاربردی که تبلت برای آنها دارد متفاوت باشد.

هفت نشانه تبلت های اندرویدی موفق


3- ظرفیت ذخیره سازی بیشتر بهتر است

تمام تبلت ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنندو برخی از آنها صرفا حافظه داخلی در اختیار کاربر قرار می دهند. اگر تبلتی با ظرفیت پایین مثلا 8 گیگابایت انتخاب می کنید لازم است که تبلت از کارت های حافظه مانند میکرو SD نیز پشتیبانی کند در غیر اینصورت، در آینده با محدودیت های زیادی مواجه خواهید شد.



4- کیفیت نمایشگر چقدر تاثیرگذار است؟


موضوع اصلی در انتخاب نمایشگر وضوح آن است. در تبلت ها سه سایز مختلف برای صفحه نمایش بیشترین کاربرد را دارند. اندازه نخست که بیشتر در تبلت های ارزان قیمت استفاده می شود 480 در 800 نقطه است. این وضوح برای نمایش متن مناسب است اما برای محتوای گرافیکی مانند فیلم، عکس و بازی کیفیت پایینی دارد. وضوح متوسط که می توان به عنوان یک سطح قابل قبول برای نمایشگر تبلت ها مطرح کرد 600 در 1024 نقطه است. در این وضوح، کیفیت تصایور در سطح مطلوبی است و می توان تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کرد.

رده سوم از وضوح تصویر که در تلت های گرانقیمت دیده می شود 800 در 1280 نقطه است. در این اندازه تصاویر کیفیت بهتری دارند و جزئیات مانند رنگ و نور به نمایش تصویر کمک می کند. اگر بودجه محدودی دارید چاره ای جز انتخاب وضوح پایین نیست اما اگر می توانید این بودجه را ارتقا دهید تبلتی انتخاب کنید که حداقل دارای وضوح 600 در 1024 نقطه باشد.

یکی دیگر از مواردی که در مورد نمایشگرها می توان گفت نوع پنل آنها است.برخی نمایشگرها از نوع LCD ساده هستند و برخی دیگر از نور LED برای پس زمینه استفاده می کنند که علاوه بر افزایش کنتراست می توانددر افزایش عمر باتری نیز موثر باشد. پنل ها از فناوری های افزایش کیفیت تصویر مانند IPS نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال وجود IPS نسل دوم می تواند تاثیر زیادی در مشاهده تصاویر داشته باشد.



5- یک طراحی خوب چه مزایایی دارد؟


طراحی تبلت کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. عده ای معتقدند لبه ها و حاشیه های باریک، ظرافت بیشتری دارد و عده ای دیگر این موضوع را ناخوشایند می دانند زیرا باعث می شود تبلت در یک دستتعادل نداشته باشد. با این وجود هر چقدر دستگاه سبکتر و باریکتر باشد ظرافت بیشتری به عنوان یک همراه حرفه ای دارد.

هفت نشانه تبلت های اندرویدی موفق

در مورد سایر ویژگی ها می توان گفت نحوه و محل قرارگیری دکمه هات و پورت ها، وزن دستگاه، پوشش بدنه، ظرافت حاشیه ها از موضوعاتی هستندکه می توان هنگام خرید به آن توجه کرد. اغلب تبلت ها با بدنه مشکی رنگ تولید می شوند ولی برخی از مدل ها دارای رنگ های متفاوتی هستند. به عنوان مثال Nexus با پوشش بیرونی قهوه ای تیره، برخی ترنسفورمرها با رنگ بژ و چند مدل های سامسونگ به رنگ سفید هستند. اغلب برندهای معتبر، تنوع رنگ زیادی برای تبلت های خود در نظر نمی گیرند.



6- امکانات ارتباطاتی بیشتر، کارآیی بیشتر


تبلت ها بدون قابلیت های ارتباطی کاربردهای حرفه ای خود را از دست می دهند. ارتباط با شبکه در این محصولات از طریق وایرلس برقرار می شودو تقریبا تام مدل های موجود در بازار از وایرلس های سازگار پشتیبانی می کنند.

این شیوه سرعت و پوشش بیشتری نسبت به استانداردهای قبلی دارد. برخی از تبلت ها از سیم کارت پشتیبانی می کنندو می توانید دسترسی به اینترنت در حین حرکت را تجربه کنید.در غیر اینصورت استفاده از اینترنت فقط محدود به مکان هایی خواهد شد کهدارای پوشش وایرلس هستند.

اینترنت از طریق سیم کارت نیز به دو شیوه عرضه می شود؛ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از فناوری های نسل دوم پشتیبانی می کنندو اپراتور سوم نیز می تواند روی بستر 3G خدمات دهد.

برخلاف شبکه وایرلس که در تمام مدل ها دیده می شود، بلوتوث در تبلت ها گستردگی کمتری دارد و در آنها فراگیر نیست. یکی از راه حل هایی که برای حل دسترسی به اینترنت در تبلت های بدون سیم کارت وجود دارد استفاده از مودم هایی است که از طریق درگاه میکرو USB به تبلت متصل می شوند و می توانند اینترنت را دریافت کنند.

هفت نشانه تبلت های اندرویدی موفق

این مودم ها انوع گوناگونی دارند و سازگاری آنها با تبلت از مواردی است که ممکن است کارایی آنها را با مشکل مواجه کند. توصیه می شود این موضوع را به عنوان یک راه حل جانبی در نظر بگیرید زیرا احتمال ناسازگاری با دستگاه وجود دارد.

مسیریاب یکی دیگر از امکاناتی است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. برخی از تبلت ها از GPS پشتیبانی می کنند و معمولا مدل های ارزان قیمت فاقد این ویژگی هستند. تراشه هایی که برای GPS نیز استفاده می شوند دارای انواع مختلفی هستند و برخی از آنها در ارتباط با ماهواره و حفظ آن مشکل دارند.

این موضوع در تبلت های گران کمتر دیده می شود و متاسفانه تا زمانی که از دستگاه استفاده نکنیدپی به کارایی GPS نخواهیدبرد. اگر مسیریابی یکی از فعالیت های کلیدی برای تبلت است بهتر است قبل از خرید دستگاه به دنبال تجربه های کاربری و اطمینان از عملکرد آن باشید.



7- کدام برند بهتر است؟

در شرایط فعلی که مدل های ارزان قیمت نام های شناخته شده با قیمت یک مدل حرفه ای از دیگر برنده ا به فروش می رسد می توانید انتخاب خود را براساس مشخصات فنی محصول انجام دهید. در حوزه برندها، ایسوس و سامسونگ دارای اعتبار قابل قبولی هستند و می توان یک محصول قدرتمند از گروه گلکسی، نکسوز یا ترنسفورمر را انتخاب کرد. دسته دوم از تبلت ها دارای نام هایی هستندکه کمتر شناخته شده اند و با قیمت پایین تری به فروش می رسند اما هنگام انتخاب آنها باید به مشخصات فنی توجه داشته باشید.

یک پردازنده دو هسته ای توان اجرای اغلب برنامه ها را تضمین می کند و وضوح تصویر بالای 800 پیکسل نیز کیفیت مناسبی برای مشاهده فیلم و تصویر دارد. به این ترتیب می توانید در مورد امکانات دستگاه نیز با توجه به نیاز خود هزینه کنید.

دسته سوم تبلت هایی هستند که کیفیت و کارایی قدرتمندی ندارند اما قیمت پایین آنها، تمایل زیادی برای خریدشان ایجاد می کند.
 
 
 

لاگین کردن به صورت خودکار در ویندوز ۸ با استفاده از اکانت مایکروسافت


windows 8

در ویندوز ۸ کاربران می توانند به دو روش وارد حساب کاربری شان شوند. اولی استفاده از حساب کاربری محلی ( Local Account ) و دومی هم استفاده از حساب کاربری مایکروسافت ( Microsoft Account ) می باشد. هر دو روش مزایا و معایب دارند که در این بحث کاری با آنها نداریم. ولی به صورت کلی استفاده از حساب کاربری محلی هیچ ارتباطی با مایکروسافت برقرار نخواهد کرد. اما در صورت استفاده از یک حساب کاربری مایکروسافتی می توانید تمامی تنظیماتی که در ویندوز ۸ اعمال می کنید را با حساب کاربری تان همسان سازی کنید. در این صورت اگر از دستگاه های دیگر مبتنی بر ویندوز ۸ نیز استفاده کنید این تنظیمات روی آنها نیز اعمال خواهد شد.

اگر تا به حال از روش دوم یعنی استفاده از اکانت مایکروسافتی برای لاگین به ویندوز ۸ استفاده کرده باشید حتما می دانید که هر بار که قصد ورود به ویندوز را داشته باشید باید کلمه عبورتان را وارد کنید. این در حالی است که فیلد نام کاربری به صورت اتوماتیک توسط سیستم عامل پر می شود. در صورتی که تنها کاربر کامپیوترتان هستید شاید بخواهید سرعت لاگین کردن تان به ویندوز را افزایش دهید و به قولی این پروسه را اتوماتیک کنید.

نکته مهم: شاید استفاده از روش لاگین اتوماتیک کار را بسیار راحت کند ولی باید توجه داشته باشید که مسائل امنیتی هم در این بین فراموش نشوند. در صورتی که این قابلیت را فعال کنید هر کسی می تواند به وارد ویندوز شود. بهتر است دستگاه را در اختیار کسی قرار ندهید و یا برای اطمینان کامل تمام هارد درایو خود را رمزنگاری کنید. به عنوان مثال با استفاده از ابزارهایی مثل True Crypt یا Disk Cryptor.

فعال سازی لاگین اتوماتیک به ویندوز ۸ با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت

automatic-logon-windows-8-with-microsoft-account

برای فعال سازی این روش باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱- کلید ویندوز را بفشارید تا به صفحه استارت بروید.

۲- کلمه regedit را تایپ کرده و اولین آیتم را انتخاب کنید تا بخش رجیستری ویندوز باز شود.

۳- حالا مسیر زیر را از طریق بخش سمت چپ طی کنید:

HKEY_Local_MachineSoftwareMicrosoftWindows NTCurrent VersionWinlogon

4- اولین گزینه ای که باید تغییر دهید آیتم AutoAdminLogon می باشد که در بخش سمت راست قرار دارد. به صورت پیشفرض مقدار این آیتم روی ۰ تنظیم شده است که به معنای غیر فعال بودن قابلیت لاگین اتوماتیک است. پس روی آن دوبار کلیک کرده مقدار آن را به ۱ تغییر دهید.

۵- آیتم بعدی DefaultUserName خواهد بود. مطمئن شوید که مقدار این آیتم برابر با نام کاربری شما در مایکروسافت است. این آیتم به صورت MicrosoftAccountusername می باشد.

نکته: به جای عبارت username نام کاربری خود را قرار دهید.

۶- حالا باید به دنبال آیتم DefaultPassword بگردید. در صورتی که این آیتم را پیدا نکردید در قسمت سمت راست یک بار راست کلیک کرده و گزینه New > String را انتخاب نمایید و نام آن را DefaultPassword بگذارید.

۷- روی آیتم DefaultPassword دو بار کلیک کرده و کلمه عبور اکانت مایکروسافتی تان را در آن وارد کنید. توجه داشته باشید که کلمه عبور شما به صورت متن خام در این بخش قرار می گیرد و این می تواند از لحاظ امنیتی نادرست باشد. البته اگر کاربر حرفه ای و آشنا به این مسائل در محیط اطراف تان ندارید زیاد جای نگرانی نخواهد بود.

۸- وقتی کارتان تمام شد ویندوز را ریستارت کنید.

در صورتی که همه کارها را به درستی انجام داده باشید پس از ریستارت کردن ویندوز دیگر صفحه لاگین را مشاهده نخواهید کرد و یکسره وارد ویندوز خواهید شد.

در صورتی که باز هم صفحه لاگین را مشاهده کردید باید به رجیستری برگردید و مراحل به دقت چک کنید تا مشکل بوجود آمده مشخص شود.

جمع بندی

در صورتی که هارد درایو خود را به صورت کامل رمزنگاری نکرده اید، استفاده از این روش خیلی مناسب و امن نخواهد بود. پس بهتر است ابتدا به تدابیر امنیتی فکر کنید و سپس این قابلیت را فعال نمایید.

 

منبع: گویا آی تی
[ جمعه 17 آبان 1392برچسب:, ] [ 8:34 ] [ سعید صانعی ]

سامسونگ گالکسی نوت 3 را رونمایی کرد

شرکت سامسونگ سرانجام نسل سوم فبلت های خود موسوم به گالکسی نوت 3 را در نمایشگاه های فناوری در نیویورک و برلین رونمایی کرد.

آفتاب: این شرکت کره ای در این فبلت جدید سعی کرده محصول باریک تر، سبک تر، سریع تر، بزرگ تر و در مجموع بهتری را نسبت به مدل قبلی ارائه دهد.
 
گالکسی نوت سه علاوه بر بهر ه مندی از نمایشگاه بزرگ تر با طراحی دلربا و جذاب از یک سیستم امنیتی جدید موسوم به Knox بهره می برد که به وسیله ی آن نرم افزار ها و اطلاعات حساس در یک فضای حفاظت شده اجرا می شوند.
 
گالکسی نوت سه از یک طراحی به شدت باریک تر و لبه های تیز تر نسبت به نوت دو بهره می برد.
 
این فبلت جدید به رغم داشتن یک نمایشگر 5.7 اینچی تنها 168 گرم وزن دارد. طول عمر شارژ باطری نوت سه نیز نسبت به مدل قبلی ارتقاء یافته است.
 
گالکسی نوت سه دارای یک دوربین با توانایی فیلمبرداری با رزولوشن چهار هزار پیکسل و یک فلاش ال.ای.دی CRI است که در اماکن تاریک تصاویر خوبی را ضبط می کند.
 
سامسونگ اعلام کرده باطری این تبلت نسبت به مدل قبلی چهار ساعت بیشتر توانایی پخش ویدئو دارد و در مجموع هنگام استفاده معمولی 40 درصد توانایی بیشتری را نسبت به نوت دو از خود نشان می دهد.
 
به گزارش ایسنا، این شرکت کره ای هم چنین روی کیفیت ساخت این فبلت تاکید کرده است.
 
قاب پشتی گالکسی نوت سه از جنس چرم است که به رنگ های مشکی، سفید و صورتی موجود است.
 
هم چنین یک نوار فلزی دور آن تعبیه شده است. هم چنین یک کیف باکیفیت که در 10 رنگ مختلف موجود است به عنوان لوازم جانبی برای این محصول در نظر گرفته شده است.
 

آشنایی با شرکت بن‌کیو

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: شرکت چندملیتی تایوانی بن کیو (BenQ) به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت ایسر در زمینه تولید کامپیوتر در ۵ دسامبر ۲۰۰۱ تأسیس شد.
 

شرکت ایسر با این هدف که تولید محصولات جدیدشان تحت یک مارک جدا می‌تواند بهترین راه موفقیت آن‌ها باشد؛ در سال 2006 از حمایت مالی و در نتیجه همکاری با بن‌کیو دست کشید.

در دسامبر 2005، شرکت بن‌کیو واحد تولید تلفن‌های همراه شرکت آلمانی زیمنس را خرید و موبایل‌های BenQ-Siemens در رده ششم بازار جهانی قرار گرفت ولی در سپتامبر 2006 این همکاری با ورشکستگی مواجه شد .

شرکت خصوصی بن‌کیو تولیدکننده لپ‌تاپ، وسایل نمایش بصری، دستگاه‌های پردازشی و ارتباطات موبایل، پروژکتورها، نمایشگرهای ال-سی-دی، دوربین‌های دیجیتال و وسایل روشنایی ال-ای-دی می‌باشد.

شرکت بن‌کیو بر پایه همکاری با تکنولوژی‌های شرکت‌های دیگر به‌وجود آمده‌است. تا سال 2009 بن‌کیو توانست در بیش از 100 کشور محصولاتش را به فروش برساند. همچنین از تکنولوژی‌های شرکت تگزاس اینسترومنتز برای تولیدات مصرفی خود استفاده می‌کند.

بخش تولیدات مواد بن‌کیو (BenQ Materials) در سال 1998، با نام شرکت تکنولوژی داکسون (Daxon Technology Inc) در تایوان تأسیس شد و بعدها در ژوئن 2010 تغییر نام داد. در ابتدا در بخش تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی نوری فعالیت می‌کرد و بعدها زمینه کاری خود را برعلم مواد متمرکز کرد.

 

، تلویزیونی که از تماشای آن چشم بر نخواهید داشت

احتمالا بسیاری از شما با تلویزیون های HD و Full HD آشنایی کافی دارید و اخیرا نیز نام های Ultra HD یا همان UHD و همچنین نام جدید 4K TV بسیار به گوش شما خورده. اول از همه باید گفت که در حال حاضر Ultra HD و 4K TV تقریبا به یک فناوری در صنعت تلویزیون اطلاق می شوند. هر چند در این زمینه اختلاف نظر ..

احتمالا بسیاری از شما با تلویزیون های HD و Full HD آشنایی کافی دارید و اخیرا نیز نام های Ultra HD یا همان UHD و همچنین نام جدید 4K TV بسیار به گوش شما خورده. اول از همه باید گفت که در حال حاضر Ultra HD و 4K TV تقریبا به یک فناوری در صنعت تلویزیون اطلاق می شوند. هر چند در این زمینه اختلاف نظر هایی وجود دارد و شرکت های رقیب در محصولات جدید خود یکی از این دو عبارت یا ترکیب هر دو را به کار می برند.
 
هر تلویزیونی که تحت عنوان اولترا اچ دی و 4K معرفی می شود، رزولوشنی معادل ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل دارد، به عبارتی دو برابر رزولوشن عمودی و افقی یک تلویزیون فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، و به زبان ساده تر تعداد پیکسل هایی چهار برابر یک تلویزیون فول اچ دی. این بدان معنا ست که در تلویزیون خود تعداد بیشتری از ستاره های آسمان شب را خواهید دید، برگ های بیشتری را بر روی درختان شناسایی می کنید و حتی تار و پود لباس ها را هم می توانید ببینید، یعنی چیزی فراتر از آنچه در دنیای واقعی با آن روبرو هستید.
 
اصطلاح 4K در اصل، ریشه در صنعت سینما دارد، جایی که پروژکتور ها به اندازه 4.096 پیکسل عرض دارند. همان طور که گفته شد، در صنعت تلویزیون، 4K به رزولوشن ۱۰۸۰×۴ اطلاق می گردد.
 
با وجود اینکه فناوری های HD نو به شمار می آیند، اما هنوز کاستی های خود را دارند. اگر در اتاق های کوچک و از فاصله های کم به تماشای انواع اولیه تلویزیون های HD نشسته باشید، حتما متوجه پیکسل های کوچک تلویزیون شده اید، اتفاقی که در تلویزیون های 4k پیش نخواهد آمد و به جای آن پیکسل های ریز، از جزئیات بیشتر تصاویر لذت خواهید برد.
 
از آن جایی که بسیاری از برند های معروف نظیر سونی، سامسونگ ، فیلیپس و پاناسونیک در سال جاری در این راستا گام برداشته اند، انتظار می رود Ultra HD 4K به زودی به فرمتی معمول برای فرستنده های تلویزیونی و همچنین Bluray تبدیل شود.
 
پاناسونیک از جمله برند هایی است که در این راستا گام بزرگی برداشته، و با تلویزیون ۶۵ اینچی هوشمند VIERA TX-L65WT600، به عنوان اولین تلویزیون  Ultra HD با ورودی 4K 50/60p و HDMI 2.0، و منطبق با DisplayPort 1.2a پا به عرصه IFA 2013 گذاشت. تلویزیونی که با دستگاه های پخش 4K، و نسل بعدی کنسول های بازی به آسانی کار خواهد کرد. دستگاهی که با ارائه ۶۰ فریم در ثانیه تصاویر 4K را نمایش داده و طرفداران کیفیت های فوق العاده بالا را راضی نگه می دارد.
 
باید در نظر داشت که این فناوری نو در صنعت تلویزیون ها یک مد زود گذر نیست و نمی توان به آسانی از آن گذشت، بلکه اتفاقی است که بر روی بسیاری از فناوری های سال های آینده تاثیر خواهد گذاشت. به طوری که به تدریج با کاهش نسبی قیمت روبرو شده و جای انواع دیگر تلویزیون های HD را خواهد گرفت.
 
روند تغییرات نشان می دهد که دوربین و سیستم های ویرایشی 4K نیز به تدریج در حال کاهش قیمت هستند و بنابراین انتظار دوری نیست که فیلمسازان و برنامه سازان تلویزیونی به زودی سراغ این گونه فرمت ها بروند.
[ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:9 ] [ سعید صانعی ]

احتمال عرضه تبلت جی‌پد 8.3 ال‌جی با قیمت تنها 299 دلار

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ توسط علی ارغوان در سخت‌افزار | نظر دهید

فارنت: اگر شایعاتی چینی درست باشند ال‌جی قصد دارد تبلت جدید ۸٫۳ اینچی خود را با سخت‌افزار قدرتمندش با قیمت تنها ۲۹۹ دلار عرضه کند.

G-PAD-03

این تبلت که حدود دو هفته پیش معرفی شد و در نمایشگاه IFA 2013 در معرض دید عموم قرار گرفت نسبت به آیپد مینی اپل از نظر مشخصات یک سر و گردن بالاتر است و می‌توان آن را رقیبی برای نکسوس ۷ جدید گوگل و ایسوس نیز معرفی کرد. پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۰۰، صفحه‌نمایش فول اچ‌دی ۸٫۳ اینچی، دو گیگابایت رم، باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری، ضخامت ۸٫۳۳ میلی‌متری و اندروید ۴٫۲٫۲ از مشخصات این تبلت است.

G-PAD-01

به گزارش Zol.com.cn این تبلت احتمالاً با قیمت ۲۹۹ دلار در ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد. این قیمت با تبلت گران‌قیمت آیپد مینی اپل قابل مقایسه نیست و تنها ۶۰ دلار از نکسوس ۷ جدید گران‌تر است. ال‌جی با عرضه گوشی‌ها و فبلت‌های قدرتمندی مانند جی پرو و جی۲ جایگاه خوبی در بازار موبایل پیدا کرده و حالا سعی دارد در بازار تبلت‌ها نیز جایی برای خود دست و پا کند.

اگر شایعات درست باشد امیدواریم قیمت عرضه این تبلت برخلاف نکسوس ۷ در تمامی نقاط دنیا همان ۲۹۹ دلار باشد؛ هرچند که از سرنوشت عرضه این تبلت در بازار ایران هنوز خبری منتشر نشده است.

 

چرا باید روی گوشی اندرویدی خود آنتی ویروس نصب کنیم؟

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ توسط تیم فارنت در تلفن‌همراه | نظر دهید

فارنت: طی دهه اخیر حمله تروجان‌ها  و بدافزارها به سیستم‌های رایانه ای شخصی و بعدتر از آن به گوشی‌های تلفن همراه به سرنوشت محتوم همه کاربران تبدیل شده است چرا که با گسترش اینترنت و نفوذ آن به همه ابعاد زندگی افراد راه چاره ای نیست جز آنکه با کمک یک آنتی ویروس از خودمان در برابر هزاران حمله بدافزاری که هرروزه در فضای مجازی گسترش پیدا می‌کند، مقابله کنیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، در حال حاضر انواع مختلف سیستم عامل‌ها در معرض انواع مختلفی از بدافزارها و تروجان ها قرار گرفته‌اند که هر کدام به نوعی به دنبال سوءاستفاده از نقاط ضعف سیستم عامل‌ها و نفوذ به سیستم کاربران هستند.

android-malware

در  این میان اخیراً سیستم اندروید از محبوبیت ویژه ای بین نفوذگران برخوردار شده است. چراکه اندروید توانسته است در مدت زمان کوتاهی به بازار گوشی‌های تلفن همراه راه باز کرده و بخش بزرگی از این بازار را به خود اختصاص دهد.
طبق گزارشی که به تازگی توسط موسسه AV_Test منتشر شده است، هم اکنون بیش از ۹۰۰ هزار گونه مختلف از بدافزارهای ویژه اندروید کشف و شناسایی شده است. بر اساس این گزارش شیوع گسترده این بدافزارها قبل از هر چیزی نشان دهنده ناآگاهی کاربران از خطرات موجود و بی توجهی به تهدیدات فضای مجازی است.

panda android 01
علاوه بر این محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی نیز اعلام کرده‌اند بسیاری از بدافزارهای ویژه اندروید از دسته تروجان هایی هستند که از طریق ارسال SMS و یا برنامه های جانبی مخرب که از راه دور توسط کلاهبرداران اینترنتی کنترل می‌شوند، به گوشی‌های تلفن همراه کاربران نفوذ کرده و با ارسال اطلاعیه های دروغین سعی در فریب کاربران دارند.
محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی همچنین معتقدند فقدان کنترل کیفیت در بازار رسمی گوگل در توزیع برنامه های جانبی معتبر در فروشگاه های Google Play سبب شده است تا هم اکنون بیش از ۹ میلیون برنامه مخرب از سوی کاربران دریافت شود.
چطور از گوشی تلفن همراه خود در برابر این بدافزارها محافظت کنیم؟
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی در ادامه به کلیه کاربران توصیه می‌کنند اگر نمی‌خواهند در معرض حملات تخریبی بدافزارها قرار بگیرند و مفت و مجانی اطلاعات خود را در دسترس کلاهبرداران قرار دهند بهتر است توصیه های زیر از شرکت پاندا سکیوریتی را جدی بگیرند.
۱- هرگز برنامه های جانبی مورد نیاز خود را از فروشگاه های غیر رسمی دریافت نکنید و قبل از اجرای هر یک از این برنامه‌ها گوشی موبایل خود را با یک ضدویروس بروز اسکن نمایید.
۲- از یک آنتی ویروس ویژه اندروید استفاده کنید. یک آنتی ویروس ویژه اندروید به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام برنامه مخرب است و از اجرای آن بر روی گوشی تلفن همراه شما جلوگیری خواهد کرد. پس با بروز نگه داشتن آنتی ویروس ویژه اندروید خود خیال خود را از هر بابت راحت نگه دارید.
۳- اگر هنور نسبت به نصب یک آنتی ویروس بر روی گوشی هوشمند خود اقدام نکرده اید همین حالا می‌توانید Panda Mobile Security for Android را برای مدت سه ماه به صورت رایگان دانلود کرده و از نهایت حفاظت لذت ببرید.

 

غبارروبی خانه را به این توپ‌ها بسپارید

همشهری آنلاین: یک طراح کره ای به نام «جوان لی» مجموعه ای از هشت توپ دارای قابلیت کنترل از راه دور را طراحی کرده که در محوطه داخلی منزل حرکت کرده و آن را از گرد و غبار می آلاید.
 

 

به گزارش ایسنا، این توپ‌ها در یک سطل غبارگیری تعبیه شده‌اند و این سطل در لایه‌ای از ژل پوشیده شده است.

هنگامی که توپ‌های Roomba آزاد می‌شوند، خود را در این ژل می‌غلتانند.

توپ‌ها سپس در سراسر اتاق می‌غلتند و محوطه را از گرد و غبار پاک می‌کنند، به طوری که غبارها به ژل می‌چسبند.

هنگامی که این توپ‌های کوچک تمامی اتاق را طی کردند، به درون سطل باز می‌گردند و در آن‌جا ژل از آن‌ها جدا شده و غبار در یک سینی قابل حذف جمع‌آوری می‌شود.

[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:45 ] [ سعید صانعی ]

چطور یک لپتاپ را تمیز کنیم


آخرین باری که لپتاپ تان را تمیز کردید کی بود؟ اگر برای پاسخ به این سوال به فکر کردن زیادی نیاز دارید یا اصلاً از روز اول کاری به این کارها نداشته اید و از لپتاپ بیچاره یک سره کار می کشید حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید.

 
حتی اگر لپتاپ خود را مثل یک دسکتاپ روی میز گذاشته اید و جا به جا نمی کنید باز هم گرد و غبار در منافذ دستگاه شما نفوذ می کند و می تواند قسمت ورودی هوای فن را مسدود نماید. این طوری فن مجبور شود با سرعت بیشتری کار کند که در نتیجه هم سر و صدای لپتاپ افزایش می یابد و هم زودتر گرم می شود.
 
گجت برای یک گیک مثل یک اسلحه برای سرباز است و همیشه باید تمیز و آماده به کار باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه دستی به سر و گوش لپتاپ تان بکشید باقی این آموزش را در ادامه مطلب پی بگیرید.
 

۱- دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید

قبل از هرکاری رعایت ایمنی لازم است؛ پس لپتاپ را کامل خاموش کنید و دوشاخه آن از پریز در آورید. اگر باتری لپتاپ جدا می شود حتماً این کار را بکنید تا خطر شوک الکتریکی و صدمه احتمالی به دستگاه کاهش یابد. در ضمن اگر چیزهای دیگری مثل هارد اکسترنال هم به درگاه های لپتاپ وصل هستند همه را جدا کنید.

۲- صفحه کلید

اگر دستگاه دمنده دارید که چه بهتر، اگر نه با یک افشانه هوای فشرده (می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید) غبار سطح صفحه کلید را بر دارید. مراقب باشید افشانه را سر و ته نگیرید کافی ست درست مثل حشره کش آن را اسپری کنید.
 
حالا نوبت تمیزکاری عمیق تر است؛ یک قلم مو یا حتی مسواک خیلی نرم جواب کار ما را می دهد. با استفاده از قلم مو باقی گرد و خاکی که احتمالاً روی صفحه کلید ماسیده یا با فشار هوا جدا نشده را بر دارید و دور تا دور هر کلید را خوب تمیز کنید.

۳- بدنه بیرونی و کلیدهای صفحه کلید

اگر هنوز هم صفحه کلید شما تمیز نشده، اول از همه باید به این همه اهمیت به نظافت تبریک گفت. یک دستمال انتخاب کنید، جنس آن چندان مهم نیست فقط مطمئن شوید پُرز نمی دهد و کار را از این که هست خراب تر نمی کند؛ البته پنبه هم خوب جواب می دهد. کمی الکل (سفید یا صنعتی فرقی نمی کند) روی آن بریزید و با دقت اطراف کلیدها را تمیز کنید.

ابتدا یک قسمت را تمام کنید سپس به قسمت بعدی بروید. حواس تان باشد دستمال یا پنبه را بیش از حد آغشته به الکل نکنید، کمی مرطوب شود کافی ست؛ از همه مهم تر بلافاصله بعد از این کار هرگز لپتاپ را روشن نکنید. فرصت دهید تا الکل در مجاورت جریان هوا بپرد و صفحه کلید خوب خشک شود.

۴- صفحه نمایش

خودتان هم می توانید وارد عمل شوید و با ترکیب اندکی سرکه (چه فرقی می کند، خوب شما سرکه سیب استفاده کنید) با آب، نمایشگر LCD لپتاپ را تمیز کنید، ولی ما توصیه می کنیم یک مایع مخصوص و مرغوبِ تمیز کننده LCD تهیه نمایید. نمونه های باکیفیت باید علاوه بر محلول، دو دستمال یکی حوله مانند و دیگری چیزی شبیه دستمال تمیز کننده عینک و یک برس یا قلم موی گرد گیری اولیه داشته باشند. باور کنید خیلی با صرفه است و تا سال ها کار می کند.

خوب، چه محلول خانگی، چه محلول صنعتی را هرگز و هرگز مستقیماً به صفحه نمایش نزنید که از آن دسته گلهایی می شود که خارش دست تان را خواهد گزید. اگر محلول آماده تهیه کرده اید ابتدا با برس یا قلم مو به آرامی و از یکی از گوشه های بالای نمایشگر به طور افقی غبار درشت را از سطح نمایشگر بر دارید.

حالا محلول را روی دستمال حوله مانند بزنید، نم دار شود بس است. باز با دقت و بدون فشار از یکی از گوشه ها به صورت افقی روی صفحه دستمال بکشید. مراقب باشید مثل پاک کردن شیشه حرکات دورانی نداشته باشید. در این مرحله نباید هیچ کثیفی روی صفحه باقی بماند. اکنون با دستمال دوم یا با دستمال شیشه عینک با حواس جمع و آرامی از بالا تا پایین هرچه لکه می بینید را تمیز کنید و باز هم تاکید می کنیم که نباید حرکت دورانی داشته باشید. بفرمایید حالا چقدر بهتر شد. 

۵- فن

اول همین جا تاکید کنیم که این یکی کمی سخت تر از باقی ست و اگر ناوارد باشید بدتر به لپتاپ صدمه می زنید. اما اگر به کار مسلطید یا دل بزرگی دارید دنبال منفذ ورود و خروج هوا بگردید. جای این منفذ در هر دستگاه متفاوت است بعضی در کنار، برخی دیگر پشت دستگاه و گاهی زیر دستگاه.
 
مسیر هوا را که پیدا کردید باید یک پوشش یا پنل کنار آن باشد (اگر نتوانستید پنل را بیابید لطفاً به متخصص مراجعه کنید) پیچ های پنل را باز کنید تا فن ظاهر شود. دقت کنید اشتباهی پنل مربوط به رم دستگاه یا پنل های دیگر را باز نکنید.
 
با افشانه هوای فشرده غبار فن و مسیر ورود هوا را خوب تمیز کنید. اگر دیدید آن دور و ورها هم غبار دلمه کرده حتماً به خدمتش برسید و آنجا را هم پاک کنید. با دقت کافی این کار را انجام دهید و فشار بیخود به قسمت های داخلی وارد نکنید که بعداً از دلِ بزرگ داشتن پشیمان می شوید.

۶- درگاه ها (Port)

با همان دستمالی که صفحه کلید را تمیز کردید داخل هر درگاه را تا آنجا که می شود پاک کنید. اگر دمنده یا افشانه هوا دارید با استفاده از آن قسمت هایی که دست جواب نمی دهد را گرد گیری کنید.
 
بد نیست یک تمیز کننده اتصالات که به اصطلاح کنتاکت شو نام دارد هم تهیه کنید هم اینجا به کار می آید هم بودنش در کنار باقی ابزارهای منزل بسی پر فایده است. آخر سر با کنتاکت شو  (حتماً نوع خشک آن را تهیه کنید) به داخل درگاه ها اسپری کنید و فرصت دهید جریان هوا رطوبت باقی مانده را خشک کند.

۷- همه چیز را دوباره سر جایش بگذارید

اگر همه مراحل قبل را به درستی انجام داده اید حالا (بعد از اینکه همه چیز خشک شد) بدنه پشتی (اگر آن را باز کرده بودید) و باتری را جا دهید و از لپتاپ تمیز خود لذت ببرید. خوب است از این پس هر یکی دو ماه یک بار دستگاه را تمیز کنید تا این بار زمان کمتری برای هر مرحله صرف کنید.



منبع: نارنجی
--
 

[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:49 ] [ سعید صانعی ]

نرم افزاری امنیتی است که با کنترل تنظیمات و قسمت های حساس ویندوز نظیر رجیستری و هاست فایل ها کاربر را در برابر تغییرات خطرناک محافظت میکند و همچنین دارای قابلیت های امنیتی مهم است. این نرم افزار در واقع نرم افزاری امنیتی با رویکردی متفاوت است. به این صورت که این نرم افزار مانند آنتی ویروس ها به شناسایی فایل های مخرب اقدام نمیکند ، بلکه با بررسی تنظیمات و قسمت های حساس ویندوز کاربر از اینکه فایل یا شخصی قصد تغییر تنظیمات آن را داشته است ، آگاه میکند به این ترتیب لایه امنیتی جدیدی ایجاد شده است. برای مثال این نرم افزار میتواند در زمان تغییر تنظیمات هاست فایل ها ، نصب activex های جدید ، تغییرات در تنظیمات مرورگر ، Window Services ، تغییر دسترسی فایل ها ، تغییرات در رجیستری ، تغییرات در host file ها و… به کاربر هشدار دهد و از انجام خودکار این تغییرات جلوگیری نماید. قابلیت هایی نظیر مانیتورینگ نرم افزار و اینکه چه زمانی اجرا شده اند و همچنین قابلیت بررسی مقدار منابع مصرفی توسط آنها و غیرفعال کردن نرم افزارهای اجرا شونده در استارت آپ و مرور فایل های مخفی شده نیز از دیگر امکانات این نرم افزار امنیتی محسوب می شود. جهت دانلود نرم افزار به ادامه مطلب از دانلود۰۰۹۸ مراجعه فرمایید.

 

WinPatrol-PLUS

 

 

 
یک نرم افزار آندروید فوق العاده می باشد که به شما اجازه می دهد ویدئو های زیبا و بی نظیر کلاسیک با پیش نمایش زنده بی رنگ را با دوربین گوشی اندروید خود خلق نمایید ! این برنامه دوربین گوشی شما را به یک دوربین ۸mm قدیمی تبدیل می کند که با استفاده از آن می توانید تصاویر منحصر به فردی خلق نمایید و با دیگران به اشتراک بگذارید . وجود ۵ فیلتر مختلف و تنظیم اندازه ویدئو از قابلیت های برنامه می باشد . برای دانلود نرم افزار آندروید Vintage 8mm Video Camera و تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

 

Vintage-8mm-Video-Camera

 

Vintage-8mm-Video-Camera-1

Vintage-8mm-Video-Camera-2

[ یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:57 ] [ سعید صانعی ]

اولین برج نامرئی جهان ساخته می‌شود + عکس

یک شرکت معماری قصد دارد نخستین برج نامرئی جهان را در کره جنوبی بسازد. برج «ابدیت» یک سازه شیشه‌ای ۴۵۰ متری بوده که از مجموعه‌ای از چراغهای ال‌ای‌دی فناوری پیشرفته و دوربین برای ساخت یک پوسته بازتابی در بخش خارجی ساختمان جهت نامرئی کردن آن استفاده خواهد کرد. شرکت معماران GDS ابتدا ساخت این برج…

01یک شرکت معماری قصد دارد نخستین برج نامرئی جهان را در کره جنوبی بسازد.

برج «ابدیت» یک سازه شیشه‌ای ۴۵۰ متری بوده که از مجموعه‌ای از چراغهای ال‌ای‌دی فناوری پیشرفته و دوربین برای ساخت یک پوسته بازتابی در بخش خارجی ساختمان جهت نامرئی کردن آن استفاده خواهد کرد.

شرکت معماران GDS ابتدا ساخت این برج را در حومه سئول در کره جنوبی در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد اما بتازگی چراغ سبز را برای آغاز ساخت این سازه دریافت کرده است.این برج در اصل برای اهداف تفریحی طراحی شده و از دومین عرشه مشاهده مرتفع جهان برخوردار بوده که در ارتفاع ۳۹۲ متری زمین قرار خواهد داشت.مرتفعترین عرشه مشاهده جهان در اختیار برج کانتون در گوانگ‌دونگ چین قرار داشته که در ارتفاع ۴۸۸ قرار دارد.

برج ابدیت همچنین از یک ترن هوایی، پارک آبی، رستوران، سالنهای عروسی و باغهای تزئینی برخوردار خواهد بود.این برج علاوه بر داشتن عنوان اولین برج نامرئی جهان، همچنین در میان ۱۰ ساختمان بلند جهان قرار دارد. ارتفاع این برج پنج برابر مجسمه آزادی خواهد بود.برج ابدیت در مرکز ناحیه تجاری بین‌المللی یونگسان ساخته خواهد شد و مسافران از فرودگاه می‌توانند آن را به شکل یک آسمان‌خراش برجسته مشاهده کنند.

افراد با استفاده از آسانسورهای این برج می‌توانند مناظری از جهان را توسط تصاویری از بلندترین ساختمانهای جهان مشاهده کنند.شرکت GDS در اولین مرحله از رقابت طراحی سازمان زمین کره که در مارس ۲۰۰۸ برگزار شده بود، در میان ۱۴۶ ورودی از ۴۶ کشور جهان برنده شد.این شرکت که در کره جنوبی و آمریکا دفاتری دارد، پیش از این پارک هوایی میرام در بوسان و آسمان‌خراشTripolis Kolon در بوندانگ که هر دو در کره جنوبی قرار داشته، طراحی کرده بود.

 

02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:39 ] [ سعید صانعی ]

اپل روی خط سقوط

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

انتظارها از آی‌فون‌های جدید برآورده نشد

ندا لهردی- بالاخره بعد از شایعات مختلف، اپل در مراسم ویژه‌ای جدیدترین محصولات خود را رونمایی و معرفی کرد. هر چند نسخه جدید سیستم عامل این شرکت یعنیiOS 7 به خاطر طراحی گرافیکی ساده، اما مدرنش با استقبال اغلب کارشناسان و کاربران مواجه شد، اما مدل‌‌های جدید آی‌فون نتوانست آن‌طور که باید نظر موافق و مساعد طرفداران اپل در سرتاسر دنیا را به خودش جلب کند.

اپل حتی در این مراسم به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر آی‌فون 5 را تولید نمی‌کند تا با این کار به فروش بیشتر آی‌فون‌های جدید کمک کند. این شرکت هر سال با وجود معرفی آی‌فون جدید مدل قبلی خودش را با کاهش قیمت همچنان عرضه می‌کرد. از آنجا که سال گذشته آی‌فون 5 به خاطر نداشتن نوآوری‌های خاصی که مردم از محصولات اپل انتظار دارند با استقبال خوبی مواجه نشد و کاربران بیشتر به سمت مدل‌های 4 و 4S روی آوردند، حالا اپل امسال ترجیح داد تولید آی‌فون 5 را به طور کلی متوقف کند تا فروش آی‌فون 5S را افزایش بدهد.  اپل در نهایت مدل 5C را به عنوان جایگزین مدل 5 معرفی کرد که دقیقا دارای همان مشخصات سخت‌افزاری است و فقط به جای یک بدنه باریک و سبک از جنس آلومینیوم، بدنه‌ای پلاستیکی، زمخت و سنگین دارد. با این اوصاف اپل نه تنها اکوسیستم آی‌فون 5 را از بین برد، بلکه کارشناسان چندان امیدی به موفقیت این مدل ارزان قیمت در بازار ندارند. هر چه باشد آی‌فون 5C با قیمت پایه 550 دلاری نمی‌تواند در مقابل گزینه‌های خرید ارزان‌تر تولید کنندگان دیگر در بازار اقبال چندانی داشته باشد.

سقوط سهام!
معرفی آی‌فون 5C حتی فعالان وال‌استریت و کارشناسان اقتصادی را هم متعجب کرد. این کارشناسان امیدوار بودند اپل یک مدل واقعا ارزان قیمت را روانه بازار کند تا بتواند فروش خوب آن را در بازار تضمین کند. این در حالی است که آی‌فون 5C بدون قرارداد با قیمت پایه 550 دلار عرضه خواهد شد؛ قیمتی که از نظر کارشناسان بازار نسبتا گران بوده و اصلا در دسته ارزان قیمت‌ها قرار نمی‌گیرد.
 
کارشناسان اقتصادی با توجه به خبرهایی که قبل از کنفرانس اپل درباره این شرکت و محصولاتش شنیده می‌شد، پیش‌بینی می‌کردند که بعد از مراسم سهام اپل با رشد چشمگیری مواجه شود و سرمایه گذاران اپل سود قابل توجهی را به دست بیاورند، اما حالا و با به پایان رسیدن مراسم همه چیز تغییر کرده است. حالا سهامداران و سرمایه‌گذاران اپل معتقدند که آی‌فون 5C که به عنوان مدل ارزان قیمت اپل معرفی شده است، در مقابل مدل‌های ارزان قیمت و کاربردی بازار شانس چندانی برای فروش نداشته و نمی‌توان به موفقیت آن در بازار امیدوار بود. 
بسیاری تا قبل از مراسم اپل فکر می‌کردند که آی‌فون 5C قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت و به این ترتیب امیدوار بودند تا اپل بتواند با این دستگاه به رقابت با محصولات ارزان آندرویدی بپردازد.
 با این اوصاف است که در اولین واکنش به معرفی این محصول، قیمت سهام اپل با کاهش 5 درصدی مواجه شده است. 
از طرفی کارشناسان انتظار داشتند این مدل ارزانقیمت در بازار کشور چین با استقبال روبه‌رو شود، اما حالا قیمت این دستگاه در چین به حدود ۷۰۰ دلار خواهد رسید و احتمال کمی وجود دارد که اغلب کاربران چینی توانایی خرید آن را داشته باشند. 
 
جایگاهی متزلزل
از طرفی موسسه تحقیقاتی BI Intelligence به تازگی به بررسی و جمع آوری آمارها و اطلاعاتی پرداخته است که این آمارها نشان می‌دهد اپل برای حفظ سهم خود در بازار موبایل‌های هوشمند در آینده با مشکلات فراوانی مواجه خواهد بود، چون شرکت‌های تولیدکننده دیگر، مخصوصا آنهایی که روی تولید موبایل‌های آندرویدی ارزان قیمت تمرکز کرده‌اند، روند رشد سریعی را در پیش گرفته‌‌اند. نگاه کوتاهی به روند فروش و رشد سالانه اپل از بخش آی‌فون نشان می‌دهد، تهدیدهای بزرگی برای اپل در این بازار وجود دارند. 
از طرفی سهم بازار iOS به شدت تحت تاثیر سهم بازار آندروید قرار گرفته و به تدریج در این سال‌ها کاهش یافته است. در کنار همه این عوامل استراتژی اپل برای قیمت‌گذاری انواع آی‌فون باعث شده است که این گوشی نتواند گزینه خرید اغلب خریداران و کاربران باشد و تنها گروهی خاص به خرید آن تمایل دارند.

کیس آیفون که به نوعی از آیفون 5C گران تر هستند

نوشته شده در 6 ساعت پیش

اپل با معرفی آیفون 5C خوراک رسانه ای خوبی برای سایت ها فراهم کرد. در چندین سال اخیر، مشخصا در مورد آیفون و آیپد، فلسفله طراحی اپل این بوده که محصولات ساده و خالصی را بسازد تا مشتری بعد از خرید فرصت پیدا کند با تهیه وسایل جانبی مثل کیس و کیف، با سلیقه خودش ظاهری متفاوت برای گجت رقم بزند. ولی آیفون 5C این وسط ناقض این فلسفه نانوشته شد.

 
یا حتی فراتر اینکه اپل کمتر وارد ساخت وسایل جانبی برای آیفون و آیپد شده بود و به عنوان مثال ما تا امروز هرگز ندیده ایم کیبورد فیزیکی برای آیپد طراحی کند و فقط یک کاور ساده بیرون داده. ولی انگار سود خوب سازندگان وسایل جانبی برای آیپد و آیفون باعث شده اپل هم طمع کند. کیس های اختصاصی برای آیفون ۵ سی و آیفون ۵ اس، یا داک جدید برای این دو و کسی چه می داند یکی دو ماه دیگر برای آیپد چه!

شما فکر می کنید اپل بهتر از پس ساخت این لوازم جانبی بر می آید یا شرکت هایی که کارشان این است؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا ۱۰ کیس و کیف زیبا برای آیفون را ببینیم که قیمت شان از آیفون ۵ سی ۱۶ گیگابایتی با قرارداد اوپراتور یا به طور آزاد، فراتر است.
 
شرکت کیس-میت یک عالمه کاور برای آیفون می سازد. از جمله مدل Madison که با چرم پف دار و دانه های کریستال تزئین شده، و قیمتش ۱۰۰ دلار است. یک کاناپه دستی!

سکتور ۵ با روش سی.ان.سی از دل یک ورق آلومینیوم ۶۰۶۱ در آمده، سپس با پلیمر مورد استفاده در ماموریت های فضایی تکمیل و تقویت شده و در پشت آن نیز یک لایه چرم جیر مخملی قرار گرفته. همه اینها ۱۳۹ دلار هزینه بر می دارد. مشتری هستید؟

مالبری قول داده که این کیف چرمی بسیار خوشدست خواهد بود و هر چه سالخورده تر شود، نرمی بیشتری هم پیدا خواهد کرد. می توان امیدوار بود که این درست باشد و با پرداخت ۱۴۰ چند سال از آن استفاده کرد. البته اگر آیفون های سال ۲۰۱۴ بزرگتر شوند، پول تان را دور ریخته اید، شاید هم با روزنامه خیس و فنر کار حل شود (به سبک کفش ها!)

در صورتی که دوستان تان لوگوهای متعدد G را روی این کیف چرمی ندیدند، یک پرچم سبز و قرمز در گوشه آن به اهتزاز در آمده تا کمی فخر فروشی کنید. البته بعد از پرداخت ۱۶۰ دلار پول بی زبان.
 
با ۱۷۰ دلار می توانید این کیف زیبا را بخرید ولی در نظر داشته باشید که با این قیمت، هر کدام از راه راه های روی آن ۱.۸۰ دلار برای تان آب می خورد! ارزشش را دارد؟
 
تعداد زیادی کریستال درخشان پشت آیفون خود می خواهید؟ آن هم از گنجینه جواهرات Swarovski؟ لطفا ۱۷۵ دلار بدهید.
 
قیمت زیاد این کیس را تنها می توان به چوب خوش رنگ و طرح دارش که مربوط به تنه درخت های کهن سال و قطور است، و البته فرآیند ساخت کاملا دستی آن نسبت داد. ۱۸۰ دلار، با روکشی مخملی در پشت.
 
این هم کیفی ساخت Dolce & Gabbana؛ توضیح اضافه هم مگر می خواهد؟ ۱۹۵ دلار و دیگر هیچ.
 
حتما می پرسید این کیس بی ریخت دیگر ساخت کیست که اینقدر گران به فروش می رسد. بحث بر سر سازنده آن نیست، بر سر جنسش است. جنس کیس از پوست Stingray (نوعی ماهی پهن برقی) است. اصلا تا به حال سعی کرده اید یکی شان را شکار کنید که به قیمت ۲۸۰ دلاری این کیس ایراد می گیرید؟ نه واقعا!؟
 
و در آخر، این کیس بلوبری تقریبا به گرانی یک عدد آیفون ۵ سی بدون قرارداد است. ۴۹۵ دلار ناقابل برای کیسی از جنس پوست گوساله همراه با دری با آهنرباهای مخفی.


منبع: نارنجی

مخابرات روی سیم مسی سرعت گیگابیتی می‌دهد

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

روی روشی در برابر توسعه فیبر نوری خط
معاونت حقوقی و تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران از برنامه‌های این شرکت برای توسعه سرویس‌های باندپهن روی سیم مسی خبر داد و گفت:
با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تکنولوژی جدید G.fast را که استانداردی جدید برای انتقال یک گیگابیت اطلاعات روی سیم مسی است، همزمان با سایر کشورها، عملیاتی خواهیم کرد. علی سپهری راد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات در حال توسعه استانداردی برای انتقال یک گیگابیت داده روی سیم مسی است که از آن با عنوان G.fast یاد می‌شود، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های بالای توسعه فیبرنوری تا منازل که با عنوان پروژه FTTX شناخته می‌شود، این ایده که بخشی از مسیر انتقال با فیبر و بخشی با سیم مسی توسعه داده شود، همواره توسط اپراتورها و سایر بازیگران صحنه توسعه ارتباطات پیگیری شده است؛ اما نیاز سرویس‌های جدید به پهنای باند بالا مانعی در به کارگیری سیم مسی در مسیر دسترسی است؛ براین اساس اتحادیه جهانی مخابرات استاندارد G.fast را مطرح کرده که مراحل آخر تصویب را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه با این استاندارد به زودی امکان توسعه سرویس‌های پهن باند بر بستر مسی تا 250 متر فاصله فراهم خواهد شد، افزود: در این راستا مخابرات ایران نیز مقدمات اجرای این تکنولوژی را که در هزینه اجرای فیبرنوری به منازل صرفه‌جویی می‌کند در دست انجام دارد.
معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران با تاکیدبر اینکه G.fast با استفاده از سیم‌کشی‌های مسی موجود قابل‌استفاده است و امکان ارائه سرویس‌های اینترنتی مانند تلویزیون اینترنتی و ویدئو درخواستی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از این تکنولوژی و از آنجایی که این استاندارد برای انجام دانلود سریع تا فاصله 250 متر طراحی شده هزینه نصب فیبرنوری بین نقطه توزیع و خانه‌های مردم حذف خواهد شد.
سپهری راد با بیان اینکه انتظار می‌رود G.fast اوایل سال 2014 مورد تایید اتحادیه جهانی مخابرات ITU قرار گیرد، اضافه کرد: G.fast باید توسط ارائه‌دهندگان سرویس فیبرنوری تا درب منازل توسعه پیدا کند که در این صورت سرویس‌هایی که انعطاف‌پذیری سرعت را برای پشتیبانی از پهنای باند فشرده فعال می‌سازند مانند پخش فیلم Ultra-HDTV، بارگذاری ویدئو و عکس با رزولوشن بالا و برقراری ارتباط از طریق ویدیو HD از جمله سرویس‌هایی خواهد بود که از طریق این فناوری 
قابل‌ارائه است.
وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم G.fast قابلیت راه‌اندازی آن توسط مصرف‌کنندگان و بدون نیاز به تکنسین است که این ویژگی برای ارائه‌دهندگان خدمات با قابلیت نصب خودکار، هزینه اعزام تکنسین به خانه مشترک را حذف و در نتیجه سرعت ارائه خدمات جدید را بهبود می‌دهد.
 

ساخت تلويزيونی كه دو برنامه كامل همزمان پخش می كند

نوشته شده در 4 ساعت پیش

 

<a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa_%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86~Category~155'>تلویزیون</a> S9C,ویژگیهای <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa_%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86~Category~155'>تلویزیون</a> S9C <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

ساخت تلويزيونی كه دو برنامه كامل همزمان پخش می كند
شرکت سامسونگ یک تلویزیون منحنی عرضه کرده است که امکان دیدن دو برنامه  مختلف را به طور همزمان فراهم می کند.این تلویزیون OLED پنجاه و پنج اینچی در واقع نوعی سینمای خانگی محسوب می شود و می تواند دعوا بر سر کنترل از راه دور تلویزیون را در منازل پایان دهد.


این تلویزیون که حدود هفت هزار پوند قیمت دارد از ویژگی منحصر به فرد "چند دید" برخوردار است.تلویزیون مدل  S9C سامسونگ یک صفحه نمایش منحنی دارد که کاربر باید برای استفاده از آن یک عینک خاص به چشم می زنند که بخشی از محتوا را بر می دارد و همچنین صدای آن تصویر نیز از طریق یک گوشی به کاربر می رساند.


مایکل زولر مدیر فروش و بازاریابی ارشد سامسونگ در اروپا می گوید:

دو نفر می توانند به طور همزمان دو برنامه مختلف را با اندازه تصویر کامل با کیفیت HD و حتی به شکل سه بعدی با عینک های چند دید سامسونگ تماشا کنند.

 

تلویزیون S9C در یک کنفرانس خبری نمایشگاه فناوری برلین رونمایی شده است.

ویژگی چنددید موجب شده است سازندگان این تلویزیون ها امیدوار شوند جدیدترین محصولات سامسونگ به دعوای همیشگی بر سر کنترل از راه دور در منازل پایان دهد.سامسونگ در این نمایشگاه همچنین از تلویزیون مدل S9000 نیز که یک UHD با شفافیت هشت میلیون پیکسل- چهار برابر شفافیت تلویزیون های HD کنونی- است، عرضه کرده.


این شرکت همچنین یک تلویزیون 98 اینچی عرضه کرده که آن قدر بزرگ است که بازیکنان فوتبال از داخل آن به اندازه واقعی دیده می شوند.

منبع:

 

 

باز هم طرحی دیگر برای آیفون 6

قدس آنلاین – رها واعظی: رقابت شدید طراحان دنیا برای مدل 6 آیفون همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این بار هئولئو، طراحی جدید و سورئالی برای آیفون 6 در دنیا ارائه داده است.

در این طرح، بیش از آنکه به فورم تکنولوژیک گوشی توجه شود، ظاهر آن مورد توجه قرار گرفته است.

صفحه‌ی 4.9 اینچی، گوشه‌های منحنی و استفاده از مواد آلومینیومی از ویژ‌گی‌های این طرح است.

konjkav.com

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:45 ] [ سعید صانعی ]

استفاده از عینک گوگل در حین عمل جراحی


گوگل گلس از زمانی که برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد، یکی از پر خبر ترین گجت های بازار بوده است. جدیدا نیز بار دیگر این محصول، با حضور در یک اتاق جراحی توانسته نگاه های بسیاری را به خود خیره کند. طبق اخبار دریافتی، برای اولین بار دکتری جراح در دانشکده پزشکی دانشگاه اوهایو آمریکا، از گوگل گلس طی عمل خود استفاده کرده است.

 

دکتر کادینگ در طول عمل جراحی رباط صلیبی پای بیمار خود، عینک گوگل را بر روی چشمانش قرار داده و از طریق این دستگاه، فیلم عمل را به صورت زنده برای دانشجویان در قسمتی دیگر از شهر، به نمایش در آورده است. آقای دکتر همچنین با گوگل گلس خود با یکی از همکارانش نیز در طول عمل به مشورت می پرداخته.

 

دکتر کادینگ به خاطر ارتباطاتی که از طریق این دستگاه میسر شده قدر دانی می کند و میگوید که «باید صادقانه بگویم که گوگل گلس به هیچ وجه بر روی تمرکز من تاثیر گذار نبود، و حتی پس از شروع جراحی به کل فراموش کردم که چنین دستگاهی بر روی چشم من قرار دارد.

 

دانشگاه اوهایو در حال حاضر به شدت در تلاش است که با کمک گوگل گلس، موقعیت های آموزشی را برای دانشجویان گسترش دهد. دکتر مارش، رئیس بخش نوآوری های مرکز درمانی، در این باره می گوید: «به عنوان یک آکادمی آموزش پزشکی، ما نسبت به موقعیت هایی که این دستگاه می تواند برای امر آموزش ایجاد کند، بسیار هیجان زده هستیم.»

 

این قابلیت که دانشجویان بتوانند فرآیند عمل را دقیقا از دید دکتر جراح ببینید، امکان جدیدی است که می تواند جزییات و تکنیک های بسیاری را برای دانشجویان، نمایان کند. دکتر مارش معتقد است که گوگل گلس ابزاری ایده آل برای دکتر ها محسوب می شود، و آن ها باید از همین حالا شروع به استفاده از توانایی های آن کنند.

 



منبع: نارنجی

 

برترین کشورها در استفاده از گوشی‌ هوشمند

نوشته شده در 5 ساعت پیش

 

آمارها نشان داده کشور امارات متحده عربی بالاترین ضریب نفوذ را در استفاده از گوشی‌های هوشمند دارد.

به گزارش «موبنا»، این روزها بیشتر مردم در دنیا از گوشی تلفن همراه بهره‌مندند و حتما یکی از این دستگا‌ه‌ها در کیف و جیب آنها وجود دارد. اما گوشی‌های هوشمند رشد سریعی داشته، به طوری که در طول یک سال اخیر استفاده از موبایل‌های هوشمند از گوشی‌های ساده پیشی گرفته و تعداد بیشتری از مردم از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان به ساخت این دستگاه‌ها بیشتر تمایل دارند تا گوشی‌های ساده و ارزانقیمت. در این گزارش به ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در دیگر کشورهای دنیا می‌‌پردازیم. آمارها نشان داده که کشور امارات متحده عربی با رقم 8/73 درصد بالاترین نرخ ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند را در دنیا دارد و در این کشور از هر چهار نفر، سه نفر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. پس از امارات متحده، کره‌جنوبی با 73 درصد نرخ بالاتری نسبت به دیگر کشورها در استفاده از موبایل‌های هوشمند دارد.
در این میان، کشور عربستان سعودی جایگاه سوم را با 8/72 درصد به خود اختصاص داده و سنگاپور با 7/71 درصد در رده بعدی جدول قرار گرفته است.
بر این اساس نروژ، استرالیا، سوئد و هنگ کنگ به ترتیب با 5/67، 6/64، 9/62 و 8/62 درصد در جایگاه پنجم، ششم، هفتم و هشتم جدول قرار گرفته‌اند. ضریب نفوذ 2/62 درصدی گوشی‌های هوشمند در انگلیس، این کشور را در مقام نهم دنیا قرار داده و دانمارک و ایرلند و رژیم صهیونیستی به ترتیب رتبه‌ دهم، یازدهم و دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند. اما آمریکا با ضریب نفوذ 4/56 درصد نتوانسته جایگاهی بهتر از مقام سیزدهم به دست آورد و پس از ایالات متحده آمریکا، کانادا و اسپانیا با ضریب نفوذ 4/56 و 4/55 درصد در جایگاه چهاردهم و پانزدهم جدول استفاده از گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. این اطلاعات بر اساس گزارش Our Mobile Planet گوگل در طول سه ماهه اول ۲۰۱۳ منتشر شده است.


منبع: دنیای اقتصاد

 

معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان
کارشناسان در آخرین بررسی‌های خود فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان را منتشر کردند.
این روزها انواع گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی فروخته می‌شوند و کاربران برای خرید گوشی جدید انتخاب‌های فراوانی پیش‌رو دارند. اما در این میان برخی شرکت‌ها گوشی‌های جدید خود را به صورت ضدآب تولید کرده‌اند.


گوشی‌های هوشمند امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره تبدیل شده‌اند و تولیدکنندگان این محصولات می‌کوشند انواع امکانات مورد نیاز کاربران را در این محصولات ارائه دهند. در زیر فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند ضد آب جهان آورده شده است.


گوشی هوشمند Xperia ZR سونی

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 

این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی۴/۶ اینچی با کیفیت full HD می‌شود و برای دوربین دیجیتالی آن یک کلید مجزا در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند می‌تواند از شبکه مخابراتی ۴G LTE پشتیبانی کند.


گوشی هوشمندGalaxy SIV Active سامسونگ

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 
این محصول نمایشگر لمسی ۵ اینچی دارد و کلید مخصوص دوربین دیجیتالی هم به صورت مجزا برای آن تعریف شده است، تا کاربران در زیر آب هم بتوانند به راحتی با آن عکاسی کنند. این گوشی هوشمند می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب باقی بماند.


گوشی هوشمند Caterpillar CAT B15

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 

caterpillar_cat_b15_06این گوشی هوشمند قوی قادر است تا عمق۱/۸ متری آب با شما همراه باشد و بدنه آلومینیومی آن از ورود آب به قسمت داخلی جلوگیری می‌کند. این محصول دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند از فضای زیرآب با کیفیت full HD تصویربرداری کند.
منبع:

 

 

نوکیا آشا ۵۰۲ و ۵۰۳ با شیشه خمیده


یک بار دیگر گرداننده حساب توییتر evleaks زحمت کشیده و از تلفن هایی که هنوز رسمی نیستند برای ما خبر آورده. این بار موضوع دو تلفن از سری آشای نوکیاست که در شایعات با نام های Pegasus و Lanai آمده بودند.

 

 

نوکیا Lanai قرار است آشا ۵۰۳ خوانده شود. این تلفن از نظر ظاهر به سلفش آشا ۵۰۱ شباهت دارد. آشا ۵۰۳ دو سیم کارته با نمایشگر خازنی خمیده طراحی شده و از دوربین ۵ مگاپیکسلی پشتی به همراه یک فلش ال ای دی برخوردار خواهد بود.

 

 

فعلاً از نوکیا Pegasus که با نام آشا ۵۰۲ رسمیت خواهد یافت به جز اسم، خبر دیگری نداریم ولی احتمالاً چیزی مابین ۵۰۱ و ۵۰۳ خواهد بود. با توجه به اینکه تصاویر رسمی این دو تلفن آماده شده به نظر نمی رسد خیلی با معرفی آنها فاصله داشته باشیم.

 



منبع: نارنجی
--

 

 

ساخت سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی جهان توسط پاناسونیک

 

فناوری اطلاعات > سخت افزار - پاناسونیک سبک ترین لپ تاپ 14 اینچ جهان را به وزن 1.14 کیلوگرم عرضه کرد.

 

 

 

 

 

 

از آنجایی که پاناسونیک لپ تاپ های خود را صادر نمی کند، این لپ تاپ فقط در ژاپن توزیع می شود.

 

سه مدل جدید پاناسونیک شامل سری های Let's Note SX  و Let's Note NX در ابعاد 12 اینچ و Let's Note LX در ابعاد 14 اینچی عرضه شده اند.

 

مدل های مشابه در بازار معمولا بدون دی وی دی درایو است اما این مدل دی وی دی درایو داشته و بلو- ری را پشتیبانی می کند.

 

اما مدل 14 اینچی 256 گیگ هارد اس اس دی داشته و باطری دستگاه تا 11 ساعت جواب می دهد.

 

پردازنده دستگاه از نوع i7 اینتل بوده (از نوع 4500 یو بوده که تا 3 گیگاهرتز سرعت دارد) و رزولوشن تصویری نیز 1600 در 900 پیکسل تعریف شده است.

 

مدل 12 اینچی نیز مجهز به سی پی یوی i5 است(از نوع 4200 یو)  که بدلیل سبک تر بودن تا 15 ساعت باطری دارد.

 

4 گیگ رم روی دستگاه تعریف شده و دارای دو درگاه یو اس بی نسخه 3 است. (قابل ارتقا تا 8 گیگ نیز است.)

 

ویندوز 8 نسخه 64 بیتی روی دستگاه نصب شده و می توان هارد ساتا تا 1 ترابایت نیز روی دستگاه اضافه کرد.

 

 

 

منبع: انگجت

farsnews.com


منبع: بیتوته

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:41 ] [ سعید صانعی ]

نشانه‌ آلودگی به بدافزارها!

 

آنتی ویروس, <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa_%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84~Category~177'>هارد</a> دیسک, رمزنگاری اطلاعات

امنیت همیشه مهمترین اصل اینترنت است. اگر امنیت نداشته باشید، هیچ چیز ندارید. برای تامین امنیت چکار می کنید؟ آنتی ویروس نصب کرده و آن را بروز رسانی می کنید؟ سیستم عامل تان را بروز رسانی می کنید؟ حتما روی لینک های ناشناس هم کلیک نمی کنید؟ یا شاید هم در زمینه های امنیتی مهارت بیشتری دارید و راهکاری های ابتکاری را هم استفاده می کنید؟

 

همه اینها کاملا درست و خوب هستند و تا حدود بسیار زیادی امنیت شما را تامین می کنند. اما باید بدانید که کافی نیستند. چون هکرها هر روز روش های بهتری را برای نفوذ و آلوده سازی ابداع می کنند و این نقطه تاریک دنیای مجازی است. روش هایی که معمولا بر پایه آسیب پذیری های Zero-Day یا همان “روز صفر” هستند. آسیب پذیری های Zero-Day به آسیب پذیری هایی گفته می شود که هنوز توسط شرکت سازنده نرم افزار آسیب پذیر اصلاح نشده اند. بنابراین هر چقدر هم که نکات امنیتی را رعایت کند، با کمال تاسف باید گفت که هنوز هم آسیب پذیر خواهید بود. فقط کافیست هکری آسیب پذیری Zero Day را پیدا کند.

 

اگر از طریق آسیب پذیری های ناشناخته آلوده شدید، ممکن است از طریق علائمی که سیستم از خود نشان می دهد متوجه این مورد بشوید و سعی پیدا کردن راهکاری کنید. در ادامه ۱۰ علامتی که سیستم های آلوده از خود بروز می دهند را به شما نشان خواهیم داد. البته داشتن هر کدام از این علامت ها نمی تواند قطعا نشانه‌ آلودگی سیستم شما باشد ولی می توانید به عنوان هشدار آنها را زیر نظر بگیرید.

 

۱- کرش های ناگهانی
کرش یا از کار افتادن سیستم یا نرم افزارها را قطعا تجربه کرده اید. در حال کار با برنامه ای هستید که ناگهان برنامه کرش می کند و یا کل سیستم از کار می افتد. بدترین حالت هم مشاهده “صفحه آبی مرگ” یا همان Blue Screen Of Death می باشد. کرش های ناگهان ممکن است به دلیل آلوده بودن سیستم رخ دهند. در این مواقع بهتر آنتی ویروس خود را بروز رسانی کرده و سیستم را به صورت کامل اسکن کنید.

 

۲- افت سرعت سیستم
اگر از برنامه های سنگین که نیاز گسترده به منابع سیستمی دارند ( مثل بازی ها، نرم افزارها شبیه ساز سیستم عامل یا تولید انیمیشن ) استفاده نمی کنید ولی سرعت سیستم تان به افت کرده است، باید مراقب باشید. چون ممکن است به بدافزار آلوده شده باشید.

 

۳- فعالیت بیش از حد هارد دیسک
فعالیت بیش از حد هارد دیسک نیز می تواند نشانه از آلوده شدن به بدافزارها باشد. چون در حالتی که سیستم بیکار است، نباید فعالیت هارد دیسک زیاد باشد.

 

۴- فعالیت های ناآشنا در ویندوز
اگر در طول شروع به کار سیستم پیغام های مختلف و عجیبی را مشاهده کردید که مثلا به شما می گویند به چند عدد از درایوهای تان دسترسی ندارید، باید بدانید که احتمال آلودگی تان بسیار بالاست. این پیغام ها معمولا از طرف بدافزارهای گروگان گیر ظاهر می شوند و با رمزنگاری اطلاعات تان سعی می کنند از شما باج بگیرند.

 

۵- پیغام های عجیب و غریب
همچنین ممکن است که با پیغام های دیگری روبرو شوید که مثلا می گویند بعضی برنامه ها یا فایل های نمی توانند باز شوند. این پیغام ها هم می توانند به نحوی بیانگر آلوده شدن به بدافزارها باشند.

 

۶- فعالیت برنامه های مشکوک
اگر مشاهده کردید که برخی برنامه های شما به درستی باز نمی شوند و یا خراب شده اند و یا همچنین به صورت خودسرانه باز می شوند، باید مراقب باشید. همچنین اگر یک فایروال داشته باشید کارتان برای شناسایی منبع آلودگی بسیار آسان تر خواهد شد.

 

چون همه بدافزارها برای ارسال اطلاعات به سازندگان شان از اینترنت استفاده می کنند. فایروال ها نیز شبکه را زیر نظر دارند. اکنون اگر بدافزاری بخواهد به اینترنت متصل شود، فایروال به شما هشدار می دهد و از شما می خواهد که در مورد آن تصمیم گیری کنید. اگر مشاهده کردید که برنامه مشکوک است، می توانید دسترسی آن را به اینترنت مسدود کنید.

 

گام های مفید دیگری نیز می توانید در جهت امنیت بیشتر خود و سایر کاربران اینترنت بردارید. مثلا فایل مشکوک را برای شرکت های امنیتی ارسال کنید تا بررسی شده و در صورت آلوده بودن، نام آن به بانک اطلاعاتی بدافزارها افزوده شود. باور کنید کار مشکلی نیست و معمولا از طریق وبسایت شرکت های امنیت و از طریق بخشی موسوم به Submit for Analysis امکان پذیر خواهد بود.

 

البته استفاده از وبسایت Virus Total که فایل های مورد نظر شما را به صورت همزمان و سریع با بیش از ۴۰ آنتی ویروس تست می کند هم گزینه خوبی است.

 

۷- فعالیت زیاد شبکه
معمولا مودم ها دارای چند چراغ هستند که یکی از آنها میزان فعالیت شبکه را نشان می دهد. هر چقدر این چراغ سریع تر چشمک بزند، نمایانگر فعالیت زیاد در شبکه است. اگر بدون اینکه در حال وبگردی، دانلود، بروز رسانی آنتی ویروس یا سیستم عامل و یا هر فعالیت شبکه ای دیگر باشید، این چراغ مدام چشمک بزند، می تواند نشانگر آلوده بودن سیستم باشد و در این میان یک بدافزار در حال ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می باشد.

 

داشتن ابزارهایی که شبکه و میزان ارسال و دریافت اطلاعات را بررسی می کنند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا فایروال ها که علاوه بر نمایش ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه، سهم هر برنامه از این تبادل اطلاعات را نیز نشان می دهند. در صورت مشاهده برنامه ای مشکوک در لیست از روش های ارایه شده در بخش شماره شش استفاده کنید.

 

۸- دریافت ایمیل های نامربوط
اگر ایمیل های شما از طریق برنامه ایمیل کلاینت ارسال نمی شوند و یا اینکه از مخاطبان لیست ایمیل تان شنیده اید که از طرف شما ایمیل های عجیب و غریب یا نامربوط دریافت می کنند، باید بسیار مراقب باشید. چون احتمالا سیستم تان به بدافزار آلوده شده است.

 

البته این احتمال هم می رود که کلمه عبور ایمیل شما دزدیده شده باشد. پس در اولین فرصت سیستم خود را اسکن کرده و کلمه عبور ایمیل تان را تغییر دهید. همچنین استفاده از روش تایید دو مرحله ای که توسط سرویس های ایمیل شرکت های گوگل و مایکروسافت ارایه می شوند نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

۹-قرار گرفتن آی.پی آدرس شما در لیست سیاه وبسایت ها
اگر پیغامی دریافت کردید که به شما می گوید آی.پی آدرس تان در لیست سیاه قرار گرفته است، باید این احتمال قوی را بدهید که کامپیوتر شما به دست هکرها افتاده است. اکنون هکرها می توانند هر کاری خلافی با آن انجام دهند. مثلا ارسال درخواست های پیاپی به سرورهای مورد نظرشان و در نتیجه ترتیب دادن یک حمله DOS بزرگ و استفاده به عنوان ابزاری برای ارسال هرزنامه ها. حتی می توانند شما را بین همکاران زیر زمینی شان معامله کنند. آن هم به قیمت های کلان!

 

۱۰- غیر فعال شدن ناگهانی و بی دلیل آنتی ویروس
مهمترین بخش حافظتی کامپیوتر شما، نرم افزاری امنیتی یا همان آنتی ویروس است. پس چیز عجیب نیست که بدافزارها تلاش می کنند تا به هر شکلی که شده در روند کار آن اخلال ایجاد کنند. بدافزارها سعی می کنند که آنتی ویروس را غیر فعال کرده و سپس آن را از بین ببرند. حتی بدافزارهای قدرتمندتر مثل روتکیت ها حتی آنتی ویروس شما را غیر فعال هم نمی کنند. بلکه در میانه راه درخواست های آنتی ویروس که برای سیستم عامل ارسال می شوند را منحرف می کنند.

 

اما در هر صورت اگر دیدید که آنتی ویروس تان به شکلی ناگهانی غیر فعال شده است و تلاش تان برای فعال کردن آن نتیجه ای در بر نداشت، به احتمال زیاد به بدافزار دچار شده اید و باید اقدامات بعدی را انجام دهید.

 

در این مطلب سعی شده است

یک بازگشت استراتژیک

 

آیا دیپلماسی بازگشت مرکز تحقیقات مخابرات موفق می‌شود

سونيتا سراب‌پور
«بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات از شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»؛ این یکی از قول‌های اساسی محمودواعظی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه‌اش بود.

 حالا او چه بخواهد و چه نخواهد باید این بازگردانی را، که از دید بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان فناوری اطلاعات باعث مشکلات اساسی در این حوزه و از دست رفتن جایگاه این وزارتخانه شده است، انجام دهد، تا اثبات شود که انتخاب این دیپلمات با تجربه در حوزه سیاست خارجي به عنوان وزیر ict کاملا هوشمندانه  بوده و به دور از تدبیر نبوده است. ذ
واعظی در حالی بر تخت ریاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکیه زده است که این وزارتخانه جایگاه و مرکزیتش را در حوزه‌هاي مختلف از دست داده و با روی کار آمدن شورای‌عالی فضای مجازی و دست‌اندازی آرام این شورا به حوزه‌هاي مختلف و همچنین تلاش و موفقیت این شورا برای گرفتن مرکز تحقیقات مخابرات، نقش و جایگاهش را بیش از گذشته از دست داده است.  
شاید همین هویت، که کم کم روبه زوال می‌رود باعث شده واعظی در اولین مصاحبه‌اش در جمع خبرنگاران روز معارفه، بارها اعلام کند اولین کاری که انجام خواهد داد بازگشت آرامش به وزارتخانه تحت رهبری‌اش خواهد بود و در قدم بعدی نیز جایگاه این وزارتخانه را احیا خواهد کرد. وی با اشاره به اختلافات این وزارتخانه با نهادهای مختلف از جمله شورای‌عالی فضای مجازی، تاکید کرده بود که این اختلافات در آینده نزدیک حل خواهد شد.
  
چالشی به نام شورا
شاید بی‌انصافی باشد اگر بگوییم مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها در چند سال اخیر به وجود آمده است، اما بیراه نیست که بگوییم این مشکلات و چالش‌ها طی 8 سال اخیر بیشتر و در یکی دو سال گذشته نیز به اوج خود رسیده است. حتی عقب‌ماندگی در این حوزه و نزول جایگاه ICT ایران در رتبه‌های بین‌المللی سبب ورود نهادي به نام شوراي عالي فضاي مجازي در سال 90 به این حوزه و سر وسامان دادن به آن شد. 
این شورا با هدف بهره‌گیری از فضای ICT در ابعاد زندگی فردی،  اجتماعی و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری از فرصت‌هاي این حوزه برای پیشرفت همه جانبه کشور تشکیل شده است. هرچند این شورا در شروع به کار و با وعده‌ها و برنامه‌هایی که ارائه داده بود این امید را در دل فعالان بخش ICT کشور روشن کرد که برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری دیگر نهادهای فعال در این حوزه شکل گرفته است، اما با مرور زمان و طی یک سال گذشته حالا این شورا نیز به جمع دیگر نهادهای موازی پیوسته است. شورای مجازی که برای سرو سامان دادن به حوزه ICT تشکیل شده بود به یک چالش جدید برای وزارتخانه تبدیل شد. در واقع در انتهای سال ۹۰ ورود شورای‌عالی فضای مجازی که می‌توانست منشأ تغییر در این حوزه باشد، با فعالیت‌هایی که این شورا در پیش‌گرفت چالش جدیدی را بر وزارت ارتباطات تحمیل کرد.
اختلاف نظر برخي اعضای حقيقي و دبير این شورا با وزارتخانه بالا گرفت و باعث شد که بحث‌های تداخل وظایف گذشته دوباره طرح شود. بنابر این چالش‌های ساختاری این وزارتخانه که با خصوصی‌سازی مخابرات شروع و با طرح ادغام وزارتخانه، مباحث تداخل وظایف کمیسیون تنظیم مقررات با شورای رقابت، ادامه يافت، با یک  رویداد جدید یعنی جدایی مرکز تحقیقات مخابرات از وزارتخانه و تغییر کارکرد به پژوهشگاه فضای مجازی به اوج خود رسيد.

همه یک صدا برای بازگشت مرکز تحقیقات به وزارت ICT
شاید هیچ‌کس از جمله مسوولان شورای‌عالی فضای مجازی  فکرش را هم نمی‌کردند که یکی از دلایل رای اعتماد نمایندگان مجلس به واعظی به شرط تلاش وی برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات از این شورا به بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. 
در روز معارفه واعظی تمامی سخنرانان این مراسم از نماینده مجلس گرفته تا وزیر سابق و معاون اول رییس‌جمهوری، یک صدا از واعظی خواستند تا  اشتباه رخ داده در دولت گذشته یعنی جدا سازی سازمان فضایی  و مرکز تحقیقات مخابرات را از وزارت ارتباطات جبران کند و این دو نهاد را به جایگاه اولشان باز گرداند.برای مثال، غلامرضا کاتب نماینده مجلس شورای اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر من در چهار سال گذشته به دو دلیل به وزارت ICT ظلم شده است که از این دو دلیل، یکی تغییرات پی‌درپی در این وزارتخانه است.
وی با اشاره به جدایی مرکز تحقیقات مخابرات از این وزارتخانه افزود: مرکز تحقیقات مخابرات متعلق به وزارت ارتباطات بوده و باید اکنون هم در همانجا بماند و دلیلی ندارد جای دیگری باشد؛ وزیر جدید ارتباطات نیز به این موضوع واقف هستند و قول داده‌اند که  این موضوع پیگیری خواهد شد و کاری که خلاف قانون باشد انجام نمی‌دهند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری نیز از دیگر منتقدان انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به شورای‌عالی فضای مجازی نیز در این خصوص گفته است: زمان شکل‌گیری این شورا حتما انگیزه این اقدام این بوده که سرویس‌های بیشتری داده شود یا حداقل هماهنگی‌هایی از طریق شورای عالی فضای مجازی با دیگر بخش‌های این حوزه صورت بگیرد تا در نهایت اصطکاک در این حوزه از بین برود. اما قطعا قرار نبوده این شکل‌گیری و به دنبال آن انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به این شورا تبدیل به یکی از دغدغه‌های این وزارتخانه شود. بر این اساس، این مشکلات باید با یک بررسی سریع و دقیق از سوی وزارتخانه و مسوولان شورا حل و فصل شود.
پیدا کردن دبیر شورای‌عالی فضای مجازی برای دریافت نظرش درخصوص تلاش ارگان‌های مختلف برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات به جایگاه اصلی‌اش در وزارت ارتباطات کار ساده‌ای نیست. دبیری که حتی در مراسم معارفه وزیر جدید ارتباطات نیز غایب بود.
حمید شهریاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، در خصوص برنامه وزیر جدید برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات  از شورای مجازی به وزارت ارتباطات می‌گوید: «مرکز تحقیقات مخابرات نیاز به انجام کار تحقیقي و پژوهشی دارد و باید اجازه داده شود این مرکز به دور از این تنش‌ها به کار خود ادامه دهد و اگر قرار است این انتقال صورت بگیرد این کار باید به گونه‌اي شکل بگیرد که موجب تضعیف جایگاه شورای‌عالی فضای مجازی نشود.» وی تاکید می‌کند که هر دو بخش نیاز به تقویت و حمایت همه ارگان‌ها دارند؛ چرا که تقویت هر یک از این بخش‌ها در نهایت به نفع ICT کشور تمام خواهد شد.
وی در خصوص مخالفت یا موافقت اعضای شورای عالی مجازی با بازگشت این مرکز به وزارت ارتباطات نیز می‌گوید: «من تنها عضوی از این شورا هستم و برای دریافت و رسیدن به یک نظر واحد باید جلسه‌ای در شورا برگزار شود. اما به عنوان یک عضو معتقد هستم که وزارتخانه در این مسیر باید به گونه‌ای حرکت  و فعالیت کند که هم جایگاه خودش تایید و تثبیت شود و هم جایگاه شورا.» 

دلیل اهمیت یک مرکز تحقیقاتی
تا قبل از تلاش مسوولان شورای‌عالی فضای مجازی برای انتقال مرکز تحقیقات مخابرات و استفاده از توان این مرکز برای انجام امور تحقیقی و پژوهشی خود، شاید کسی به این مرکز و جایگاهش توجه نداشت. بعد از مطرح شدن این طرح که  شورا در فکر این انتقال به یکی از زیرمجموعه‌های خود بود که جایگاه و فعالیت‌های این مرکز به زیر ذره‌بین رفت. یکی از انتقاداتی که به این مرکز وارد است عدم انتشار گزارش عملکرد است. مرکز تحقیقات مخابرات ایران که قدمتی چهل و سه ساله دارد  نه تنها در دولت گذشته، بلکه در هیچ دولت دیگری اطلاعاتی از عملکردش منتشر نکرده است. مرکزی که گفته مي‌شود بودجه‌ای میلیاردی دارد  و شاید همین بودجه به باور گروهی محل نزاع بین  دو نهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و  شورای‌عالی فضای مجازی قرار گرفته است. 
این مرکز در سال 1349 به‌منظور توسعه اقتصادی بین دولت ایران و ژاپن موافقت‌نامه‌ای به امضا رسانيد که در آن دو دولت به‌منظور تاسیس یک مرکز تحقیقات ارتباطی در دانشگاه تهران به نام مرکز تحقیقاتی ارتباطی ایران همکاری خود را آغاز کرده و به این ترتیب مرکز تحقیقات مخابرات ایران تاسیس شد.
از جمله فعالیت‌های این مرکز در آن زمان تحقیقات علمی و عملی دانشگاهی شامل انجام کاوش‌های نظری، عملی و فنی در زمینه مخابرات، آموزش مهندسان ایرانی و افزایش توانایی پژوهشگران، تربیت مغزهای مخترع و مبدع، جمع‌آوری اطلاعات و آمار و تجزیه و تحلیل آنها، تنظیم مقررات و استانداردها در زمینه‌های مختلف مخابراتی کشور بوده است.
طی سال‌های اخیر، کمتر گزارشی درمورد فعالیت‌ها و پروژه‌هاي این مرکز منتشر شده است و اين امر کار را برای قضاوت در خصوص کارآیی این مرکز تحقیقاتی سخت می‌کند. مشخص نبودن سرنوشت پروژه‌هاي در دست این مرکز  و زمان طولانی صرف شده برای برخی پروژه‌هاي دیگر و همچنین روشن نبودن روند اختصاص بودجه به مجریان پروژه‌ها از جمله انتقاداتی بود که تا پیش از انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به شورای‌عالی فضای مجازی وارد می‌شد. حالا و با این شرایط  شاید سوالی که پیش می‌آید این باشد که مرکز تحقیقات مخابرات چه کار ویژه‌ای طی سال‌های اخیر انجام داده و چه ظرفیت‌هایی دارد که  طی یک سال گذشته برای دو نهاد یعنی وزارت ICT و شورای‌عالی فضای مجازی به این سطح اهمیت و اختلاف رسیده است. سوالی که تاکنون کسی برای آن جوابی پیدا نکرده است.


منبع: دنیای اقتصاد

[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:28 ] [ سعید صانعی ]

مهم‌ترین کاندیداها برای مدیرعاملی مایکروسافت

 

بیزینس ویک بررسی می‌کند

دنیای‌اقتصاد- خبر بازنشستگی مدیرعامل مایکروسافت در روزهای اخیر جنجال‌های خبری مختلفی را به راه انداخته است.

 چالش‌های زیادی که مایکروسافت پس از رونق بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند با آنها روبه‌رو شد و تاکید آن برای استفاده از سیستم‌عاملی که هنوز نتوانسته کاربران را راضی کند، همه و همه باعث شده است که کارشناسان و فعالان بازار در این سال‌ها انتقادات زیادی را به استراتژی‌های مدیریتی مایکروسافت وارد بدانند.
 هر چند خبر بازنشستگی استیو بالمر توسط خود او و از طریق یک ایمیل به کارکنان مایکروسافت اعلام شد، اما بسیاری معتقدند که این بازنشستگی تحت فشار و اجبار کارشناسان و سهامداران این شرکت اتفاق افتاده است. 
حالا انتظار می‌رود استیو بالمر تا دوازده ماه دیگر به صورت رسمی از کارش کنار برود و از انتقادات رهایی یابد. انتقادات شدیدی که او را به ترسیم آینده‌ مبهم مایکروسافت به خاطر ارائه محصولات ناموفق و ناتوانی برای ورود به بازار محصولات هوشمند قابل حمل متهم می‌کردند. شاید به همین دلیل هم بود که درست چند دقیقه بعد از اعلام خبر بازنشستگی استیو بالمر، قیمت سهام مایکروسافت تا حدود 8 درصد افزایش پیدا کرد. 
در نهایت حالا هیات مدیره این شرکت با همکاری یک شرکت بین‌المللی استخدام نیروهای متخصص به دنبال یک جانشین مناسب برای استیو بالمر و به‌عهده گرفتن سمت مدیرعاملی مایکروسافت به عنوان غول نرم‌افزاری جهان و در مسیر جدید تبدیل شدن به یک شرکت تولیدکننده ابزار و سرویس‌های جدید، هستند. این کار با نظارت مستقیم بیل‌گیتس انجام می‌شود. با این حال اما وب سایت بیزینس‌ویک به تازگی فهرستی از محتمل‌ترین کاندایداها برای به عهده گرفتن سمت مدیر عاملی مایکروسافت برای جانشینی استیو بالمر را منتشر کرده است.
 
تونی بیتز
او مسوول اجرایی بخش Skype است و در تابستان امسال وظیفه مدیریت تبلیغات و توسعه تجاری مایکروسافت را هم به عهده داشته است. او همچنین در گذشته یکی از اعضای ارشد شرکت Cisco Syatems بوده است.
 
استفان الوپ 
او در فاصله سال‌های 2008 تا 2010 مدیر بخش تجارت مایکروسافت بود و بعد از آن مایکروسافت را به مقصد نوکیا و برای تصاحب سمت مدیرعاملی این تولیدکننده گوشی‌های موبایل ترک کرد. نوکیا در سال‌های اخیر شرایط چندان خوبی در بازار گوشی‌های موبایل و به خصوص موبایل‌های هوشمند نداشته و همکاری نزدیکی هم با مایکروسافت در زمینه پروژه‌های موبایل داشته است. 

جولی لارسون- گرین
 او زمانی به عنوان وارث بی چون و چرای سمت استیو بالمر در مایکروسافت محسوب می‌شد و در نهایت به عنوان مدیر بخش دستگاه‌ها در مایکروسافت کارش را ادامه داد. این به معنای آن است که او روی ساخت گوشی‌ها و تبلت‌ها متمرکز شده است  و در عین حال روی معاملات مختلف با استودیوهای فیلمسازی و اپراتورهای مخابراتی هم کار می‌کند.
 
کوین جانسون
 او در سال 2008 از مایکروسافت بیرون آمد تا شرکت Juniper Networks را مدیریت کند. جانسون اخیرا از پست خودش در این شرکت به‌عنوان مدیرعامل بازنشسته شده است. او در طول شانزده سالی که در مایکروسافت فعالیت می‌کرد، مسوولیت بخش سرویس‌های آنلاین و ویندوز را به عهده داشت.

کی لو
یکی از نیروهای باسابقه و قدیمی بخش جست‌وجوی شرکت Yahoo، در میان تغییر و تحولات تابستان امسال در مایکروسافت به بخش موتور جست‌وجوی Bing این شرکت رفت. او در حال حاضر مدیریت بخش اپلیکیشن‌ها و مهندسی سرویس‌های مختلف را در مایکروسافت به عهده دارد.
 
پاول ماریتز
 او در حالی به عنوان یکی از گزینه‌‌های مطرح برای جانشینی استیو بالمر مطرح شده که سیزده سال پیش این شرکت را ترک کرد. او در حال حاضر شرکت نوظهور و استارت آپ Pivotal را مدیریت می‌کند که در زمینه رایانش ابری کار می‌کند.
 
استیون سینوفسکی
یکی از بهترین و جنجالی‌ترین مدیران شرکت مایکروسافت که زمانی مدیریت بخش ویندوز این شرکت را به عهده داشت و به عبارتی بعد از مدیر عامل،  دومین شخص با اهمیت این شرکت به حساب می‌آمد. با این حال او ناگهان در سال گذشته میلادی به خاطر مشکلات مختلفی که با بالمر داشت، از مایکروسافت اخراج شد. او مدتی پیش اعلام کرده بود که در شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ Andreessen Horowitz استخدام شده است. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که او بهترین گزینه برای مدیرعاملی در مایکروسافت است.
 
تامی رلر
 او از زمان خرید شرکت نرم‌افزاری Great Plains Software در سال 2001 با مایکروسافت همکاری می‌کند. رلر پست‌های مختلفی در زمینه‌های مالی و بازرگانی را در مایکروسافت به عهده داشته و بعد از اخراج سینوفسکی، همزمان مسوولیت بخش ویندوز این شرکت را هم به‌عهده گرفته است. او در حال حاضر بخش بازرگانی و بازاریابی مایکروسافت را مدیریت می‌کند.


منبع: دنیای اقتصاد
--

مانیتور 29 اینچ باریک با وضوح بالا

 

نورسيده
Asus معرفی کرد

دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus به‌تازگی مانیتور جدیدش را به بازار معرفی کرده است. این مانیتور جدید که اندازه 29 اینچ داشته و ساختار بسیار عریضي دارد، با مدل PB298Q به بازار معرفی شده است.

نسبت تصویر در این مانیتور برابر 21:9 بوده و پنل آن از نوع AH-IPS است. استفاده از پنل IPS باعث افزایش زاویه دید و همچنین دقت بالای نمایش رنگ‌ها می‌شود و به همین دلیل هم این مانیتور امکان نمایش تصاویر با کیفیت بالا و برابر 1080 در 2560 پیکسل را دارد. این مانیتور اندازه‌ای برابر دو نمایشگر 17 اینچ در کنار یکدیگر دارد و فریم‌های اطراف نمایشگر در این مدل تنها ضخامت 8/0 میلیمتری دارند. 
وضوح تصویر در این مانیتور تا 33 درصد بالاتر از نمایشگرهای استاندارد Full HD است و قطر 29 اینچی آن برابر با دو مانیتور 17 اینچ با نسبت تصویر 5:4 در کنار یکدیگر است. نسبت تصویر 21:9 در این مانیتور نیاز به یک نمایشگر جداگانه برای افزایش وسعت تصویر را برطرف می‌کند و وضوح فوق گسترده نیز به این معنی است که کاربران می‌توانند تعداد ستون‌های بیشتری را در نرم افزارهای صفحه گسترده مانند اکسل مشاهده کنند که این تعداد تا 13 برابر مانیتورهای Full HD در اندازه معمولی است.
نور پس زمینه LED در نمایشگر مجهز به فناوری AH-IPS با تولید رنگ‌های دقیق باعث می‌شود، مانیتور PB298Q برای کاربردهای خانگی و حرفه‌ای مناسب باشد. نمایشگر PB298Q دارای امکانات ارتباطی برای پشتیبانی از انواع تجهیزات صوتی و تصویری است. این امکانات ارتباطی شامل پورت‌های DisplayPort، HDMI و دو پورت DVI هستند. علاوه بر اینها این مانیتور دارای دو اسپیکر با توان پخش 3 وات هم هست.
نسبت کنتراست تصویر در این مانیتور جدید برابر 1 به 80000000 است و شدت روشنایی آن به  300 انسی لومن می‌رسد. این مانیتور همراه با یک نرم‌افزار اختصاصی به نام MultiFrame عرضه شده است که به کاربران امکان کنترل و مدیریت چند کامپیوتر را می‌دهد بدون اینکه این صفحات تداخلی با هم داشته باشند. این محصول همچنین دارای تکنولوژی ویدئویی هوشمند Splendid شرکت Asus است که رنگ‌ها را به صورت زنده با شش حالت پخش در هر موقعیتی تضمین می‌کند و از طریق یک کلید اختصاصی قابل اجرا است. 
مانیتور PB298Q به صورت ایستاده با شیب قابل تنظیم طراحی شده است و نمایشگر روی یک پایه گردان با قابلیت تغییر ارتفاع تا 150 میلیمتر قرار دارد. این نمایشگر را می‌توان در مسیر افقی تا 90 درجه تغییر جهت داد و در این حالت، مانیتور به صورت عمودی هم قابل استفاده است.
با این همه، اما شرکت Asus هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این محصول جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.

تبلت 7 اینچی ساخت شرکت سامسونگ!


LG رونمایی کرد
دنیای‌اقتصاد- شاید کمی عجیب به نظر برسد که یک شرکت، کار ساخت محصول جدیدش را به شرکت رقیبش بسپارد!
 با این حال اما گویا شرکت LG این کار را انجام داده و کار ساخت تبلت جدیدش را به شرکت Samsung واگذار کرده است. این تبلت که با نام Homeboy به بازار معرفی شده است، به عقیده کارشناسان نسخه جدیدی از Galaxy Tab3 شرکت Samsung است.  برای اینکه این معامله در ذهن‌تان حل شود، بد نیست بدانید که صنعت ارتباطات بی‌سیم در کشور کره جنوبی در اختیار دو شرکت LG و Samsung است و این تبلت جدید نتیجه همکاری این دو پیمانکار است. به عقیده کارشناسان، این تبلت 7 اینچی جایگزین مناسبی برای تبلت‌ کیندل فایر آمازون خواهد بود. خریداران کره‌ای با خرید این تبلت می‌توانند به بیش از 50 شبکه تلویزیونی، میلیون‌ها آهنگ و ده‌ها هزار کتاب الکترونیکی دسترسی داشته باشند. همچنین این دستگاه کوچک می‌تواند به عنوان دوربین‌ حفاظتی هم مورد استفاده قرار بگیرد. این کار با استفاده از دوربین موجود روی آن و یک موبایل هوشمند از راه دور انجام می‌گیرد. از طرفی بعضی از کارشناسان معتقدند از آنجا که LG در حال حاضر هیچ تبلتی تولید نمی‌کند، به همین دلیل کار ساخت تبلت Homeboy را به Samsung واگذار کرده است. این در حالی است که فعالان بازار انتظار دارند LG به زودی و در نمایشگاه IFA 2013 از یک تبلت قدرتمند 8 اینچی به نام G Pad رونمایی ‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

Incomedia Website x5 evolution نام نرم افزار طراحی صفحات وب می باشد که در زمان ورود به عرصه طراحی وب با شهرت طراحی سایت در ۵ مرحله بین کاربران جایگاه خاصی برای خود یافت. Website x5 به تمامی کسانی که حتی هیچ آشنایی با HTML ندارند این امکان را میدهد که سایت خود را با تمامی امکانات و بسیار زیبا و حرفه ای ایجاد کنند و آن را بروی هاست خود انتقال دهند و در معرض دید جهانیان قرار دهند. به طور کلی می توان گفت website x5 نرم افزاری قدرتمند در زمینه ساخت وب سایت و فروشگاه آنلاین و نرم افزاری کامل و همه کاره برای طراحان وب و فروشندگان اینترنتی است که می خواهند محصولات خود را برای مشتریان به نمایش در آورند.

websitex5

 

ویژگی های نرم افزار Incomedia WebSite X5 Evolution:
طراحی صفحات وب بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
دارای بیش از ۱۰۰۰ قالب آماده و پیش فرض
قابلیت ایجاد فروشگاه الکترونیکی
قابلیت ساخت فرم، ایجاد RSS، ایجاد صفحات حفاظت شده، چند زبانه کردن سایت
طراحی صفحات وب سازگار با تمام مرورگرها
بهینه سازی کدها برای موتور های جستجو و خروجی استاندارد با XHTML
سازگار نرم افزار با سیستم عامل ویندوز ویستا و …

 

 

[ دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:58 ] [ سعید صانعی ]

خلق چهره متمایزی از آب با یک تکنیک جالب عکاسی


اگر اهل گشت و گذار باشید حتماً برای تان پیش آماده که در صحرا چادر بزنید و شب هنگام آتشی روشن کنید و با دوستان و خانواده به آن خیره شوید و از یمین و یسار تعریف کنید.

 
آتشِ کنارِ دریا، اما لذتی دو چندان دارد. از یک سو صدای دریا و موج ها و از دیگر سو، صدای سوختن چوب در آتش و شعله سرخ آن. تا حالا توجه کرده اید که وقتی به آتش خیره می شوید چه اشکال عجیبی در آن می بینید؟ اگر نه، حتماً یک بار امتحان کنید. ولی شاید کسی به این فکر نکرده باشد که با خیره شدن به آب، چیز خاصی در آن ببیند؛ آب که شکلی ندارد.
 
اما یک عکاس خوش ذوق پا را از این مفاهیمِ به ظاهر بدیهی، فراتر نهاده و با خلق روشی، آن رویِ دیگرِ آب را به نمایش گذاشته. او در تکنیک ابداعی خود، شارِشِ آب را به طور مستقیم ضبط می کند تا بتواند تصاویری بدیع خلق نماید. در ادامه مطلب می توانید چند نمونه از شاهکارهای این عکاس، که همگی تصاویری از «آب» هستند، را ببینید.
 
[ یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:19 ] [ سعید صانعی ]

گردش در بزرگترین باغ وحش های دنیا به کمک گوگل


باغ وحش های ایران معمولا شامل چند شیر خسته می شود، با تعدادی میمون بی حال و مقادیری مار! اما واقعیت این است که باغ وحش های دیگر نقاط جهان، از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند و حیواناتی که در آن ها نگه داری می شوند، تنوع بسیار بالایی دارند.

 

جذابیت برخی از باغ وحش های معروف در سراسر جهان، آن ها را تبدیل به یکی از مراکز توریستی کرده است. مراکزی که بازدید از آن ها احتیاج به صرف هزینه های بسیاری دارد. اما اگر خیلی دوست دارید تا محیط این باغ وحش ها را از نزدیک ببینید، می توانید بدون هیچ هزینه ای از گوگل کمک بگیرید.

 

این کمپانی به تازگی اعلام کرده است که برخی از برترین باغ وحش های جهان و حیوانات آن ها را به بخش Street View گوگل مپ می آورد. از این طریق شما می توانید از وجب به وجب این باغ وحش ها بازدید کنید و از محیط آن ها لذت ببرید.

 

توجه داشته باشید که سرویس Street View شامل تصاویر ثابت به هم پیوسته است و شما قرار نیست تا از طریق آن به تماشای ویدیویی باغ وحش ها بپردازید. اگر به حیوانات علاقه دارید و دوست دارید گردشی مفرح در بهترین باغ وحش های دنیا داشته باشید، می توانید با مراجعه به این لینک در سرویس نقشه گوگل سفر خود را آغاز کنید.

[ شنبه 2 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:21 ] [ سعید صانعی ]

افزایشِ پهنایِ باندِ اینترنتِ بین‌المللِ ایران در اولویت برنامه های آژانس امنیت ملی آمریکا

در برخی خبرگزاری ها آمده بود «افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل در اولویت برنامه واعظی»… این یعنی «دکترای روابط بین‌الملل» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ما، بر مدرک «فوق‌لیسانس مهندسی الکترونیک» ایشان غلبه کرده است. اما نه! روابط بین‌الملل هم یک طرفه نمی‌شود…قدیمی‌ها می‌گفتند «آفتابه لگن هفت دست، نهار و شام هیچی» این شده وضعِ…

در برخی خبرگزاری ها آمده بود «افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل در اولویت برنامه واعظی»… این یعنی «دکترای روابط بین‌الملل» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ما، بر مدرک «فوق‌لیسانس مهندسی الکترونیک» ایشان غلبه کرده است. اما نه! روابط بین‌الملل هم یک طرفه نمی‌شود…
قدیمی‌ها می‌گفتند «آفتابه لگن هفت دست، نهار و شام هیچی» این شده وضعِ حالِ فضای مجازی و اینترنت فلاکت بار ایران!
خیالمان از بابت چه چیزی راحت است که «پهنای باند اینترنت بین‌الملل» را افزایش دهیم؟ اصلاً افزایش «پهنای باند اینترنت بین‌الملل» در شرایط فعلی به نفع چه کسانی است و دودش به چشم چه کسانی خواهد رفت؟ و آیا «پهنای باند اینترنت بین‌المللِ» در انحصار آمریکا ممکن است برای ما منفعتش از ضررش بیشتر باشد!؟

دوستی می‌گفت: فلان مسئول گفته است فلان کنیم و بهمان، سرعت اینترنتمان می‌شود ۲۰ مگ! گفتم: دعا کن نشود! گفت: چرا؟ گفتم: با این رایانه دیزلی و سیستم عامل قفل شکسته و اینترنت امن (!) ایران، از این پهنای باند به من و تو هیچ خیری نمی‌رسد.

حقیر عمیقاً معتقدم اگر وزیر انقلابی ما هم این ۷ خبر را بخوانند، حتماً در اولویت‌های کاریشان تجدید نظر خواهند کرد:

۱. واشنگتن‌پست: اسنودن با انتشار اسناد فوق سری اعلام کرد سازمان امنیت ملی آمریکا تحت عنوان پروژه PRISM، از سال ۲۰۰۷ به مرکز اطلاعات (سرورهای) گوگل، مایکروسافت، یاهو، فیس‌بوک، پل‌تاک، یوتیوب، اسکایپ، ای‌اوال و اپل «دسترسی کامل» دارد. | فضای مجازی ایران رسماً در تسخیر محصولات و تارنماهای این کمپانی‌ها است.

Description: Prism
۱-۱. ادوارد اسنودن در گفت‌وگو با گاردین: «آژانس امنیت ملی آمریکا زیرساختی تدارک دیده که تقریباً همه ارتباطات انسانی را به صورت اتوماتیک ذخیره می‌کند. با استفاده از این سیستم می‌توانستم ایمیل‌های هر کسی را ببینم٬ مکالمات تلفنی‌اش را شنود کنم و رمزهای عبور شخصی‌ترین اکانت‌های هر کاربری را به دست بیاورم.».

۲. گاردین با انتشار نقشه فوق سری “Boundless Informant” نمایش داد: آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد / در یک ماه، ۱۴ میلیارد قطعه-داده از شبکه های تلفن و کامپیوتر کاربران ایرانی توسط آمریکا دزدیده شده است /ایران از نظر امنیت فضای مجازی نا امن‌ترین کشور جهان است.

Description: boundless heatmap large

۳. راشا تودی: اسنادی که ادوارد اسنودن، افشاگر جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است نشان می‌دهد شرکت‌های مخابراتی «ورایزن بیزنس»، «واد فون کِیبلز» و «بی تی» جزو شرکت‌هایی هستند که دسترسی نامحدود به اطلاعات را در اختیار برنامه جاسوسی «جی سی اچ کیو» انگلیس قرار دادند. |گفته می‌شود کابل‌های فیبر نوری زیر دریایی ایران از این شرکت‌ها تأمین شده است.

۴. اتحادیه بین‌المللی مخابرات سازمان ملل متحد رسماً به کشورهای جهان هشدار داد: هکرها می‌توانند با سوءاستفاده از حفره امنیتی موجود در سیم‌کارت‌هایی که داده‌های الکترونیکی را بر اساس الگوریتم “DES” رمزگذاری می‌کنند، ارتباط تلفنی برقرار کنند، تماس‌های تلفنی قربانیان را به خط دیگری منتقل کنند (دایورت کنند) یا به تلفن‌های سیم‌کارت هک شده گوش کنند. |اپراتورهای تلفن همراه ایران در سیم کارت‌های خود داده‌های الکترونیکی را بر اساس الگوریتم “DES” رمزگذاری می‌کنند.

۵. گوگل تائید کرد: تمام گوشی‌های دارای «سیستم عامل گوگل اندروید» در خطر دزدی اطلاعات (عکس، فیلم و…)، نظارت و کنترل بر نرم افزارها، ارسال پیامک، برقراری ارتباط تلفنی، کنترل دوربین و میکروفن یا دست‌اندازی به پسوردهای ذخیره‌شده هستند. | اوباما در بخش اول گزارش خود به کنگره، یکی از دستاوردهای «جنگ نرم آمریکا علیه ایران» را نفوذ اندروید به بازار موبایل ایران عنوان کرد. | امروز بازار ایران در تسخیر گوشی‌ها و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید است و این فاجعه تا جایی پیش رفته است که تولید کنندگان گوشی‌ها و تبلت ایرانی نیز از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

۶. اندیشکده هریتج: آمریکا باید با طرح «اینترنت حلال» ایران مقابله کند. | غربی‌ها عموماً «شبکه ملی اطلاعات» را با نام «اینترنت حلال» می‌شناسند.

۷. مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: ۵۰٫۸% جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در معرض خطر اعتیاد به اینترنت قرار دارند | بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، قریب به ۷۰% کاربران اینترنت در ایران زیر ۲۹ سال سن دارند / این کاربران عموماً از اینترنت برای تفریح استفاده می‌کنند و افزایش پهنای باند اینترنت بین‌المللی، خطر اعتیاد به اینترنت و انحراف را در آن‌ها به شدت افزایش می‌دهد.

در پایان به قول بکه‌دال، سخنگوی تظاهر کنندگان آلمانی معترض به جاسوسی آمریکا از کاربران اینترنت: «تصور این که تمام زندگی تو در دنیای مجازی جایی ذخیره می‌شود و شاید یک روز علیه خودت به‌کارگرفته شود، ساده نیست… من هم ابتدا نمی‌خواستم بپذیرم که جاسوسی و نظارت بر ما چنین ابعادی دارد… آدم به خودش می‌گوید نمی‌شود که دولت ما اجازهٔ این کار را بدهد

تلویزیون 55 اینچی جدید سه‌بعدی

 

نورسيده
سونی عرضه می‌کند

دنیای‌اقتصاد- مدل  KDL-55W804 از تلویزیون‌های سه بعدی جدید سونی است که قرار است به زودی میهمان بازار داخلی شود.

 البته نمونه 47 اینچی این کالا در حال حاضر با قیمت چهار میلیون و 800 هزار تومان در بازار موجود است، اما وعده حضور مدل 55 اینچی این تلویزیون طی روزهای آتی داده شده است.
در هر حال این تلویزیون  سه بعدی که از تکنولوژی سه بعدی با کیفیت تصویر Full HD بهره‌مند است، دارای ویژگی‌هایی چون، وضوح تصویر 1920×1080 نقطه در اینچ، زاویه دید افقی و عمودی 178 درجه، تجهیز به دو بلندگوی 10 وات و پشتیبانی از سیستم‌های صوتی، Dolby® Digital، Dolby® Digital Plus، Dolby® Pulse،  HE-AAC و... است. تیونر این تلویزیون هم قابلیت DVB-T ،تصویر در تصویر را دارد.
از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم این تلویزیون دارای ورودی چهار پورت ورودی HDMI، سه پورت ورودی USB، یک پورت ورودی Component، ورودی ویدئو Composite، ورودی S-Video، ورودی PC،ورودی تیونرو... است. همچنین این تلویزیون سه بعدی به خروجی‌های Video، هدفون و Audio مجهز است. تلویزیون تازه وارد سونی به زودی میهمان بازار داخلی می‌شود.

Dellنیز از ویندوز RT ناامید شد

نوشته شده در 10 ساعت پیش

 

به نظر می‌رسد، دل که جزو معدود کمپانی‌های تولید کننده تبلت مبتنی بر سیستم عامل ویندوز RT بود، از این سیستم عامل قطع امید کرده است. تبلت XPS 10 این شرکت که ابتدا قیمت 499 دلار برای آن در نظر گرفته شده بود، به مرور، قیمت آن به 299 دلار کاهش یافت، اما حتی با این کاهش قیمت قابل ملاحظه نیز تقاضا برای آن بسیار ضعیف گزارش شده است.

Dell در حال حاضر تبلت XPS 10 را تنها با صفحه کلید فیزیکی خارجی و با قیمت 479 دلار آن هم در بخش مخصوص کاربران شرکتی به فروش می‌رساند.

دل از اظهار نظر در رابطه با تصمیم‌اش برای محصولات آتی مبتنی بر ویندوز RT اجتناب نموده، اما تحلیل‌گران معتقدند که این کمپانی تنها راه فروش تبلت ویندوز RT خود را کاهش قیمت و اضافه کردن صفحه کلید فیزیکی و همچنین مخاطب قرار دادن مشتریان شرکتی دانسته که نیاز به اجرای نرم افزار اداری آفیس دارند. اما بعید به نظر می‌رسد با این بازخورد ضعیف، Dell در آینده نیز نسبت به طراحی و ساخت تبلت ویندوز RT اقدام کند و احتمالا این کمپانی نیز همچون ایسوس، ساخت تبلت‌های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM را رها کند.

تبلت XPS 10 در دو نسخه 32 و 64 گیگابایت و با پردازنده Qualcomm Snapdragon S4 و صفحه نمایش 10.1 اینچ با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل ارائه شده است.

تحلیل‌گران بر این باورند که Dell با کاهش قیمت و اضافه نموده صفحه کلید فیزیکی به عنوان هدیه در کنار XPS 10 تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر موجودی انبارهای خود را به فروش برساند. تا به امروز لنوو، ایسوس و سامسونگ عدم تمایل خود نسبت به ساخت تبلت ویندوز RT را اعلام نموده‌اند.

 
دولت برزیل از شرکت سامسونگ کره جنوبی به دلیل شرایط بد کاری در خطوط مونتاژ این شرکت در برزیل شکایت و طلب خسارت کرد. 
 
دادستانهای برزیلی گفتند: آنها از شرکت سامسونگ در مرکز صنعتی مانائوس(مرکز ایالت آمازوناس) به دلیل قرار دادن کارگران در معرض خطر بیماری به دلیل کار شدید و ممتد، شکایت و طلب خسارت 108 میلیون دلاری کرده اند.
 
به گزارش پارسینه و به نقل از واحد مرکزی خبر؛ خط مونتاژ سامسونگ در مانائوس بزرگترین کارخانه در بین 25 کارخانه این شرکت در سطح جهان است. این کارخانه حدودا شش هزار کارگر دارد و تلفن همراه و دیگر کالاهای الکترونیکی مورد نیاز آمریکای لاتین را تامین می‌کند.
 
شرکت سامسونگ روز چهارشنبه اعلام کرد: با مقامات برزیلی همکاری خواهد کرد.
 
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: زمانیکه که ما شکایتنامه را دریافت کنیم، یک بررسی کامل انجام خواهیم داد و با مقامات برزیلی به طور کامل همکاری خواهیم کرد. ما به تامین یک محیط کاری با بالاترین استانداردهای سلامتی، ایمنی و رفاهی برای کارکنان در سراسر جهانی اهمیت زیادی می‌دهیم.
دادستانهای برزیلی گفتند: وزارت کار برزیل تایید کرده که کارگران این شرکت در برزیل روزانه تا 10 ساعت به طور ایستاده کار می‌کنند و بیش از دو هزار کارگر دچار مشکلات جسمی نظیر آسیب‌های ناحیه کمر هستند.
 
سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن همراه، تراشه حافظه و نمایشگر تصویر در جهان، در سال 2011 نیز به دلیل شرایط بد کارگرانش در برزیل تحت پیگرد قرار گرفت و 200 هزار دلار جریمه شد. 
این شرکت همچنین به استخدام کارگران کودک در چین و شکایت متعدد کارگران در کره جنوبی برای دریافت خسارت برای خطرات جسمی در کارخانه هایش مواجه است.

کامپیوتر چندمنظوره صفحه بزرگ


ایسر عرضه کرده است
دنیای‌اقتصاد- کامپیوترهای بدون کیس که All in one نامیده می‌شوند، نمونه‌هایی هوشمند و کم جا، پیشرفته و توانمند هستند و راه‌های جدیدی را برای فرآیندهای تجاری در اتاق‌های کنفرانس، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، آژانس‌های مسافرتی، بیمارستان‌ها و کاربران خانگی ارائه می‌دهند.
یکی از مزایای کامپیوترهای بدون کیس افزایش نظم و کاستن شلوغی میزکار و استفاده از وسایل کمتر با کارآیی بیشتر است.
امروزه در اکثر مراکز اداری، آموزشی، درمانی و... شاهد حضور این کامپیوترها هستیم. با توجه به این موضوع برندهای گوناگون به عرضه مدل‌های متنوع این کالا در بازار داخلی پرداخته‌‌اند که هر کدام بسته به قابلیت‌هایی که دارند با قیمت‌های گوناگونی در بازار ارائه می‌شوند.
یکی از این برندها acer است. این برند با عرضه مدل Aspire Z5771 از سری حرفه ای‌ها مورد توجه خریداران کامپیوترهای چندمنظوره قرار گرفته است.
کامپیوتر چندمنظوره باقابلیت این خانواده  دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel 2400s Core i5 2.5GHz UpTo 3.3 GHz - Cache 6 MB، رم چهار گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه یک ترابایت است. در مورد کارت گرافیک هم باید بگوییم که کارت گرافیکی Nvidia GeForce 605 1024 MB روی این دستگاه نصب شده است.
در مورد صفحه نمایش همچنین باید بگوییم که صفحه نمایش این دستگاه all in one هم 23 اینچ از نوع LED Backlit Multi Touch Display با وضوح تصویر 1920×1080 نقطه در اینچ است.
تجهیز به درایو نوری DVD Super Multi Drive، اسپیکر داخلی استریو، کارتخوان، وب‌کم، شبکهlan : Gigabit Ethernet، شبکه بی‌سیم Wireless و... از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر چندمنظوره است.
در مورد پورت‌های این دستگاه هم باید بگوییم که این دستگاه به پورت HDMI، چهار پورت USB 2.0، دو پورت USB 2.0 و... مجهز است و فاقد پورت‌های فایروایر 1394 یا iLink و... است. در مورد سیستم‌عامل هم باید بگوییم که Microsoft Windows 7 روی این دستگاه 
نصب شده است.
این کامپیوتر چندمنظوره صفحه بزرگ که ابعادی حدود 532×414×58 میلی‌متر دارد با قیمتی در حدود سه میلیون و 50 هزار تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

منبع: دنیای اقتصاد
--
[ چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:, ] [ 6:58 ] [ سعید صانعی ]

عرضه ۲۰ برنامه با پیش ‌فرض ویندوز 8/1

 

شرکت مایکروسافت تایید کرد برنامه تلفن اینترنتی اسکایپ همراه با سیستم‌عامل ویندوز 1/8 به طور پیش‌فرض عرضه می‌شود.

به گزارش «فارس» به نقل از سافت پدیا، در جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز که اوایل پاییز عرضه می‌شود امکانات زیادی برای جلب نظر کاربران گنجانده می‌شود. شرکت مایکروسافت در سال 2011 شرکت اسکایپ طراح و سازنده نرم‌افزار تلفن اینترنتی اسکایپ را خریداری کرد، اما گنجاندن امکانات و خدمات اسکایپ در برنامه‌های ساخت مایکروسافت مدت زمان قابل توجهی به طول انجامید. اولین بار برنامه اسکایپ 1/6 در اوایل سال 2013 به نرم‌افزار تبادل ایمیل اوت لوک اضافه شد. قرار است به غیر از برنامه اسکایپ، 20 برنامه جدید دیگر نیز به سیستم‌عامل ویندوز 1/8 افزوده شود. امروزه بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان از نرم‌افزار تلفن اینترنتی اسکایپ برای برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی استفاده می‌کنند. قرار است پس از گنجانده شدن اسکایپ در ویندوز 1/8 به تدریج برخی قابلیت‌ها هم به آن اضافه شود.
 

چگونه پروفایل فیس بوک خود را پاکسازی کنیم؟


مرتب کردن پروفایل فیس بوک, فیس بوک فارسی

همانطور که تعداد دوستان شما و برنامه های کاربردی مورد استفاده تان در فیس بوک افزایش مییابد ، فید خبری و دیوار(wall)فیس بوک شما به دلیل شلوغی بیش از حد می تواند به افتضاحی بزرگ تبدیل شود. این خوب است که با دوستان خود در ارتباط هستید ، اما اگر شما نمی توانید پست های مفید را از میان تمام پست های احمقانه و بدرد نخور یا دوستان واقعی خود را از میان تمام افراد ناشناخته تشخیص دهید ، زمان آن فرا رسیده که به تمیز کردن پروفایل فیس بوک خود بپردازید.

 

فیس بوک گزینه های مختلفی برای تنظیم دقیق آنچه که برنامه های کاربردی و کاربران می بینید و یا اینکه در پروفایل فیس بوک خود استفاده می کنند ارائه میکند، اما اگر از تمام تغییرات مطلع نباشید (و فیس بوک اغلب تغییرات مداوم در وب سایتش را دوست دارد) ، شما ممکن است در میان تمام گزینه های موجود احساس سردرگمی کنید. ما دراین مقاله به شما کارآمد ترین راهها را برای استفاده بهتر و داشتن تجربه لذت بخش تر از حساب فیس بوک خود ارائه می کنیم.


اضافی ها را از دسترس فید خبری پنهان کنید.
ساده ترین راه برای کنترل مطالبی که خبرخوان به شما نشان می دهد زدن دکمه ی “مخفی کردن”(“Hide”) برای چیزهایی است که شما نمی خواهید ببینید. فیس بوک از شما خواهد پرسید که آیا می خواهید آن شخص و یا صفحه را مخفی کنید؟ یک بار که شما آن را تایید کنید، دیگر چیزی از آن را دوباره نخواهیددید و به صورت مخفی در خواهند امد.

 

مرتب کردن پروفایل فیس بوک, فیس بوک فارسی

 

اگر می خواهید برخی از اینگونه مطالب پنهان شده را دوباره به نمایش درآورید، نگران نباشید. هنگامی که چیزی را مخفی می کنید ، فیس بوک به شما با پیام “XXX(فلان مطلب) از خبر خوان شما پنهان شده است. برای مدیریت این مطالب به گزینه های ویرایش بروید ” هشدار میدهد.


حال، با کلیک بر روی گزینه ویرایش شما لیستی از تمام صفحات و افراد پنهان شده را ببینید. در آنجا ، شما می توانید عنوانهای پنهان را به حالا قبلی خود برگردانده،و به تنظیم برخی از گزینه های اضافی مانند مشخص نمودن حداکثر تعداد دوستان نمایش داده شده در فید زنده (Live Feed)خبری بپردازید.

 

مرتب کردن پروفایل فیس بوک, فیس بوک فارسی

 

دوستان و لیست ها
درست مانند شبکه اجتماعی MySpace ، فیس بوک جایی برای گردهم آیی دوستان می باشد. اما بگذارید این را هم بگوییم که : در اغلب موارد ، تنها تعداد کمی از دوستان خوب و واقعی خود را در فیس بوک می توانید بیابید،. در واقع شما در این شبکه با گروهی از آشنایان ، شرکای تجاری ، همکاران سر وکار دارید، و اگر واقعا باعث خوشحالی شما ست که انها را دوست بدانید، باید عده ای از کاربرانی که شما اصلا نمی شناسید و به واسطه دوستی با دوستان شما با انها دوست شده اید را هم باید دوست بدانید.


خوشبختانه ، شما می توانید آنها را در لیست دوستان خود، سازماندهی کرده که اجازه میدهد فید خبری و جعبه گپ خود رابرای هر لیست دوستان به شیوه دلخواه خود فیلتر کنید. این فرایند کمی خسته کننده است ، اما به ما اعتماد کنید، چون این روش می تواند تحول بزرگی را در پروفایل شما ایجاد کند.

 

مرتب کردن پروفایل فیس بوک, فیس بوک فارسی

 

در حال حاضر لیست ها ذیل عنوان “دوستان” در صفحه اصلی فیس بوک نمایش داده می شود ، برای دیدن تمام لیستهایی که شما ایجاد کرده اید روی آن کلیک کنید. علاوه بر این ، برای ویرایش لیست ها ، با کلیک بر روی حساب کاربری(Account) – وضعیت دوستان خود را ویرایش کنید. از آنجا می توانید دوستانتان را از لیست دوستان خود اضافه یا حذف کرده، لیست ها را حذف و یا لیست جدیدی ایجاد کنید.

 
برای استفاده از لیست ها ، به سادگی به صفحه اصلی خود رفته و بر روی یک لیست کلیک کنید، شما تنها مطالب ایجاد شده توسط افرادی را که شما به فهرست اضافه کرده اید خواهید دید. نکته مهم تر، تعمیم ویژگی لیست به چت باکس است. هنگامی که شما یک یا چند لیست ایجاد کردید، خواهید دید که جعبه چت هم اکنون آنها را به طور جداگانه نمایش می دهد.

 

با کلیک بر روی لیست دوستان، شما می توانید انتخاب کنید که چه لیست هایی از دوستان را می خواهید در چت باکس را ببینید. این خیلی عالی است که شما دوستان زیادی داشته باشید اما اگر بخواهید بتوانیدفقط با تعداد انگشت شماری که شما تعیین می کنید چت کنید.

 

برنامه های کاربردی
تقسیم دوستانتان به لیست ها به شما کمک میکند تا پروفایل خود رابه سبک فوق العاده ای سازماندهی و مرتب کنید ، اما هنوز شما را از شر تمام برنامه های کاربردی که دوستانتان استفاده می کنند راحت نمی کند! به عنوان مثال ، اگر شما به برنامه Farmville علاقه ای ندارید ، شما احتمالا نمی خواهید مطالبی ببینید مبنی بر اینکه که گیاهان دوستان شما در این برنامه چگونه رشد می کنند!


باز هم این امکان وجود دارد که برنامه ها را طوری تنظیم کنید که آنچه را می خواهید در پروفایل فیس بوک ببینید، و توصیه می کنیم این کار نه تنها به خاطر زیباتر شده پروفایل خود ، بلکه به خاطر حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام دهید. با کلیک بر روی حساب کاربری، تنظیمات برنامه (Application Settings) و در آخر نمایش(Show) و Authorized را از منوی کشویی انتخاب کنید.

شما احتمالا از میزان برنامه های مجاز به استفاده خود شگفت زده می شوید ؛ لیستی که در طول زمان می تواند تبدیل به لیستی عظیم از برنامه ها شود.

 

مرتب کردن پروفایل فیس بوک, فیس بوک فارسی

 

راه های مختلفی برای مدیریت این برنامه ها وجود دارد. اگر شما برنامه ای واقعا نیاز ندارید ، می توانید به سادگی آن را با کلیک کردن بر روی ضربدر کنارش حذف کنید. این مرحله اندکی طولانی است، با این حال ، شما حتی می توانید برای هر برنامه ای به صورت مجزا تنظیماتی داشته باشید.

 

با کلیک بر روی ویرایش تنظیمات (Edit Settings)، می توانید برنامه را از “انتشار فعالیت های اخیر (به صورت پیام های خبری)” به دیوار پروفایلتان منع کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید برنامه در نشانکهای(Bookmarks) شما قرار بگیرد یا نه ، و می توانید فضای اشغال شده توسط تب برنامه را در پروفایل خود محدود کنید.


و دیگر چی؟
پس از مرتب کردن برنامه های کاربردی از پروفایلتان، شما هم ریختگی خیلی کمتری در پروفایل فیس بوک خود مشاهده خواهید کرد ، اما به یاد داشته باشید که این روند ادامه دارد. بعد از مدتی ،احتمالا اجازه دسترسی برنامه های مختلفی را خواهید داد و دوباره پروفایل شما توسط چیزهایی که نمی خواهید پر می شود.بهترین راه برای مقابله با این مشکل را برای انجام شده است نگهداری و مرتب کردن پروفایل فیس بوک خود به طور منظم هر چند ماه یکبار است.

 

با این حال ، اگر شما دستورالعمل های این مقاله را دنبال کرده اید ، فیس بوک شما در حال حاضر مکان متفاوتی است: سازمان یافته تر، کمتر به هم ریخته و به طور کلی لذت بخش تر. ما امیدواریم که این روش ها به شما کمک کرده باشد!
منبع:

 

 

اسپیکرهایی برای گوش دادن به موسیقی در حمام

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

 

 

معرفی محصول

دنیای‌اقتصاد- شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند محصولاتی را برای گوش دادن به موسیقی در مکان‌ها و شرایط مختلف طراحی و تولید کنند.

با این اوصاف است که ژانر محصولات و گجت‌های ضد آب شکل گرفته است. حالا اگر شما هم جزو آن دسته از علاقه‌مندان موسیقی هستید که دوست دارید حتی در حال دوش گرفتن و حمام کردن هم به موسیقی گوش کنید بد نیست این مطلب را بخوانید. وب‌سایت Mashable به‌تازگی فهرستی از اسپیکرهای ضدآب و با کیفیت را برای گوش دادن به موسیقی در حمام منتشر کرده است که آن را در اینجا می‌بینیم.

 

 

 

ION Audio Sound Splash:
 این اسپیکر طراحی ساده و کوچکی داشته و از یک قلاب برای آویزان شدن از سری دوش حمام یا قرار گرفتن روی دیوار بهره می‌برد. این محصول ساختار قابل شارژ داشته و امکان ارتباط با دستگاه‌های دیجیتال پخش‌کننده مختلف را از طریق تکنولوژی بلوتوث برای کاربرانش فراهم می‌آورد. نکته جالب اینکه این دستگاه دارای یک میکروفن کوچک هم هست تا از این طریق امکان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی را هم به کاربرانش بدهد. این دستگاه در حال حاضر با قیمتی برابر 70 دلار به فروش می‌رسد.

 

 

 

iDuck: اگر به گجت‌هایی با طراحی متفاوت و فانتزی هم علاقه‌مندید این اسپیکر می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد. این اسپیکر دارای یک دستگاه فرستنده بی‌سیم با طراحی شبیه به تخم‌مرغ بوده و بخش اسپیکر آن یک اردک عروسکی زرد رنگ است که می‌تواند روی آب شناور بماند. این محصول جالب با قیمت 30 دلار در بازار عرضه می‌شود.

 

 

 

iShower: این دستگاه بی سیم از طریق تکنولوژی ارتباطی بلوتوث با دستگاه‌های دیجیتال دیگر متصل شده و موسیقی را از روی آنها پخش می‌کند. این دستگاه مبتنی بر باتری قابل شارژ بوده و می‌تواند با پنج دستگاه به صورت همزمان مرتبط باشد. این دستگاه دارای نشانگر ساعت و زمان هم هست تا در طول حمام کردن زمان را از دست ندهید. این دستگاه با قیمت100 دلار در بازار عرضه می‌شود.

 

 

 

Hipo از Ivation: یک اسپیکر جالب و مدرن که از یک قلاب کوچک برای قرار گرفتن راحت روی دوش حمام بهره می‌برد. این دستگاه در هر بار شارژ کامل امکان کار تا 25 ساعت را دارد، این اسپیکر همچنین دارای یک بلندگو و میکروفن برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی هم هست. این اسپیکر با قیمت 100 دلار به بازار عرضه می‌شود.

 

 

 

Blue Splash Shower Tunes: یک اسپیکر ضدآب دیگر که با بلوتوث کار می‌کند و از این طریق به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود. این اسپیکر دارای کلیدهای کاربردی برای کنترل صدا و برقراری تماس است. این اسپیکر همچنین در رنگ‌های متنوع طراحی و تولید شده است و در حال حاضر با قیمت 60 دلار در بازار عرضه می‌شود.

 


 

ION Audio Water Rocker: این اسپیکر بی‌سیم امکان فاصله گرفتن تا 100 فوت از بخش فرستنده خودش را که دستگاه‌ها و موبایل‌های مختلف در آن قرار می‌گیرند، دارد. به این ترتیب قسمت اسپیکر آن که کاملا ضدآب و مقاوم است، می‌تواند روی آب شناور مانده و حتی امکان استفاده از رادیوی FM را هم برای کاربرانش فراهم کند. این دستگاه با قیمت 80 دلار در بازار عرضه می‌شود.

 

 

 

Kohler Moxie Showeheads: این اسپیکر برای کاربران علاقه‌مند به موسیقی طراحی شده است و می‌تواند صدا را با کیفیت بسیار خوبی برای کاربرانش پخش کند. این محصول ساختار قابل شارژ داشته و از طریق بلوتوث با دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی مرتبط می‌شود. این دستگاه در حال حاضر با قیمتی برابر 200 دلار در بازار عرضه شده است و به فروش می‌رسد.
 

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


 


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

پنجره ها هوشمندتر می شوند

محققان آمریکایی می گویند ماده جدیدی ساخته اند که می تواند با کنترل نور مرئی و گرمازای فروسرخ، پنجره های هوشمند را هوشمند تر کند.

پنجره ها هوشمندتر می شوند

دانشمندان بخش انرژی آزمایشگاه ملی لورنس برکلی می گویند در این شیوه نوین شیشه پنجره ها با لایه نازکی از نانوکریستال های پوشش داده می شوند؛ این لایه به طور پویایی، نور خورشید را در هنگام عبور از پنجره بنا به دلخواه کاربر تغییر دهد تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم راحتی و آسایش ساکنین را در گستره وسیعی از اقلیم ها در پی داشته باشد.

"دلیا میلیرون" مجری این تحقیقات می گوید در آمریکا حدود یک چهارم انرژی برای روشنایی، گرمایش و سرمایش ساختمان ها صرف می شود. ماده جدید ما وقتی به عنوان پوشش پنجره به کار می رود می تواند تاثیر زیادی بر مصرف انرژی ساختمان داشته باشد.

این پژوهشگران می گویند: مهار نور نزدیک به فروسرخ به معنای آن است که ساکنین یک ساختمان می توانند به طور طبیعی محیط داخل ساختمان را بدون ایجاد گرمای اضافی و ناخواسته، روشن کنند و از این رو نیاز به تهویه هوا و نور مصنوعی کاهش می یابد.

 دانش پژوهان این شیشه های هوشمند را حاصل ترکیب عملکردهای اوپتیکی منحصر به فرد با شیوه های پردازشی کم هزینه و دوستدار محیط زیست می دانند
اساس این فناوری جدید، طراحی نوینی از ماده الکتروکرومیک است که از نانوکریستال های اکسید ایندیوم و قلع تعبیه شده در ماتریکس شیشه ای اکسید نیوبیوم ساخته شده است و می تواند نور مرئی و نزدیک به فروسرخ را در واکنش با یک شارژ الکتریکی به کار گرفته شده در پنجره ها کنترل کند.

با این پوشش جدید یک پنجره می تواند کاملا به حالت تاریک درآید و مانع از عبور نور و گرما شود و یا به حالت کاملا درخشان و شفاف تبدیل شود. دانش پژوهان این شیشه های هوشمند را حاصل ترکیب عملکردهای اوپتیکی منحصر به فرد با شیوه های پردازشی کم هزینه و دوستدار محیط زیست می دانند.

**********

کلاه ایمنی رهیاب

مخترعان روسی نوعی کلاه ایمنی حاوی رهیاب ساخته‌اند. کلاه ایمنی لایومپ ـ LiveMap ـ تصاویری نیمه‌شفاف و تمام‌رنگی و نیز متنی روی صفحه شیشه‌ای جلوی کلاه در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد و موتورسوار می‌تواند بدون این‌که نگاهش را از روی جاده بردارد سرعت و زمان را بررسی کرده و راهش را بیابد.

کلاه ایمنی رهیاب

کلاه ایمنی لایومپ که فقط اندکی از کلاه های معمولی بزرگ تر است به کنترل صدا، قطب نمای دیجیتال و حسگر لامپ که میزان روشنایی نمایشگر را نسبت به روشن یا تاریک بودن هوا تنظیم می کند، مجهز است.

کلاه لایومپ، همچنین ویژگی های ایمنی هوشمندانه ای در خود دارد، چراکه کاربران نمی توانند از نمایشگر آن برای بازی های کامپیوتری یا تماشای تصاویر ویدئویی استفاده کنند و صفحه شیشه ای کلاه فقط اطلاعات نقشه را وقتی سرعت موتور سوار نزدیک به حد ایمن است به طور کلی نشان می دهد.

این کلاه البته قدری گران است و بین چهارونیم تا شش میلیون تومان در نظر گرفته شده است. راستش را بخواهید تصور موتورسواری با یک کلاه شش میلیون تومانی در حالی که کل موتورسیکلت خیلی کمتر از این قیمت دارد می تواند برای موتورسواران ایرانی خنده دار باشد.

 

 

 

[ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, ] [ 7:1 ] [ سعید صانعی ]

چگونه کامپیوتر خود را به حمام ببریم؟

 

 کارت گرافیک, تمیز کردن کامپیوتر

به احتمال فراوان شما که هم‌اکنون در حال خواندن این مطلب هستید، یک کامپیوتر شخصی از نوع دسکتاپ در منزل دارید که تا حالا حتی فکرش را هم نکرده بودید که می‌شود این محرم اسرار خودتان را به حمام ببرید.

خب، راستش را بخواهید آخرین تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران نشان می‌دهد نمی‌توان کامپیوترها را برد زیر دوش حمام، اما همه ایمان دارند اگر کمی به نظافت این دوست صمیمی خودمان رسیدگی کنیم، عمر خودمان و کامپیوترمان افزایش پیدا خواهد کرد. حتما شنیده‌اید کیبورد یک کامپیوتر از خیلی جاهای دیگر منزل شما کثیف‌تر است!

 

کامپیوتر هم مثل هر موجود دیگری به نظافت نیاز دارد، چراکه اگر نظافت درخصوص آن انجام نگیرد، می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

 

بگذارید با مثالی کوتاه این مطلب را بیشتر برای شما روشن کنم. فرض می‌کنیم حدود یک سال است شما به نظافت داخلی کیس خود توجه نکرده‌اید. در این صورت گرد و غبار می‌تواند در بین خنک‌کننده پردازنده مرکزی شما نفوذ کرده و باعث شود پردازنده آن‌طور که باید خنک نشود و از عمر مفید آن کاسته شود.

 

چه باید کرد؟
ابتدا باید ابزارهایی مثل دمنده باد هوای فشرده (اسپری یا سشوار برقی)، مکنده هوا (شارژی یا جاروبرقی‌های با امکان مکش هوا)، مایع شست‌وشوی با حداقل میزان الکل، دستمال نرم و بدون پرز (مانند دستمال عینک) و یک عدد مسواک (یا شبیه آن) را آماده کنید تا دست به کار شویم.

 

اما قبل از آغاز به کار حتما باید یک ماسک ضدگرد و غبار به دهان ببندید. برای جلوگیری از ورود غبار به داخل چشم یک عینک ساده هم به چشم بزنید.

 

حال بیاییم سری به کیس خود بزنیم. می‌دانیم کیس در واقع استخوان‌بندی کامپیوتر ما به حساب می‌آید و تمامی قطعات سخت‌افزاری مانند مادربورد، پردازنده مرکزی، کارت گرافیک و... روی آن سوار می‌شود.

 

قبل از هر کاری در قاب کامپیوتر (کیس) را باز کنید و... بله حتما تعجب می‌کنید که چقدر غبار و آشغال آنجا جمع شده است. حالا با استفاده از سشواری که روی حالت باد سرد تنظیم شده است، گرد و غبار تجمع یافته در گوشه و کنار کیس و قطعات سخت‌افزاری کیس خود را تمیز کنید.

 

در این حالت گرد و غبار فراوانی به هوا بر خواهد خاست. مراقب باشید! اگر دیدید گرد و غبار به صورت گلوله‌مانند به گوشه و کنار چسبیده‌اند، پیشنهاد می‌شود از طریق مکنده از دست آنها خلاص شوید!

 

در مرحله بعد و با استفاده از دستمال نرم و بدون‌پرز (دستمال مرطوب هم قبول است) به سراغ فن‌های (FAN) خنک‌کننده کیس و پردازنده خود بروید. با استفاده از آن می‌توانید گرد و غبار چسبیده به پره‌ها را پاک کنید. البته گاهی پیش می‌آید که نمی‌توانید گوشه‌های این فن‌ها را با دستمال تمیز کنید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک یا چند گوش‌پاک‌کن برای این مهم استفاده کنید.

خب حالا کیس ما تمیز شده است و می‌توانید در آن را ببندید، اما آیا وسیله دیگری هم مانده است؟ بلی!

 

مانیتور یا همان صفحه نمایش که وظیفه نشان دادن تصاویر را به عهده دارد هم باید تمیز شود، چرا که فکر نمی‌کنم شما دوست داشته باشید جای اثرات انگشت خود یا دیگران را روی صفحه نگاه کنید.

 

تمیز کردن صفحه نمایش با کیس کاملا متفاوت است و در اینجا ما از مایع‌های شست و شوی مخصوص همین کار که در مراکز خرید دستگاه‌های دیجیتال به فروش می‌رسند می‌توانیم استفاده کنیم یا می‌توانیم از مایع شیشه‌شویی که دارای کمترین میزان الکل است بهره بگیریم (که البته گزینه اول پیشنهاد بهتری است!) هنگامی که صفحه نمایش خاموش است از طریق یک دستمال نرم و بدون پرز و با بهره‌گیری از مایع تمیز‌کننده، صفحه نمایش خود را بدون آن‌که فشار زیادی به آن وارد شود پاک کنید.

 

دقت داشته باشید اگر فشاری بیش از اندازه وارد کنید احتمال دارد پیکسل‌های سوخته در صفحه نمایش شما ایجاد شود. البته این موضوع تنها در صفحه نمایش‌های LCD مطرح است. درخصوص صفحه نمایش‌های CRT یا همان‌هایی که دارای لامپ تصویر بوده و اندازه بزرگ و وزن بالایی نیز دارند می‌توانید از همین ابزارها بهره بگیرید (بدون ترس از پیکسل‌های سوخته).

 

اما در کنار موارد ذکر شده ماوس و صفحه کلید را فراموش نمی‌کنیم. برای تمیز کردن صفحه کلید می‌توانید از یک مسواک نرم یا ابزاری شبیه آن استفاده کنید و بین کلیدهای آن بکشید تا گرد و غبار رسوخ کرده به آن خارج شود. می‌توانید از دستمالی آغشته به مواد شوینده نیز برای تمیز کردن روی دکمه‌های صفحه کلید استفاده کنید. ماوس را نیز به همین طریق تمیز کنید.

 

در مورد صفحه کلید و ماوس فراموش نکنید که امکان دارد غبار هوا بر اثر برخورد مداوم با رطوبت و چربی نوک انگشتان در حاشیه کلیدها حالت زننده‌ای را به‌وجود آورده باشد و به قول معروف کبره بسته باشد. در این حالت شاید لازم باشد مثل وقتی که در حمام کیسه می‌کشید، کمی خشن‌تر برخورد کنید تا همه آن کثیفی‌هـــا بخوبی زدوده شود.

 

احتمال توقف تولید iPhone 5 پس از معرفی آیفون‌های جدید

نوشته شده در 8 ساعت پیش

 

اخبار و شایعات این روزها، بیشتر پیرامون اپل و آیفون بعدی هستند. یکی از تحلیلگران بازار به نام مینگچی کوو (Mingchi Kuo) می‌گوید، پس از رونمایی از آیفون‌های جدید که احتمالاً ۱۹ شهریور برگزار می‌شود، اپل تولید آیفون ۵ را متوقف خواهد کرد. بر اساس گفته‌های آقای مینگچی کیو، قرار است آیفون ارزان‌قیمت جای آیفون ۵ را بگیرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

وب‌سایت بلومبرگ، به طور مختصر گفته‌های مینگچی کوو را مطرح نموده و گفته، iPhone 5C جای iPhone 5 را خواهد گرفت. آقای کوو عقیده دارد که iPhone 5C بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. نکته جالب در اظهار نظر آقای کوو این است که وی عقیده دارد اپل، تولید iPhone 4S را ادامه خواهد داد. 

به طور سنتی، با معرفی آیفون جدید، اپل آخرین آیفون تولیدی را حفظ کرده و تنها قیمت آن را کاهش می‌دهد. اگر قرار باشد اپل، همین سنت را ادامه بدهد، iPhone 5S قراردادی را با قیمت ۲۰۰ دلار و iPhone 5 و iPhone 4S را به ترتیب با قیمت‌های ۱۰۰ و صفر دلار عرضه خواهد نمود.

البته معرفی iPhone 5C در کنار iPhone 5، با توجه شباهت‌های بسیار زیاد این دو دستگاه، کمی عجیب خواهد بود. برای همین تولید iPhone 5 متوقف خواهد شد. اما سوپرایز اصلی، حفظ کردن iPhone 4S، اسمارت‌فون قدیمی، صفحه‌کوچک و ۳۰ پین اپل است که انتظار می‌رفت تولید آن متوقف شود.

آقای کوو، سابقه خوبی در پیش‌بینی درباره معرفی محصولات اپل دارد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا پیش‌بینی آقای کوو قابل قبول است؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

تحریم‌های اینترنتی علیه کاربران ایرانی

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

«دنیای‌اقتصاد» بررسی می‌کند

سونیتا سراب‌پور
با کلی هیجان و بعد از جست‌وجو در بازارکامپیوتر یک تلفن هوشمند و تبلت را که چند سالی است در فکر خریدن آن هستید تهیه می‌کنید.

از آنجا که قبل از خرید کلی تحقیق هم کرده‌اید نمی‌گذارید جناب فروشنده شما را گول بزند و قیمت بالایی را به بهانه نصب نر‌م‌افزارهای کاربردی و غیر کاربردی از شما بگیرد. خودتان دست به کار می‌شوید و شروع می‌کنید به نصب نرم‌افزارهایی که به آنها نیاز دارید، اما زمان زیادی نمی‌گذرد که متوجه مسدود بودن اکثر فروشگاه‌های آنلاینی می‌شوید که اقدام به ارائه نرم‌افزارهای مختلف یا اپلیکیشن‌های رنگا‌رنگ به کاربرانشان می‌کنند. در مرحله بعد سعی می‌کنید با دور زدن این تحریم‌ها و استفاده از یک فیلتر شکن اقدام به استفاده از امکانات سایت‌های اینترنتی کنید، اما قطع‌ و وصل و توقف همین فیلترشکن‌ها شما را به بن‌بست می‌رساند. ناگهان یاد خبر چند ماه پیش می‌افتید، که در آن اندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، از لغو تحریم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ایران خبر داده بود .او گفته بود «این تصمیم را گرفتیم تا تحریم‌ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى‌هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریع‌تر به آنها نیاز دارند، ایجاد نکند. این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم نرم‌افزار.» 
تقریبا سه ماه از انتشار این خبر می‌گذرد، اما تاکنون کاربران ایرانی تغییر محسوسی با تصویب این تصمیم توسط وزارت امور خارجه آمریکا احساس نکرده‌اند. هنوز هم کاربران ایرانی برای دریافت یک فایل یا نرم‌افزار از سایت‌هایی مانند
Apple store،google play، سایر سرویس‌های شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، مکافی و... با مشکل مواجه هستند. در واقع طی چند سال گذشته کاربران اینترنتی کشور با دو نوع محدودیت اینترنتی مواجه شده‌اند، اولی شامل موانع ایجاد شده توسط دولت مانند فیلترینگ و کیفیت بد پهنای باند و سرویس اینترنت است و دومی نیز همان تحریم‌های اینترنتی خارجی است که امکان دسترسی ایرانیان را به خدمات برخی سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های تکنولوژی محدود کرده است. 

تحریم‌های رنگا‌رنگ
تحریم‌های اعمال شده از سوی نهاد‌های بین‌المللی علیه ایران سال‌ها است که روی ابعاد مختلف زندگی مردم کشور سایه انداخته است. تحریم‌هایی که گاه برداشته و گاه سفت و سخت‌تر از گذشته به اجرا گذاشته می‌شود. تحریم‌هایی که برعکس هدف نهاد‌های بین‌المللی برای کاهش و توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، تنها زندگی روزمره مردم کشور را با مشکل مواجه کرده است. تحریم‌های اینترنتی از جمله تحریم‌هایی است که این روزها بسیاری از کاربران اینترنتی کشور را با مشکل روبه رو کرده است. تحریم‌هایی که در ظاهر گاهی برداشته می‌شود ولی عملا برداشته شدن آن با برداشته نشدن آن فرقی ندارد. برای مثال شرکت گوگل اعلام می‌کند تحریم استفاده از امکانات فروشگاه آنلاین این شرکت یعنی google play را از برای کاربران ایرانی برداشته است، اما با مراجعه به این سایت می‌توانید ببینید که تنها امکانی که کاربران ایرانی می‌توانند از این فروشگاه داشته باشند مشاهده لیست اپ‌های مختلفی است که در این سایت به ثبت رسیده است.
در حال حاضر و براساس آنچه در سایت ویکی‌پدیا آمده است امکان دریافت فایل‌های نرم‌افزاری شرکت‌هایی مانند N،NVIDIA ،Samsung Apps ، Adobe ، AMD ، AVG ، AVAST ، Symantec ، McAfee ،MATLAB برخی از خدمات گوگل، برخی از خدمات مایکروسافت، ESET و Oracle از درگاه اصلی این شرکت‌ها توسط آی‌پی‌های ایران امکان‌پذیر نیست و علاوه بر بسته شدن این سایت‌ها توسط خود این شرکت‌ها در ایران، برخی از این شرکت‌های فناوری و تکنولوژی ، سرور مادر خود را نیز به روی ایرانیان بسته‌اند.
تحریم‌هایی که نیستند و هستند!
اگر چرخی در فضای وب بزنید شاهد خبرهای گوناگونی درخصوص برداشته شدن تحریم اینترنتی از سوی برخی شرکت‌های معروف تکنولوژی مانند گوگل، ادوبی و... می‌شوید. برای مثال، چندی پیش اعلام شد که گوگل ارائه امکانات فروشگاه آنلاین خود GOOGLE PLAY را به روی ایرانیان باز کرده است، اما وقتی کاربران قصد دانلود یک نرم‌افزار از روی این سایت را دارند با هشداری مانند «امکان استفاده ازاین سرویس برای کشور شما فراهم نیست» مواجه می‌شوند. یا سرویس دیگری مانند گوگل آنالیتیکس نیز از همین نوع تحریم‌ها است. گوگل در حالی امکان استفاده از این خدمت را به کاربران ایرانی داده که تنها استفاده کاربران از این سرویس مشاهده صفحه اول سایت آن است. سرویس‌هایی مانند GOOGLE TOOLBAR، GTALK، GOOGLE CODE... از جمله سرویس‌های تحریمی گوگل علیه ایران است. 
به جز شرکت گوگل شرکت‌های دیگري نیز به همین روش لغو تحریم کرده‌اند برای مثال بعد از انتشار خبر لغو تحریم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از سوی وزارت امور خارجه در خرداد ماه سال جاری، شرکت ادوبی (Adobe) از جمله شرکت‌های نرم‌افزاری بود که تحریم‌های خود را علیه کاربران ایرانی برداشت، اما در عمل وقتی برخی کاربران این نرم‌افزار اقدام به به‌روزرسانی سرویس‌های این شرکت می‌کنند با هشدار همیشگی مواجه می‌شوند.
شرکت یاهو نیز از جمله شرکت‌هایی است که نام ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است . برای مثال، شما هنگام ثبت‌نام برای دریافت سرویس ایمیل از این شرکت هنگام پرکردن فرم ثبت‌نام در بخش وارد کردن شماره تلفن برای بالا بردن امنیت ایمیل‌های دریافتی و ارسالی خود نام هر کشوری را به جز ایران مشاهده خواهید کرد. 
اما روش به ظاهر رفع تحریم برخی شرکت‌هاو سایت‌های تکنولوژیکی نیز جالب است. برای مثال، سایتی مانند www.mathworks.co.uk که در زمینه تولیدکننده نرم‌افزار مهندسی Matlab فعالیت می‌کند خدمات خود را به ایرانیان مسدود نکرده، اما اگر با IP ایران به این سایت مراجعه کنید با پیامی مانند This page can't be displayed مواجه می‌شوید. پیامی که وقتی با مشکل قطع اینترنتی مواجه باشید دریافت می‌کنید. این در حالی است که اگر به همین سایت با فیلترشکن مراجعه کنید به راحتی می‌توانید از خدمات سایت استفاده کنید. 
هدف چیست؟
واقعیت این است که در حال حاضر کاربران ایرانی به کمک سایت‌های گوناگوني مانند www.filehippo.com،
 www.mirrorsupload.com و استفاده از فیلتر شکن‌ها توانسته‌اند تا امروز این تحریم‌های اینترنتی را دور بزنند، اما شاید این سوال برای اکثر کاربران به وجود می‌آید که هدف رفتار دوگانه سایت‌ها و شرکت‌های تکنولوژی در خصوص این روش رفع محدودیت تحریمی چیست؟ اگر قرار است رفع تحریم اینترنتی صورت بگیرد، چرا شرکتی مانند گوگل تمام سرویس‌هایش رابه روی ایرانیان باز نمی‌کند و به صورت قطره‌چکانی و دست و پاشکسته این کار را انجام می‌دهد؟ پاسخ به این سوال را شاید باید مسوولان شرکت‌های تکنولوژی جوابگو باشند، اما برخی کارشناسان با فاکتورگیری از اهداف سیاسی و تحریمی، دلیل ایجاد برخی تحریم‌های اینترنتی را به دلیل نبود کپی‌رایت یا حقوق مولفان و نرم افزارها در فضای سایبر و متعهد نبودن کاربران ایرانی به قوانین جهانی کپی رایت عنوان می‌کنند. برای مثال مدتی پیش یکی از تولید‌کنندگان مشهور تلفن همراه، دسترسی ایرانیان به سایت مخصوص تبادل اطلاعات و نرم‌افزارهای واسط کاربری و گجت‌ها و ماژول‌های موبایلی را مسدود کرده بود و دلیل اصلی این تصمیم را نیز به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های قفل شکسته و هک و کرک‌شده توسط ایرانی‌ها عنوان کرده بود. انتشار یک نرم‌افزار قفل شکسته روی یک سایت می‌تواند تبعات بسیار سنگینی برای مدیران آن سایت داشته باشد که گاه آنها را تا مرز ورشکستگی یا پرداخت خسارت‌های سنگین پیش می‌برد. تصمیم به مسدود‌سازی کاربری‌ ایرانی‌ها در گوگل کد نیز به همین دلیل است و دقیقا به‌همین علت این سرویس هنوز به‌رغم شعار داده شده توسط گوگل، برای کاربران ایرانی لغو نشده است.
 

مشخصات احتمالی ساعت هوشمند سامسونگ: صفحه نمایش AMOLED، پردازنده 2 هسته‌ای، یک گیگابایت حافظه رم

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

تقریبا مطمئن هستیم که ساعت هوشمند سامسونگ به همراه گلکسی نوت 3 در کنفرانس آنپک امسال، رونمایی خواهد شد. براساس پتنت‌های رسمی ثبت شده سامسونگ، برخی از مشخصات فنی این ساعت که نام Galaxy Gear برای آن انتخاب شده، مشخص شده‌اند. شایعات مختلفی نیز در مورد جزئیات سخت افزاری آن بدست آمده که همگی را در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

ساعت هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Gear شناخته می‌شود و نام مدل آن نیز SM-V700 خواهد بود. گفته می‌شود این ساعت در کنفرانس آنپک سامسونگ که در 4 سپتامبر یا 13 شهریورماه و در برلین برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

براساس شایعات مطرح شده، این ساعت هوشمند دارای مشخصات فنی زیر است:

  • پردازنده: Exynos 4212 با دو هسته 1.5 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیک: Arm Mali-400MP4
  • حافظه رم: 1 گیگابایت
  • صفحه نمایش 3 در 3 سانتی متر معادل 1.67 اینچ از نوع AMOLED احتمالا از نوع انعطاف پذیر
  • دوربین: 2 مگاپیکسل
  • اتصال NFC و بلوتوث

این مشخصات فنی هنوز توسط یک منبع مطمئن تایید نشده‌اند و شاید محصول نهایی دارای مشخصات فنی متفاوتی باشد.

نظر شما در مورد آینده ساعت‌های هوشمند چیست؟ آیا این ساعت‌ها در دل کاربران جا باز خواهند کرد؟


 


منبع:

[ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, ] [ 6:20 ] [ سعید صانعی ]

 در جوهر پرینتر خود صرفه جویی کنید

مقدار مصرف جوهر پرینترتان را كاهش دهيد + دانلود

به گزارش عرش نیوز،معمولاً کاربران به هنگام استفاده از چاپگرهای رنگی یا سیاه سفید همواره نگران مصرف بیش از حد جوهر و تمام شدن زود هنگام تونر چاپگر مخصوصاً در چاپگرهای رنگی هستند، چرا که این امر به نوبه خود بالا رفتن هزینه‌های چاپ و در نتیجه کاهش سود را به دنبال دارد. شرکت ادوبی به تازگی نرم‌افزاری تولید و عرضه کرده است که ادعا می‌شود استفاده از آن تا 40 درصد در مصرف جوهر چاپگر صرفه‌جویی می‌کند.


این نرم‌افزار برای مصارف خانگی و تجاری عرضه شده و استفاده از آن باعث می‌گردد جوهر کارتریج چاپگر دیرتر تمام شود. این نرم‌افزار با استفاده از فناوری‌های بهینه‌سازی چاپ از جمله SuperSaver و TonerSaver به چاپگر دستور می‌دهد که جوهر کمتری برای چاپ استفاده کند.


راهنمای نصب

1- از پوشه ی Crack فایل Disable Activation.bat را اجرا کنید.
2- فایل موجود در پوشه ی Keygen را اجرا کرده و از منوی آبشاری موجود نام نرم افزار را انتخاب کرده و بر روی دکمه Patch Hosts File کلیک کنید.
3- نصب نرم افزار را آغاز کرده و زمان درخواست سریال از شماره سریال دریافتی از Keygen استفاده کنید.

 

cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/23/1324878_271.rar دانلود کنید.

[ شنبه 29 تير 1392برچسب:, ] [ 10:4 ] [ سعید صانعی ]

 

تالار گفتمان تخصصی آی تی و کامپیوتر

 

بزرگترین اشتباه تاریخ سیستم بانکی یک مرد ۵۶ ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد

Posted: 18 Jul 2013 02:27 PM PDT

یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت الکترونیکی یعنی ‎‎ PayPal یک شهروند آمریکایی را برای چند ساعت مولتی میلیاردر کرد.

fear8

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛  ”کریس رینولدز” شهروند آمریکایی ۵۶ ساله در مدت ده سال از سیستم PayPal برای پرداخت خرید آنلاین استفاده می‎کرد. او یک کاربر معمولی این سیستم است و بیش از ۱۰۰ دلار در ماه خرج نمی‎کند. بنابراین وقتی که این فروشنده‎ی قطعات خودرو یک ایمیل از شرکت ایمیل دریافت کرد، شوکه شد.

در این نامه گزارش شد که به حساب او یک مبلغ باور نکردنی پول معادل ۸۰۰ ۵۴۷ ۳۶۸ ۷۲۰ ۲۳۳ ۹۲ دلار واریز شد. بنابراین کریس رینولدز در آن موقع نه فقط یک مولتی میلیاردر بلکه ثروتمندترین مرد جهان شد.

چندی بعد، مرد دوباره وارد حساب خود در سیستم PayPal شد و دوباره بسیار تعجب کرد. معلوم شد که این مبلغ از حساب او حذف شده است. شرکتی که به طور ناگهانی یک آمریکایی را خوشحال کرده بود، مشکل فنی را برطرف ساخت.

رینولدز در حال حاضر فقط می‎تواند خیال کند برای مدتی کوتاه ثروتمندترین فرد جهان بوده است. خود شرکت از توضیح در مورد ثروت ناگهانی و کوتاه مدت کریس رینولدز خودداری می‎کند.

مشروح مطلب بزرگترین اشتباه تاریخ سیستم بانکی یک مرد ۵۶ ساله را ثروتمندترین فرد جهان کرد در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

چرا یک پسورد روی ویندوز به تنهایی نمی تواند از داده های شما محافظت کند ؟؟

Posted: 18 Jul 2013 01:11 PM PDT

اگر شما روی لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی خود پسورد قرار داده و سپس سیستم خود را ترک کنید تنها در صورتی سیستم شما امنیت دارد که مورد سرقت واقع نشود.

Pass

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ در حقیقت یک پسورد روی ویندوز تنها می تواند از کامپیوتر شما در مقابل یک دسترسی غیرمجاز عادی محافظت کند.بنابراین اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد یک پسورد عادی که از طریق کنترل پنل گذاشته می شود قادر نیست ازداده های کامپیوتر شما محافظت کند.

اگر سیستم کامپیوتری دزدیده شود !

یک پسورد ویندوز تنها از ورود اشخاص به حساب کاربری شما جلوگیری می کند.اگر یک هکر دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما پیدا کند قادر است تمامی موانع متداول را بردارد و به سیستم شما نفوذ کند.به طور مثال اگر آنها بتوانند سیستم شما را ری استارت کنند آنها می توانند یک Linux live CD یا حتی یک Windows To Go USB drive را وارد درایو سیستم کامپیوتری شما بکنند.سپس می توانند از طریق این ابزارها وارد سیستم شما شوند و از طریق یک محیط لایو به فایل ها دسترسی پیدا کنند.

البته این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که بایوس سیستم کامپیوتری شما از طریق removable devices قابل بوت باشد و معمولا هم این تنظیم به صورت پیشفرض فعال است.حتی اگر به صورت پیشفرض نیز فعال نباشد فرد هکر می تواند وارد بایوس سیستم شما شده و سپس گزینه enable booting from removable devices را فعال کند.البته این اختیار در صورتی که بایوس نیز پسورد داشته باشد از هکر گرفته می شود اما تعداد محدودی از کاربران هستند که روی بایوس سیستم خود پسورد قرار می دهند.

حتی اگر شما روی بایوس خود پسورد گذاشته باشید این امر از داده های شما محافظت نمی کند.چون هکر می تواند لپتاپ یا کامپیوتر دسکتاپ شما را باز کرده سپس هارد را برداشته و آنرا روی کامپیوتر دیگری قرار دهد و بعد به داده های آن دسترسی پیدا کند.یک راه کار دیگر آن است که اگر هکر دسترسی فیزیکی به داخل کامپیوتر شما داشته باشد آنها به احتمال زیاد می توانند تنظیمات بایوس را ریست کرده و در نتیجه پسورد بایوس نیز به صورت خودکار حذف خواهد شد.در این صورت قادرند گزینه enable booting from removable devices را فعال کرده و با دستگاه های مورد نظر بوت شوند.

بعد از اینکه یک هکر با استفاده از یک دستگاه removable وارد سیستم شما شد در صورتی که بخواهد می تواند پسورد ویندوز را نیز ریست کند.جالب این جاست که آنها برای انجام این کار نیاز به هیچ ابزار هک مخصوصی ندارند.در نتیجه خود شما هم می توانید با استفاده از ابزارهایی نظیر reset a Windows password with a Windows installer disc reset a Windows password from a Ubuntu live CDنسبت به ریست یک سیستم کامپیوتری اقدام کنید.

چه هنگام یک پسورد ویندوز از داده های شما محافظت می کند؟ 

ناگفته نماند یک پسورد ویندوز خیلی هم بی استفاده نیست درست همانند قفل های روی در خانه هایمان  که از اثاثیه ما محافظت می کنند ,یک پسورد ویندوز نیز می تواند از اثاثیه یا همان داده های کامپیوتر ما محافظت کند.اگر شخصی در فضای کاری یا خانگی شما قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد یک پسورد ویندوز به سادگی می تواند از ورود آن شخص به سیستم شما جلوگیری کند.

اگر یک سارق فقط قصد سرقت سخت افزار کامپیوتر یا لپتاپ شما را داشته باشد نه داده های شخصی,در این صورت اگر سارق فقط یک دزد معمولی باشد حتی اگر قصد ورود به سیستم شما را داشته باشد گذاشتن پسورد می تواند از ورود سارق به سیستم کامپیوتری شما جلوگیری کند.

به طور کلی اگر یک هکر یا حتی یک شخص معمولی که آشنایی معمولی  با کامپیوتر داشته باشد بخواهد به داده های شخصی شما دسترسی پیدا کند چنانچه دسترسی فیزیکی به سیستم کامپیوتری شما داشته باشد طبق روش هایی که پیشتر ذکر شد می تواند داده های شما را به سرقت برده و یک پسورد ساده ویندوز نیز به شما کمکی نخواهد کرد.

استفاده از نرم افزار رمزنگاری داخلی ویندوز به منظور رمزنگاری ایمن اطلاعات :

اگر شما واقعا می خواهید از داده های سیستم خود محافظت کنید نباید به یک پسورد ساده ویندوز دلخوش باشید.شما باید از encryption یا همان رابط رمزنگاری استفاده کنید.زمانی که شما از encryption استفاده می کنید فایل های ذخیره شده روی هارد دیسک شما از نظر ظاهر منطقی به شکلی درهم آمیخته در خواهند آمد.زمانی که کامپیوتر شما راه اندازی می شود شما مجبورید برای دسترسی به فایل ها پسوردی که قبلا در هنگام رمزنگاری ایجاد کردید را وارد کنید.اگر شما کلا از لپتاپ خود برای دسترسی به فیسبوک یا یوتوب استفاده می کنید شما احتمالا نیازی به رمزنگاری هارد دیسک خود ندارید.

اما اگر با داده های مالی حساس یا سندهای تجاری سروکار دارید شما باید برای حفاظت این اطلاعات از رمزنگاری استفاده کنید خواه سیستم شما لپتاپ باشد یا یک کامپیوتر رومیزی.

چگونه هارد دیسک خود را رمز نگاری کنیم؟

شما میتوانید از رابط نرم افزار BitLocker که به صورت داخلی درون ویندوز ۷ و۸ تعبیه شده است برای رمزنگاری هارد دیسک خود استفاده کنید.روش کار با این رابط نرم افزاری طی یک مقاله ای کامل که پیشتر در این سایت منتشر شده بررسی شده است. با یک جست و جوی کوتاه می توانید آنرا پیدا کنید.

نتیجه گیری پایانی  

یک پسورد ساده که روی ویندوز قرار می گیرد هنوز هم می تواند سودمند واقع شود.برای مثال فرض می کنیم که شما پسوردی روی ویندوز خود نگذاشته اید و تنها هارد دیسک خود را رمزنگاری کرده اید در این صورت یک هکر می تواند حتی در صورتی که لحظه ای به لپتاپ شما دسترسی داشته باشد بعضی داده های سیستم شما را سرقت کند.چون معمولا همه داده ها رمزنگاری نمی شوند حال اگر لپتاپ در حالت قفل قرار داشته باشد آنها لازم است که برای ورود, پسورد را وارد کنند و چون آنها پسورد را نمی دانند مجبورند کامپیوتر را ری استارت کنند تا مراحل لازم که پیشتر ذکر شد را برای حذف پسورد و دسترسی به سیستم انجام دهند.در نتیجه همین میزان زمان لازم برای انجام مراحل به منظور دسترسی به سیستم می تواند سبب هشیاری شما شده و از سرقت اطلاعات جلوگیری کند.

البته دقت داشته باشید که هیچ چیز کاملا کامل نیست.نرم افزاری با نام the freezer attack وجود دارد که می تواند حتی هارد دیسک کامپیوترهای که به صورت کامل به حالت  رمزنگاری درآمده اند را مورد حمله قرار دهد.به هر حال رمزنگاری هارد دیسک یک روش بسیار قوی و مطمئنتر نسبت به قرار دادن یک پسورد ساده است.به طور کلی استفاده از تمامی این تکنیک ها می تواند کمک بیشتری در حفاظت از داده های شما بکند.

شما چه روش های کاربردی و مطمئن را می شناسید که کاربران می توانند با استفاده از آنها از داده های سیستم خود محافظت کنند؟خود شما از چه نرم افزارهایی برای محافظت از داده های شخصی خود استفاده می کنید؟

مشروح مطلب چرا یک پسورد روی ویندوز به تنهایی نمی تواند از داده های شما محافظت کند ؟؟ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز

Posted: 18 Jul 2013 12:49 PM PDT

امروز هم قصد داریم شما خوانندگان عزیز را با مقاله ای دیگر از مقالات نکاتی جالب و کاربردی آشنا کنیم. در این گونه مقالات مطالب متنوع اما به صورت مختصر و کوتاه خدمت شما عزیزان ارائه می شود.این گونه مقالات بیشتر به درد کاربرانی می خورد که به دلیل مشغله زیاد فرصت خواندن کامل یک مقاله بلند را ندارند در نتیجه می توانند با استفاده از چنین مقالاتی و در مدت زمان کوتاهی بیشترین فایده را ببرند.

worldit

۱- جابه جایی نوار وظیفه به گوشه های مختلف دسکتاپ :

شاید بعضی از افراد با این تکنیک آشنایی داشته باشند اما بالاخره افراد زیادی هستند که هنوز از این تکنیک بی خبر بوده و از یاد گرفتن آن و اجرای آن لذت می برند.برای جابه جایی نوار وظیفه به گوشه های مورد نظر در دسکتاپ کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست مواس را زده سپس روی گزینه ای با نام Lock the taskbar کلیک کرده تا علامت تیک آن برداشته شود.بعد از اینکار کافی است روی نوار وظیفه که در حالت عادی در پایین میز کار است کلیک کرده و سپس با درگ ,آنرا به نقطه مورد نظر مثلا چپ یا بالای دسکتاپ ( میز کار) انتقال دهید.راه دیگر این است که روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید. بعد در کادر باز شده و در زبانه Taskbar و در بخش Taskbar appearance ,کادر بازشوی جلوی عبارت Taskbar location on screen را به یکی از مقدارهای مورد نظر تغییر داده سپس روی دکمه OK در پایین ترین ناحیه کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

1

 ۲- چگونه عملیات دکمه پاور روی کیس را به حالت های دیگر تغییر دهیم :

همانطور که می دانید در حالت عادی زمانی که دکمه پاور روی کیس را فشار می دهیم سیستم ما خاموش یا همان Shut down می شود.حال ما در این تکنیک  قصد داریم عملیات این دکمه پاور روی کیس را از حالت Shut down به حالاتی نظیر Restart Hibernate و یا حالاتی دیگر تغییر دهیم.برای این منظور کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید.بعد در کادر باز شده و در زبانه Start menu , کادربازشوی جلوی عبارت Power button action را به یکی از مقدارهای مورد نظر خود تغییر دهید.

2

 ۳- چند نمونه کلید میانبر کاربردی و مهم :

الف ) برای مینی مایز کردن تمامی پنجره های باز باید کلید پنجره ( Windows Key ) روی کیبورد را نگه داشته و سپس روی دکمه D کلیک کنید.به همین ترتیب برای ماکزیمایز کردن پنجره های کمینه شده دوباره همان کلید را می توانید فشار دهید.البته با فشار کلید پنجره(Windows Key) روی صفحه کلید و M نیز می توانید تمامی پنجره ها را مینی مایز کنید اما فشار دادن دوباره آن، مثل حالت قبل پنجره های کمینه  شده را باز نمی کند.
ب) همانطور که می دانید برای دسترسی به راهنمای( Help ) برنامه ای که در حال اجراست و فوکوس روی آن قرار دارد اغلب کلید F1 روی صفحه کلید را فشارمی دهید.اما برای دسترسی به راهنمای (Help) ویندوز چی؟ به طور کلی برای دسترسی به راهنمای ویندوز در هر برنامه ای که باشید می توانید کلید پنجره  ( Windows Key ) و F1 را به طور همزمان فشار دهید.
ج ) برای قفل کردن سیستم خود و ورود به صفحه خوش آمدگویی می توانید از کلید ویندوز  ( Windows Key ) و کلید L استفاده کنید.
د ) اکثر ما نحوه کار کلیدهای Alt+Tab را می شناسیم .کاربر با استفاده از این کلید میانبر می تواند به برنامه های باز مورد نظر خود سوییچ کند.جالب است بدانید راه دیگری برای سوییچ بین برنامه های باز مورد نظر وجود دارد و آن فشار کلید ویندوز (Windows Key) و کلید Tab است.فرق این روش با Alt+Tab این است که شما از این طریق علاوه بر سوییچ بین برنامه های باز مورد نظر خود می توانید تصویری از نمای داخلی برنامه های باز مورد نظر خود را نیز ببینید.
ه ) برای دسترسی به بخش جست وجوی ویندوز دو راه وجود دارد.یکی اینکه اگر در محیط کاوشگر ویندوز(Windows Explorer ) باشید می توانید دکمه F3 روی صفحه کلید را فشار دهید تا به صورت خودکار فوکوس به کادر جست وجو که در گوشه بالا سمت راست می باشد منتقل شوید. راه دیگر این است که اگر در محیط دسکتاپ یا هرجای دیگری قرار داشته باشید می توانید کلید پنجره و کلید F را فشار داده تا یک پنجره جست وجوی جداگانه برای شما باز شود.
و ) اگر کمی حرفه ای باشید مطمئنا با کارایی ها و و وظایف خاصی که کادر Run برای ما انجام می دهد آشنایی دارید.همانطور که میدانید در ویندوز۷ این کادر به صورت پیشفرض در منوی Start وجود ندارد.بنابراین برای دسترسی به این کادر مطمئنا باید کلید میانبری وجود داشته باشد.برای دسترسی به این کادر می توانید کلید پنجره ( Windows Key) و کلید R را به صورت همزمان فشار دهید.
ز ) اکثر ما با کاربرد برنامه Magnifier آشنایی داریم.شما با استفاده از این برنامه می توانید بخش های مورد نظر از صفحه نمایش را به صورت بزرگتر مشاهده کنید.این برنامه مخصوصا برای اساتیدی که امکاناتی چون پروژکتور ندارند می تواند بسیار مفید واقع شود.برای دسترسی به این برنامه می توانید آیکون اجرایی آنرا در بین گزینه ها و آیکون های منوی Start پیدا کنید. اما یک راه بسیار سریعتر برای دسترسی به این برنامه فشار کلید پنجره و دکمه + که در سمت راست کیبورد قرار دارد می باشد.

۴- برگرداندن کادر Run به منوی Start :

همانطور که می دانید دیگر خبری از کادر Run در منوی Start تحت ویندوز۷ نیست.اما خیلی جای نگرانی وجود ندارد کادر جست و جوی منوی Start خیلی از وظایفی که کادر Run برای ما انجام می داد را به نحو احسن انجام می دهد.اما دقت داشته باشید هنوز هم برای انجام خیلی از کارها ما باید از کادر Run استفاده کنیم. همانطور که پیشتر در مقاله ذکر شد شما می توانید با فشار همزمان کلید پنجره ( Windows Key) و کلید R به این کادر دسترسی داشته باشید.اما آیا راهی هست که بتوان دوباره آنرا در منوی Start دید؟ خوشبختانه این امکان وجود دارد.

برای این منظور کافی است روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و سپس روی گزینه ای با نام Properties کلیک کنید.بعد در کادر باز شده و در زبانه Start menu  گزینه ای با نام Customize را انتخاب کنید. بعد در بین لیست گزینه های موجود گزینه ای با نام Run command را پیدا کرده و تیک کنار آنرا بزنید سپس روی دکمه های OK متوالی کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

مشروح مطلب نکاتی جالب و کاربردی در مورد ویندوز در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

فروش ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا نوکیا در سه ماهه دوم ۲۰۱۳

Posted: 18 Jul 2013 05:28 AM PDT

 نوکیا یکی از شرکت های مطرح در زمینه تکنولوژی است که چند سالی است وضعیت مالی خوبی را تجربه نکرده. مدیر عامل این شرکت امیدوار است محصول جدید بتوانید وضعیت شرکت را تا حدی بهبود بخشد.

Nokia_Press_Event_NYC_July_2013-099_610x407

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ نوکیا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ بیش از ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا را به فروش رسانده است که با وجود اینکه عدد قابل توجهی است اما در مقایسه با سال های گذشته ناچیز است. البته فروش  گوشی های ویندوزی که عمده خانواده محصولات این شرکت را تشکیل می دهد به یک سوم کاهش یافته و همین تاثیر بسزایی روی کاهش فروش محصولات نوکیا گذاشته است.

فروش گوشی های ویندوزی لومیا نسبت به سه ماهه اول سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته است و درآمد ۲٫۷ میلیارد دلاری را برای نوکیا به ارمغان آورده است. البته با مقایسه با آمار ۲۴ درصدی سال گذشته متوجه می شویم که ویژگی های فروش تلفن های همراه همچنان رو به کاهش است.

مدیر عامل نوکیا، استفان ئیلوپ تلفن آشا ۵۰۱ نوکیا ( محصولی نسبتا ارزان قیمت) را برجسته می کند که نشان از بهبود خرید از محصولات نوکیا است. اما این شرکت فنلاندی اعتراف کرده است که برای تمرکز و بهبود بهتر و رقابت پذیری بیشتر محصولات نیاز به برنامه ریزی دارد.

مدیرعامل شرکت نوکیا همچنین در مورد فروش های لومیا سخن به میان آورد و گفت تلفنی مثل لومیا ۵۲۰ در جهان شروع قوی داشته است و ایالات متحده و انگلستان و چین از بازار های بزرگ خرید این گوشی می باشند.

بین ماه های ژانویه و ژوئن امسال ، گروه نوکیا در کل ۱۱٫۵ میلیارد دلار فروش داشته است که نسبت به فروش سال قبل ۲۲ درصد با کاهش مواجه شده است. این دور دیگری از ناامیدی برای شرکتی است که روزی بزرگترین تولید کننده تلفن های همراه جهان بود. به طور کلی نوکیا در سه ماه اول سال عملکرد خوبی نداشته است و درآمد آن کاهش یافته است. یا این وجود گفته می شود که در شمال آمریکا نسبت به سه ماه گذشته کمی رشد وجود دارد اما واقعیت این است که این فروش ها نسبت به سال ۲۰۱۲ واقعاً افت داشته است.

سال گذشته در همین مواقع بود که نوکیا اعلام کرد ۱٫۷ میلیارد دلار پول از دست داده است هرچند که فروش نوکیا کمی اوضاع را برای این شرکت فنلاندی بهتر کرد.

هفته ی گذشته استفان ئیلوپ با چهره ای خندان از گوشی لومیا ۱۰۲۰ ( بهتراست که بگوییم دوربین چون کل گوشی را دوربین احاطه کرده است!) را پرده برداری که دوربینی ۴۱ مگاپیکسلی همراه خود دارد و در تاریخ ۲۶ ژوئیه فروش ان در سراسر جهان آغاز می شود. ئیلوپ بدون شک امیدوار است که این گوشی جدید به وضعیت مالی این شرکت در زمانی که سه ماهه چهارم سال را می خواهد به پایان ببرد کمک خواهد کرد و خیلی علاقه دارد در ان زمان هم خندان باشد.

اعلام نتیجه مالی بعدی نوکیا در ۱۷ ماه اکتبر اعلام خواهد شد و باید ببینیم محصول جدید این شرکت می تواند کمکی به وضعیت مالی آشفته این شرکت فنلاندی بکند با خیر. نظر شما در این مورد چیست، علت کاهش درآمد نوکیا در چند سال اخیر چیست؟ متتظر نظرات شما هستیم.

مشروح مطلب فروش ۷٫۴ میلیون گوشی لومیا نوکیا در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   

چگونه ویندوز ۸٫۱ را برای یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ بهینه سازی کنیم ؟؟

Posted: 18 Jul 2013 05:16 AM PDT

ویندوز۸٫۱ از چندین ویژگی برخوردار است که البته بهتر بود این ویژگی ها همراه با ویندوز ۸ می آمدند.تعدادی از این تنظیمات به طور پیشفرض فعال نیستند در نتیجه شما مجبورید برای استفاده از امکانات آنها خودتان نسبت به فعال کردنشان اقدام کنید.برای مثال نحوه ورود مستقیم به دسکتاپ در ویندوز ۸٫۱ را خدمت شما عزیزان عرض کردیم .

windows-8

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به طور کلی ویندوز ۸٫۱ یک برگشت کامل از ویندوز۸ نیست. در این مقاله قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که با استفاده از آنها می توانید ویندوز۸٫۱ را روی کامپیوتر شخصی خود بهینه تر کرده و در نتیجه تجربه لذت بخشتری هنگام کار با آن داشته باشید.

دکمه Start ویندوز۸٫۱ آن دکمه Startای که فکر میکنیم نیست 

با تهیه یک دی وی دی ویندوز ۸٫۱ یا دانلود آن از یک سایت معتبر و نصب و اجرای آن برای اولین بار متوجه یک تغییر محسوس نسبت به ویندوز۸ خواهید شد و آن تغییر چیزی نیست جز یک علامت آشنا در سمت چپ نوار وظیفه با نام دکمه Start .

دکمه Start جدید درست همانند لوگو استفاده شده توسط Start8  است.جالب اینجاست که خود مایکروسافت اذعان کرده که این دکمه Start آنچیزی که شما فکر می کنید نیست.این دکمه فقط یک Start tip است که شما می توانید با بردن اشاره گر مواس خود روی آن  tipها را مشاهده کنید.به گفته مسئولین مربوطه خود شرکت مایکروسافت آن ها دکمه Start را برنگردانده اند.چون در حقیقت منوی Startای نیز در کار نیست تنها کاری که این دکمه با یک کلیک می تواند انجام می دهد باز کردن صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز ۸ است.جالب تر این است که هیچ روشی برای غیر فعال کردن این دکمه وجود ندارد.به این ترتیب هواداران ویندوز۸ که از تغییرات مایکروسافت دفاع کرده بودند و از فقدان دکمه Start نیز خوشحال شده بودند حالا راهی برای غیرفعال کردن این دکمه ندارند و مجبورند حداقل تا وقتی که ویندوز جدید توسط مایکروسافت منتشر می شود با آن زندگی کنند.

ورود مستقیم به دسکتاپ

بعد از بحث و جدل در مورد ترفندهای ورود مستقیم به دسکتاپ و استفاده از نرم افزارهای جداگانه برای برگرداندن دکمه Start در طول توسعه ویندوز۸ بالاخره مایکروسافت تسلیم شد و تصمیم گرفت در ویندوز جدید خود یا بهتر است بگوییم آپدیتی از ویندوز ۸ با نام ویندوز ۸٫۱  قابلیت بوت مستقیم به دسکتاپ را به عنوان یک تنظیمکه قابلیت فعال شدن را دارد آماده کند.بنابراین دیگر شما لازم نیست برای برخورداری از این قابلیت از نرم افزارهای جداگانه استفاده و یا درگیر هک های پیچیده ای که سایت های مختلف می کنند شوید.برای فعال کردن این قابلیت کافی است روی نوار وظیفه خود کلیک راست مواس را زده و گزینه ای با نام Properties را انتخاب کنید.سپس روی زبانه Navigation کلیک کرده و تیک علامت عبارت Go to the desktop instead of Start when I sign in را بزنید.

غیرفعال کردن گوشه های بازشو و به نوعی آزاردهنده

اگر دوباره نگاهی به مرحله قبل داشته باشید در زبانه Navigation چندین گزینه دیگر را ملاحظه خواهید کرد. برای کاربران دسکتاپ مهمترین این تنظیمات عبارت اند از

“When I point to the upper-right corner, show the charms”

و “When I click the upper-left  corner, switch between my recent apps”

غیر فعال کردن این تنظیمات سبب می شود زمانی که شما اشاره گر مواس خود را به سمت چپ و بالا و یا به سمت راست و بالا هدایت می کنید ویژگی های مانند app switcher و charms دیگر به طور ناخواسته باز نشوند.شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشید زمانی که از برنامه ها یا بازی های Full-screen روی دسکتاپ ویندوز۸ استفاده می کنید و موقعی که مواس را به بالا سمت چپ و یا بالا سمت راست هدایت می کنید app switcher  و  charmsظاهر شده و مزاحم کار شما می شوند.البته با غیر فعال کردن آنها شما هنوز هم می توانید با کلیدهای میانبر  Windows Key + Tab و  Windows Key + C به ترتیب به app switcher  و charms دسترسی پیدا کنید.

صفحه شروع یا همان Start Screen را خودمونی تر کنیم

صفحه شروع در ویندوز۸ به گونه ای بود که کاربر اصلا احساس خوبی در کار با آن نداشت به طوری که آرایش ظاهری آنرا بیگانه با تمایلات و سلیقه های خود می دید.برای دسترسی به صفحه شروع کافی بود کلید پنجره روی صفحه کلید خود را فشار می دادید تا به صفحه ای کاملا متفاوت و با ویژگی هایی متفاوت روبرو می شدید.در صورتی که می خواستید یک پس زمینه به دلخواه مورد نظرتان برای صفحه شروع انتخاب کنید با مشکل روبرو می شدید چون هیچ راه مستقیم و منطقی در داخل ویندوز۸ برای انجام این کار وجود نداشت. تنها شما قادر بودید از بین پس زمینه های داخلی که برای این کار تعبیه شده بود یکی را انتخاب کنید.

حال در ویندوز ۸٫۱ شما می توانید برای دسترسی به این قابلیت تنظیمی با نام “Show my desktop background on Start.” را فعال کنید.البته این تغییر به نظر کوچک می رسد اما استفاده از یک پس زمینه سفارشی می تواند کمک زیادی در میزان تمایل شما نسبت به استفاده از صفحه شروع بکند. لازم به ذکر است روش انجام این کار در مقالاتی با نام نکاتی جالب و کاربردی خدمت شما کاربران عزیز آموزش داده خواهد شد.

خاموش کردن ویندوز از دکمه Start

شرکت مایکروسافت بخش power user menu را گسترده تر کرده است به این صورت زمانی که شما روی دکمه Start کلیک راست می کنید یا کلیدهای Windows Key + X را فشار می دهید این بخش نمایان خواهد شد بعد از نمایان شدن این منو شما می توانید تنظیماتی از قبیل Shut Down, Restart و .. را در آن پیدا کنید. به عبارت دیگر شما می توانید همانند ویندوز۷ کامپیوتر خود را به صورت مستقیم از دکمه Start خاموش کنید.تنها فرقش با ویندوز ۷ این است که در این جا باید به جای کلیک چپ ,کلیک راست مواس را روی دکمه Start فشار دهید.ناگفته نماند این منو همچنین قادر است شما را به بخش هایی که به طور مکرر از آنها استفاده میکنید مانند کنترل پنل ,هدایت کند.

استفاده از جست وجوی یکپارچه

در ویندوز۸ عمل جست وجو دیگر به مانند ویندوز۷ راحت نبود.حال در ویندوز۸٫۱ شما با تجربه لذت بخش یک جست و جوی منحصر به فرد روبرو هستید.به این صورت که کافیست شما در صفحه شروع عبارت جست وجوی مورد نظر خود را وارد کنید بعد جست وجوی شما در بین برنامه های نصب شده ,فایلها و تنظیمات موجود انجام خواهد شد بدون اینکه شما مجبور باشید روی این سه حالت همانطور که در ویندوز۸ به یاد دارید کلیک کنید.شاید با خود بگویید که خیلی تفاوتی با ویندوز ۸ نکرده است چون شما باز هم مجبورید وارد صفحه شروع یا همان Start Screen شوید و سپس عمل جست وجو را انجام دهید.اما برای این معذل نیز تمهیداتی اندیشده شده است.به این صورت که برای عمل جست و جو بدوت ترک دسکتاپ کافی است کلید های Windows Key + S را زده تا یک نوار کناری جست و جو برای شما نمایان شود.

 نتیجه گیری  

چیزی که مشخص است ویندوز۸٫۱ یک ویرایش کامل از ویندوز۸ نیست شرکت مایکروسافت خیلی از تغییرات اساسی دیگر را برنگردانده است.به عنوان نمونه می توان همین دکمه Start را نام برد که خیلی ها آرزوی بازگشت آنرا دارند و امیداوار بودند مایکروسافت در ویندوز ۸٫۱ این قابلیت را دوباره برای آن ها زنده می کند.اما تنها چیزی که شاهد آن بودند تنها یک دکمه ,به ظاهر Start اما از نظر عملکرد هیچ شباهت قابل توجهی با آنچه در ذهن داشتیم نداشت. در این مقاله راهکارهای موجود برای بهینه سازی ویندوز ۸ را بررسی کردیم اگر شما هم این ویندوز را امتحان کردید می توانید در قسمت نظرات تجربه های گرانبهای خود را با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

مشروح مطلب چگونه ویندوز ۸٫۱ را برای یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ بهینه سازی کنیم ؟؟ در سایت ورد آی تی وجود دارد. با کلیک بر روی لینک مربوطه، می توانید نظرات کاربران یا امتیازات آنرا مشاهده کنید.

   
[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 17:39 ] [ سعید صانعی ]

 

سامسونگ اولین گوشی تاشوی اندرویدی خود را تولید کرد

شرکت سامسونگ زمانی به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های تاشو در دنیا به شمار می رفت و حالا پس از چند سال اقدام به تولید محصولات تاشو با سیستم عامل اندروید کرده است.

   

 

به گزارش اروم نیوز، شرکت کره ای سامسونگ در حال کار بر روی یک اسمارت فون اندرویدی تاشو می باشد که هدف تولید آن را ساخت محصولات اندرویدی برای علاقه مندان به این گونه از گوشی ها اعلام کرده است.

 
 
این محصول که گلکسی فولدر نامیده شده است، مجهز به کیبورد و صفحه نمایش لمسی  با رزولوشن 480 در 800 پیکسل می باشد، علاوه بر آن به پردازنده 2 هسته ای اسنپ دراگون اس 4 و سیستم عامل اندروید4.2 مجهز شده است و قابلیت پپشتیبانی از شبکه های 4G-LTE در آن تعبیه شده است. 
 
 
هنوز قیمت و زمان دقیق ارائه این محصول از سوی سامسونگ اعلام نشده است.
 
 
[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 7:3 ] [ سعید صانعی ]

گجت جالب برای محیط کار


شاید شما هم برای سر و سامان دادن به محیط -یا میز- کار خودتان به مشکل برخورده یا ایده کم آورده باشید. چطور است در ادامه مطلب با صبا آسا همراه شوید تا به معرفی چند گجت جالب برای محیط کار بپردازیم. شاید یکی از آنها را پسندیدید یا از آنها ایده هایی برای تغییر گرفتید.

 

وقتی یک آیپد دارید٬ چرا نمایشگر دومی برای کارهای فرعی بخرید؟ با استفاده از هوور بار می توانید تبلت خود را به سطوح مختلفی از جمله پایه مانیتور٬ لبه میز٬ کابینت یا سایر جاها وصل کنید و با بازوی قابل تنظیم آن٬ آیپد را در وضعیت مناسب قرار دهید. البته این کار ۸۰ دلار هزینه بر می دارد.
 

۲. Cordies برای سیم های برق
 

کابل هایی که برای اتصال وسایل مختلف به کامپیوتر یا شارژ استفاده می کنید همیشه پخش و پلا هستند؟ می توانید از گجتی مثل این استفاده کنید که خیلی راحت آنها را به خط می کند. کوردایز با طراحی مینیمالش تنها ۱۰ دلار قیمت دارد و مانع لغزیدن کابل ها به پشت میز می شود.
 

 

برای این یکی نفس تان را حبس کنید. میز بلو لانژ یک میز کار دو سطحی است که می توانید از طریق شکافی که روی آن تعبیه شده٬ کابل ها و سیم ها را در قسمت زیرین مخفی کنید و البته دسترسی به آنها نیز با جلو آوردن بخش کشویی میسر است.  اما قیمت این میز زیبا و خوش ساخت٬ ۶۰۰ دلار است. حالا نفس تان را بیرون دهید.
 

 

پایه های مورد استفاده برای لپ تاپ ها را می توان از بهترین و مفیدترین گجت ها برای بهبود وضعیت نشستن تلقی کرد٬ ولی اغلب برداشتن لپ تاپ از روی آنها به خاطر اتصال های موجود٬‌ سخت است. ام استند اما برای خودش دنیای دیگری دارد و می توانید آن را به راحتی به طرفین بچرخانید٬ بنابراین برای نشان دادن طرحی به همکارتان در میز کناری٬ مشکل نخواهید داشت. البته بعد از پرداخت ۶۰ دلار .
 

 

شما احتمالا رییس ستاد مشترک ارتش هیچ کشوری نیستید٬ ولی شاید معامله گر بازار سهام باشید. بنابراین داشتن چند مانیتور اصلا چیز عجیبی نیست. با ۲۲۹ دلار می توانید این پایه ۳ تایی با کیفیت را بخرید و نمایشگرها را به صورت پانوراما جلوی خودتان بچینید.
 

 

شاید برای خانه نیای به این بازوی نگه دارنده نداشته باشید ولی برای محیط کار که تعداد زیادی مشتری مراجعه می کنند و لازم است روی مانیتور مواردی نشان شان داده شود٬ یکی از اینها -آن هم با کیفیت و با دوامش- لازم است. البته ام ۲ می تواند کاربردهای خانگی هم داشته باشد. به هر حال قیمت این گجت ۳۱۰ دلار است.
 

 

از بین این ۱۰ گجت٬ باندی محبوب ترین است. از آن افرادی هستید که می خواهند تلفن شان همیشه جلوی چشم شان باشد؟ این رفیق کوچولو می تواند از گوشه نمایشگر٬ داشبورد خودرو٬ تردمیل یا جاهای دیگر آویزان شود و تلفن شما را در آغوش بگیرد. حتی می توانید آن را از کمربند٬ یا دو شاخه برق شارژر خود تلفن هم آویزان کنید. کلی کار دیگر هم از آن ساخته است٬ مثل باز نگه داشتن لای برگه های کتاب٬ و جلوگیری از بسته شدن درب اتاق. برای اطلاع از کاربردهای زیادش به سایت آن سری بزنید. قیمتش هم ۱۵ دلار است.  
 

 

یک جعبه خوش ساخت که در داخل آن محلی برای جمع کردن طول اضافه سیم های برق هست و ظاهر آراسته ای به اتاق شما می دهد. قیمتش هم ۲۵ دلار است.
 

 

مشابه هوور بار٬ این نیز یک بازوی نگه دارنده تبلت است ولی نه محدود به آیپد. می توانید انواع گجت ها نظیر تبلت های مختلف یا پخش کننده های ویدیویی را با آن در وضعیت دلخواه تنظیم کنید. قیمتش هم ۵۰ دلار است.

 

 

از اینکه برای تایپ کردن٬ مدام بین کیبورد فیزیکی و کیبورد لمسی سرگردان شوید٬ خسته شده اید؟ با این کیبورد ۱۰۰ دلاری می توانید آیفون تان را جلوی چشم بگذارید و به سادگی فشردن یک دکمه٬ محیط تایپ خود را تغییر دهید.
 
شاید اینها گجت هایی نباشند که بتوانید یا بخواهید بخرید. ولی ایده هایی هستند که ذهن شما را به کار می اندازند. کدام را بیشتر دوست داشتید؟


منبع: نارنجی

[ جمعه 28 تير 1392برچسب:, ] [ 6:14 ] [ سعید صانعی ]
 
نکات استفاده از شبکه های...
 
نکات استفاده از شبکه های Wi-Fi عمومیامروزه استفاده از Wi-Fi hotspotها در هتل‌ها، کتابخانه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، و سایر مکان‌های عمومی رواج یافته است اما نکته حائز اهمیت ناامن بودن این hotspotها در اغلب موارد است. هنگام استفاده از hotspot به خاطر داشته باشید که اطلاعات خود را فقط برای سایت‌هایی که کاملاً رمزگذاری شده‌اند ارسال نمایید. 
 
شما فقط زمانی می‌توانید از ایمن بودن hotspot مطمئن شوید که این hotspot زمان ورود به شبکه از شما درخواست یک کلمه عبور WPA نماید. اگر به hotspotای اطمینان ندارید، با آن شبکه مانند یک شبکه ناامن رفتار کنید. 
 
موضوعاتی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از: 
- چگونگی عملکرد رمزگذاری 
- مشخصات یک سایت رمز شده 
- عدم ایمنی بیشتر hotspotها 
- چگونگی محافظت از اطلاعات هنگام استفاده از شبکه Wi-Fi عمومی 
 
چگونگی عملکرد رمزگذاری 
رمزگذاری، عامل حفظِ اطلاعات افراد به صورت ایمن است. رمزگذاری عاملی برای جلوگیری از دسترسی افراد ثالث به اطلاعات در هنگام ارسال آن در اینترنت است. برای ارسال اطلاعات شخصی هنگام استفاده از شبکه‌های بی‌سیم، باید مراقب بود. بهترین کار ارسال اطلاعات به صورت رمز شده است. 
 
اگر امکان این کار میسر نیست، اطلاعات شخصی خود را زمانی ارسال کنید که از یک وب سایت رمزگذاری شده استفاده می‌کنید و یا در حال استفاده از یک شبکه Wi-Fi امن هستید. لازم به ذکر است که اگر وب سایت رمزگذاری شده باشد، فقط اطلاعاتی که به آن سایت ارسال می‌شود و یا از آن سایت دریافت می‌شود محافظت خواهد شد، اما یک شبکه بی‌سیم امن تمام اطلاعاتی را که شما از طریق آن شبکه ارسال می‌کنید رمز خواهد کرد. 
 
مشخصات یک سایت رمز شده 
به خاطر داشته باشید که هنگام ارسال ایمیل، به اشتراک گذاری عکس و فیلم، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا خدمات بانکداری الکترونیک، شما در حال ارسال اطلاعات شخصی خود هستید. 
 
سایت‌هایی مانند سایت‌های خدمات بانکداری الکترونیک برای محافظت از اطلاعاتی که کاربر از کامپیوتر خود به سرور وب‌سایت آنها ارسال می‌کند از رمزگذاری استفاده می‌کنند. 
 
مشخصه یک وب‌سایت رمز شده وجود https در اولِ آدرس آن سایت است (البته لازم به ذکر است که لزوماً وجود https کافی نبوده و باید مواظب حملات فیشینگ هم بود). برخی وب سایت‌ها فقط روی صفحات sign-in خود از رمزگذاری استفاده می‌کنند و ممکن است بخشی از نشست شما را رمزگذاری نکنند؛ این عدم رمزگذاری می‌تواند منجر به آسیب‌پذیر بودن کل حساب شما شود. 
 
عدم ایمنی بیشتر hotspotها 
بیشتر hotspotها اطلاعاتی را که از طریق اینترنت ارسال می‌کنند رمز نمی‌کنند و بنابراین امن نیستند. 
 
اگر از یک شبکه ناامن برای ورود به سایتی رمزگذاری نشده استفاده می‌کنید –یا از سایتی استفاده می‌کنید که از رمزگذاری فقط برای صفحه sign-in خود بهره می‌برد- دیگر کاربران شبکه می‌توانند آنچه شما می‌بینید و آنچه شما ارسال می‌کنید را ببینند. آنها می‌توانند نشست شما را ارتباط ربایی کنند و از طرف شما وارد سایت شوند. 
 
ابزارهای جدید ارتباط ربایی این کار را ساده‌تر کرده‌اند و متاسفانه کاربرانی با دانش فنی کم هم قادر به این کار خواهند بود. بنابراین مهاجم می‌تواند از حساب کاربری شما برای جعل هویت استفاده کند. 
 
چگونگی محافظت از اطلاعات هنگام استفاده از شبکه Wi-Fi عمومی 
چه کارهایی می‌توان برای محافظت از اطلاعات خود انجام داد؟ در ادامه به برخی از این کارها اشاره می‌کنیم: 
- هنگامی که از Wi-Fi hotspot استفاده می‌کنید فقط به وب‌سایت‌هایی وارد شوید و اطلاعات شخصی خود را فقط برای وب‌سایت‌هایی ارسال کنید که می‌دانید کاملاً رمزگذاری شده‌اند. برای حفظِ ایمنی، تمام بازدیدهایی که از هر سایتی دارید باید از زمان ورود به سایت تا زمان خروج از آن رمزگذاری شده باشد. 
اگر هنگام ورود به سایتی تصور کردید به سایتی رمزگذاری شده و امن وارد شده‌اید، اما بعد از مدتی خود را در صفحه‌ای که رمزگذاری نشده است یافتید، به سرعت از آن سایت خارج شوید. 
 
- پس از ورود به حساب کاربری خود، برای مدتی طولانی در آن حساب نمانید. هر زمان که کارتان با حساب کاربری تمام شد از آن حساب خارج شوید. 
 
- از یک کلمه عبور یکسان در چندین وب سایت استفاده نکنید. در غیراینصورت ممکن است با لو رفتن کلمه عبور، مهاجم امکان دسترسی به چند حساب کاربری شما را پیدا کند. 
 
- بسیاری از مرورگرها، هنگام بازدید از وب سایت‌های کلاه‌برداری یا دانلود برنامه‌های مخرب به کاربران هشدار می‌دهند. به این هشدارها توجه کنید و مرورگر و نرم‌افزارهای امنیتی خود را به‌روز نگه دارید. 
 
- اگر مرتب حساب‌های کاربری آنلاین خود را از طریق Wi-Fi hotspotها چک می‌کنید، از VPN قانونی استفاده کنید. VPNها ترافیک میان رایانه شما و اینترنت را حتی روی شبکه‌های ناامن رمز می‌کنند. 
 
- برخی شبکه‌های Wi-Fi از رمزگذاری استفاده می‌کنند. WEP و WPA بیشترین پروتکل‌های رمزگذاری برای شبکه‌های Wi-Fi هستند. رمزگذاری WPA از اطلاعات شما در برابر برنامه‌های هکِ معمول محافظت می‌کند، اما WEP ممکن است این کار را انجام ندهد. همچنین WPA۲ نسبت به WPA قوی‌تر است. 
 
اگر از شبکه Wi-Fi استفاده می‌کنید و مطمئن نیستید که این شبکه از WPA استفاده می‌کند، احتیاط کنید!
 
[ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ] [ 15:25 ] [ سعید صانعی ]
 
نکات استفاده از شبکه های...
 
نکات استفاده از شبکه های Wi-Fi عمومیامروزه استفاده از Wi-Fi hotspotها در هتل‌ها، کتابخانه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها، و سایر مکان‌های عمومی رواج یافته است اما نکته حائز اهمیت ناامن بودن این hotspotها در اغلب موارد است. هنگام استفاده از hotspot به خاطر داشته باشید که اطلاعات خود را فقط برای سایت‌هایی که کاملاً رمزگذاری شده‌اند ارسال نمایید. 
 
شما فقط زمانی می‌توانید از ایمن بودن hotspot مطمئن شوید که این hotspot زمان ورود به شبکه از شما درخواست یک کلمه عبور WPA نماید. اگر به hotspotای اطمینان ندارید، با آن شبکه مانند یک شبکه ناامن رفتار کنید. 
 
موضوعاتی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت عبارتند از: 
- چگونگی عملکرد رمزگذاری 
- مشخصات یک سایت رمز شده 
- عدم ایمنی بیشتر hotspotها 
- چگونگی محافظت از اطلاعات هنگام استفاده از شبکه Wi-Fi عمومی 
 
چگونگی عملکرد رمزگذاری 
رمزگذاری، عامل حفظِ اطلاعات افراد به صورت ایمن است. رمزگذاری عاملی برای جلوگیری از دسترسی افراد ثالث به اطلاعات در هنگام ارسال آن در اینترنت است. برای ارسال اطلاعات شخصی هنگام استفاده از شبکه‌های بی‌سیم، باید مراقب بود. بهترین کار ارسال اطلاعات به صورت رمز شده است. 
 
اگر امکان این کار میسر نیست، اطلاعات شخصی خود را زمانی ارسال کنید که از یک وب سایت رمزگذاری شده استفاده می‌کنید و یا در حال استفاده از یک شبکه Wi-Fi امن هستید. لازم به ذکر است که اگر وب سایت رمزگذاری شده باشد، فقط اطلاعاتی که به آن سایت ارسال می‌شود و یا از آن سایت دریافت می‌شود محافظت خواهد شد، اما یک شبکه بی‌سیم امن تمام اطلاعاتی را که شما از طریق آن شبکه ارسال می‌کنید رمز خواهد کرد. 
 
مشخصات یک سایت رمز شده 
به خاطر داشته باشید که هنگام ارسال ایمیل، به اشتراک گذاری عکس و فیلم، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا خدمات بانکداری الکترونیک، شما در حال ارسال اطلاعات شخصی خود هستید. 
 
سایت‌هایی مانند سایت‌های خدمات بانکداری الکترونیک برای محافظت از اطلاعاتی که کاربر از کامپیوتر خود به سرور وب‌سایت آنها ارسال می‌کند از رمزگذاری استفاده می‌کنند. 
 
مشخصه یک وب‌سایت رمز شده وجود https در اولِ آدرس آن سایت است (البته لازم به ذکر است که لزوماً وجود https کافی نبوده و باید مواظب حملات فیشینگ هم بود). برخی وب سایت‌ها فقط روی صفحات sign-in خود از رمزگذاری استفاده می‌کنند و ممکن است بخشی از نشست شما را رمزگذاری نکنند؛ این عدم رمزگذاری می‌تواند منجر به آسیب‌پذیر بودن کل حساب شما شود. 
 
عدم ایمنی بیشتر hotspotها 
بیشتر hotspotها اطلاعاتی را که از طریق اینترنت ارسال می‌کنند رمز نمی‌کنند و بنابراین امن نیستند. 
 
اگر از یک شبکه ناامن برای ورود به سایتی رمزگذاری نشده استفاده می‌کنید –یا از سایتی استفاده می‌کنید که از رمزگذاری فقط برای صفحه sign-in خود بهره می‌برد- دیگر کاربران شبکه می‌توانند آنچه شما می‌بینید و آنچه شما ارسال می‌کنید را ببینند. آنها می‌توانند نشست شما را ارتباط ربایی کنند و از طرف شما وارد سایت شوند. 
 
ابزارهای جدید ارتباط ربایی این کار را ساده‌تر کرده‌اند و متاسفانه کاربرانی با دانش فنی کم هم قادر به این کار خواهند بود. بنابراین مهاجم می‌تواند از حساب کاربری شما برای جعل هویت استفاده کند. 
 
چگونگی محافظت از اطلاعات هنگام استفاده از شبکه Wi-Fi عمومی 
چه کارهایی می‌توان برای محافظت از اطلاعات خود انجام داد؟ در ادامه به برخی از این کارها اشاره می‌کنیم: 
- هنگامی که از Wi-Fi hotspot استفاده می‌کنید فقط به وب‌سایت‌هایی وارد شوید و اطلاعات شخصی خود را فقط برای وب‌سایت‌هایی ارسال کنید که می‌دانید کاملاً رمزگذاری شده‌اند. برای حفظِ ایمنی، تمام بازدیدهایی که از هر سایتی دارید باید از زمان ورود به سایت تا زمان خروج از آن رمزگذاری شده باشد. 
اگر هنگام ورود به سایتی تصور کردید به سایتی رمزگذاری شده و امن وارد شده‌اید، اما بعد از مدتی خود را در صفحه‌ای که رمزگذاری نشده است یافتید، به سرعت از آن سایت خارج شوید. 
 
- پس از ورود به حساب کاربری خود، برای مدتی طولانی در آن حساب نمانید. هر زمان که کارتان با حساب کاربری تمام شد از آن حساب خارج شوید. 
 
- از یک کلمه عبور یکسان در چندین وب سایت استفاده نکنید. در غیراینصورت ممکن است با لو رفتن کلمه عبور، مهاجم امکان دسترسی به چند حساب کاربری شما را پیدا کند. 
 
- بسیاری از مرورگرها، هنگام بازدید از وب سایت‌های کلاه‌برداری یا دانلود برنامه‌های مخرب به کاربران هشدار می‌دهند. به این هشدارها توجه کنید و مرورگر و نرم‌افزارهای امنیتی خود را به‌روز نگه دارید. 
 
- اگر مرتب حساب‌های کاربری آنلاین خود را از طریق Wi-Fi hotspotها چک می‌کنید، از VPN قانونی استفاده کنید. VPNها ترافیک میان رایانه شما و اینترنت را حتی روی شبکه‌های ناامن رمز می‌کنند. 
 
- برخی شبکه‌های Wi-Fi از رمزگذاری استفاده می‌کنند. WEP و WPA بیشترین پروتکل‌های رمزگذاری برای شبکه‌های Wi-Fi هستند. رمزگذاری WPA از اطلاعات شما در برابر برنامه‌های هکِ معمول محافظت می‌کند، اما WEP ممکن است این کار را انجام ندهد. همچنین WPA۲ نسبت به WPA قوی‌تر است. 
 
اگر از شبکه Wi-Fi استفاده می‌کنید و مطمئن نیستید که این شبکه از WPA استفاده می‌کند، احتیاط کنید!
 
[ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ] [ 15:25 ] [ سعید صانعی ]
 
براساس آمار‌ها، آنتی ویروس‌ های...
 
براساس آمار‌ها، آنتی ویروس‌ های کسپرسکی و سیمانتک بهترین کارایی را در فضای حرفه‌ای دارند.
 
این خبر را سایت journaldunet به نقل از گزارش مؤسسه امنیتی بین المللی دنیس انگلستان منتشر ساخته است. در این گزارش آمده است نرم افزارهای آنتی ویروس مک آفی، کسپرسکی، سیمانتک و ترند میکرو بیشترین تأثیر را دارند و بر خلاف تصور عمومی آنتی ویروس مایکروسافت قدرت محافظتی بالایی ندارد.
 
در این تحلیل آمده است که ۱۸ درصد رایانه‌هایی که از آنتی ویروس مایکروسافت استفاده می‌کردند، از حملات سایبری آسیب دیده‌اند. در فضای آزمایشگاهی این مؤسسه دو نرم افزار کسپرسکی و سیمانتک بیشترین مقاومت را در برابر حملات بد افزار‌ها داشته‌اند.
 
در رتبه‌بندی دیگر این مؤسسه آمده است که سیمانتک بهترین نرم افزار آنتی ویروس برای شرکت‌ ها و صنایع کوچک و متوسط شناخته شده است. نرم افزارهای کسپرسکی و ترند میکرو در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
در رتبه بندی شرکت‌ های کوچک نیز آنتی ویروس رایگان اوست (Avast) مقام اول را کسب کرد. این نرم افزار همچنین به عنوان بهترین آنتی ویروس رایگان جهان شناخته شد.
 
[ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ] [ 15:6 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 433
بازدید کل : 27453
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )